bg-img bg-img bg-img
Увiйти в ГУРТ
Забули пароль?

Ще не з нами? Зареєструйтесь зараз

ПРООН оголошує грант для покращення спроможності Агенцій регіонального та місцевого розвитку
20.03.2025

1. ІНФОРМАЦІЯ ПРО ПРООН В УКРАЇНІ

Цей конкурс заявок проводиться в межах проєкту міжнародної технічної допомоги «Активізація участі громадян для покращення безпеки громад, зміцнення соціальних зв’язків та посилення стабільності на територіях, що постраждали внаслідок війни в Україні» за підтримки Уряду Данії та проєкту «EU4Recovery – Розширення можливостей громад в Україні» за підтримки Європейського Союзу.

Програма розвитку Організації Об’єднаних Націй (ПРООН) в Україні працює в 170 країнах і територіях із метою ліквідації бідності, зменшення нерівності, подолання відчуження та розбудови стійкості задля підтримки прогресу в цих країнах. Як агентство розвитку системи ООН ПРООН відіграє вирішальну роль у допомозі країнам у досягненні Цілей сталого розвитку (ЦСР).

Війна в Україні вже призвела до величезних людських жертв, безпрецедентного переміщення населення як усередині країни, так і до сусідніх країн і катастрофічного руйнування інфраструктури. Вісімнадцять років соціально-економічних досягнень України опинилися під загрозою. Основне завдання ПРООН полягає в тому, щоб якомога повніше зберегти здобутки розвитку та якнайшвидше повернути Україну на шлях досягнення Цілей сталого розвитку.

ПРООН надає підтримку уряду, громадянському суспільству й народові України у втіленні демократичних політик і практик для прискорення прогресу сталого розвитку людини. Відповідно до програмного документа країни на 2025–2029 роки ПРООН в Україні підтримує уряд у плануванні національних пріоритетів, зокрема з акцентом на відновлення та розвиток реформ, через три програмні портфелі: 1) сприяння демократичному управлінню та інклюзивному соціальному середовищу; 2) підтримку інклюзивного та сталого економічного зростання та відновлення; 3) сприяння сталим перетворенням у сфері навколишнього середовища й енергетики.

Програму доповнює територіальний підхід R4, який підвищує ефективність відновлення, реконструкції та реформування на місцевому рівні. Він забезпечує розподіл ресурсів відповідно до локальних потреб, сприяє розвитку громад, а також гарантує інклюзивність і залучення жителів громад до процесів відновлення, підтримуючи децентралізацію.

У цьому контексті ПРООН в Україні запрошує неурядові організації подавати проєктні пропозиції для покращення спроможності Агенцій регіонального та місцевого розвитку як платформ інклюзивного відновлення громад та регіонів України у партнерських громадах Дніпропетровської, Запорізької, Миколаївської, Полтавської, Харківської, Сумської та Чернігівської областей.

2. МЕТА КОНКУРСУ

Основна мета цього конкурсу заявок – підсилення спроможності Агенцій регіонального та місцевого розвитку (АРР та АМР) впливати на процеси відновлення та розвитку регіонів та громад, в тому числі сприяти міжсекторальній співпраці та координації у питаннях стратегічного планування та фандрейзингу.

В результаті конкурсу буде відібрано 7 успішних організацій (по одній організації в кожній області). Очікується, що відібрана організація буде на постійній основі комунікувати із відповідальними представниками Програми розвитку ООН на кожному з етапів реалізації проєкту. 

Очікується, що відібрана громадська організація досягне наступних цілей: 

(1) підвищити спроможність АРР та АМР діяти стало та системно 

(2) посилити роль АРР та АМР в процесах відновлення та розвитку громад та територій через впровадження проєктів із залучення мешканців громад до процесів відновлення
 
(3) сприяти ефективній співпраці та об’єднанню зусиль органів державної влади на всіх рівнях управління, приватного сектору та громадянського суспільства для підтримки процесу відновлення
 
(4) підвищити спроможність громад або регіонів реагувати на виклики, які виникають 

(5) створити умови для підсилення соціально-економічного потенціалу громади регіону в умовах післявоєнного відновлення шляхом організації системної підтримки представників органів місцевого самоврядування, місцевих установ, закладів та організацій в  процесах розробки тареалізації проєктів відновлення та розвитку 

(6) сприяти відновленню громад і територій за принципом «Відбудувати краще, ніж було» 

(7) сприяти громадському моніторингу відновлення на рівні громад 

(8) брати участь у розробці та забезпеченні реалізації регіональної стратегії розвитку і плану заходів з її реалізації, стратегій розвитку територіальних громад, регіонального плану відновлення та розвитку, планів відновлення та розвитку територіальних громад, програм регіонального розвитку, регіональних та місцевих програм розвитку, інших стратегічних і програмних документів, що стосуються розвитку регіону 

(9) сприяти залученню та реалізації у регіоні та громадах проєктів (програм) міжнародної технічної допомоги та транскордонного співробітництва 

Більш детальні  індикатори щодо очікуваних результатів будуть напрацьовані разом з відібраною організацією.

3. ВИМОГИ ДО УЧАСНИКІВ КОНКУРСУ ТА ТЕРИТОРІЇ РЕАЛІЗАЦІЇ КОНКУРСУ

3.1. Громадські або благодійні організації, що подаватимуть проєктні пропозиції за цим конкурсом, мають відповідати таким обов’язковим вимогам: 

  • бути офіційно зареєстрованими зі статусом юридичної особи на території області впровадження проєкту;
  • мати статус неприбуткової або благодійної організації (коди неприбутковості 032, 036, 038, 039, 048) та здійснювати діяльність на території, підконтрольній уряду України;
  • у разі подачі заявки в партнерстві з АРР/АМР, мають бути надані меморандум про співпрацю або лист підтримки від відповідної АРР/АМР;
  • мати підтверджений досвід впровадження щонайменше одного проєкту та звітування за ним;
  • мати досвід проведення оффлайн та онлайн навчань для різних груп: представників влади, бізнесу, громадського сектору, вразливих соціальних груп (щонайменше 1 реалізований проєкт); 
  • досвід роботи від одного року відповідно до тематики конкурсу (у сфері роботи з громадянським суспільством, розвитку громад тощо) є бажаним;
  • готовність співпрацювати з органами місцевого самоврядування, громадським лідерами, громадськими організаціями та іншими партнерами для більш ефективної реалізації проєкту, а також мати листи підтримки від ОМС та партнерських громадських організацій;
  • мати відповідних фахівців та/або залучений персонал проєкту для його реалізації (керівник проєкту, фінансовий спеціаліст/бухгалтер та інших фахівців відповідно до потреб проєкту). Досвід залучених фахівців має відповідати умовам та завданням конкурсу, що підтверджується відповідними резюме.

3.2. Персонал, залучений до виконання проєкту, повинен відповідати таким вимогам: 

  • проєктна команда щонайменше має складатися з: координатора проєкту (відповідального за загальну координацію імплементації проєкту та подання відповідних звітів Програмі Розвитку ООН), комунікаційного менеджера та бухгалтера (відповідального за ведення обліково-фінансової звітності);
  • досвід роботи у громадському секторі не менше трьох років (для керівника проєкту);
  • знання мов – вільне володіння українською мовою;
  • бухгалтер повинен мати вищу освіту (пов’язану із бухгалтерським обліком, фінансами чи економікою), досвід роботи у сфері бухгалтерського обліку не менше двох років;
  • готовність впроваджувати всі правила та регламенти співпраці, запропоновані міжнародним донором;
  • готовність співпрацювати з державними органами влади, органами місцевого самоврядування, громадським лідерами, громадськими організаціями та іншими партнерами для більш ефективної реалізації проєкту. 

3.3. Території реалізації конкурсу, вимоги до реєстрації та досвіду організацій:

  • проєкт, який буде впроваджуватися за кошти цього грантового конкурсу, планується до реалізації на території Дніпропетровської (Павлоградська ТГ, Тернівська ТГ), Чернігівської (Чернігівська ТГ, Ніжинська ТГ), Полтавської (Полтавська ТГ), Запорізької (Широківська ТГ), Сумської (Конотопська ТГ), Харківської (Златопільська) і Миколаївської (Вознесенська ТГ) областей; 
  • організації, що мають поточну грантову угоду із  Програмою Розвитку ООН (ПРООН), не можуть бути відібрані в межах цього конкурсу до завершення дії такої грантової угоди.

3.4. Параметри, які визначатимуть, чи може НУО отримати за фінансування ПРООН, ґрунтуватимуться на контрольному списку оцінки потенціалу CACHE.

Пропозиції від організацій, які не відповідають наведеним вимогам, розглядатися не будуть. Заявки, надіслані від фізичних осіб, комерційних організацій, державних установ і організацій, органів місцевого самоврядування, профспілок, політичних партій, релігійних організацій, розглядатися не будуть.

4. БЮДЖЕТ ТА ДОЗВОЛЕНІ ВИТРАТИ

Допустимі витрати повинні:

  • бути необхідними для здійснення проєктної діяльності;
  • використовуватися виключно для витрат на заходи в межах цього проєкту;
  • відповідати принципам належного фінансового управління, зокрема ефективності витрат та економічної доцільності;
  • бути належним чином задокументованими, ідентифікованими та перевіреними, а також підтвердженими оригінальними підтверджуючими документами.

Кошти, надані в межах конкурсу, можуть бути використані винятково для оплати:

  • праці персоналу організації та залучених експертів;
  • товарів та послуг, необхідних для реалізації проєктної діяльності;
  • комунікаційних та інформаційних послуг;
  • консультаційних послуг, необхідних для досягнення проєктних цілей;
  • оренди приміщень (для проведення тренінгів, групової роботи, тощо), обслуговування заходів, та інших послуг, передбачених проєктною діяльністю;
  • друкарських, типографських і копіювальних послуг;
  • витратних матеріалів і канцелярських товарів;
  • транспортних та інших витрат, пов’язаних із проєктною діяльністю.

Обов’язкові витрати:

  • Оплата послуг керівника проєкту та фінансового спеціаліста/бухгалтера (або передбачення цих послуг як власного внеску чи фінансування із інших джерел);

Недопустимі витрати:

  • Витрати на підготовку проєктної пропозиції;
  • Урегулювання боргів;
  • Міжнародні подорожі;
  • Відшкодування витрат, пов’язаних із коливаннями обмінного курсу;
  • Створення та реєстрація організації;
  • Пряме фіскальне забезпечення державних органів;
  • Політична або військова діяльність;
  • Релігійна пропаганда;
  • Діяльність, що призводить до прямої або непрямої дискримінації будь-яких соціальних груп;
  • Проєкти, спрямовані на отримання прибутку від діяльності;
  • Придбання транспортних засобів та/або предметів розкоші та пов’язаних послуг.

Адміністративні витрати фінансової пропозиції не можуть перевищувати 5% від загальної вартості проєктної пропозиції. Витрати на оплату праці проєктної команди не можуть перевищувати 20% від загальної вартості проєктної пропозиції.

5. ФІНАНСОВІ УМОВИ ТА ТЕРМІНИ РЕАЛІЗАЦІЇ

Бюджет: Максимальний бюджет проєктної пропозиції не повинен перевищувати 10,000.00 доларів США.

Тривалість: Цей конкурс пропозицій передбачає підтримку проєкту з тривалістю до 4 місяців. Плановий початок реалізації проєкту — квітень 2025 року.

Проєктні пропозиції, які передбачають спільне фінансування (щонайменше 10% від загального бюджету проєкту), матимуть додаткову перевагу. Спільне фінансування означає наявність джерела фінансування, відмінного від того, яке надається ПРООН в Україні. Власний фінансовий внесок організації повинен бути підтверджений відповідними обліковими документами на етапі подання фінансових звітів за проєктом. Матеріальні активи, доступні в організації (включаючи офісні приміщення та офісне обладнання), не розглядаються як спільне фінансування.

Організація, що отримала грант, отримає авансовий платіж для запланованих заходів за умовами грантової угоди. Ця сума буде визначена індивідуально в залежності від загальної суми гранту, типу діяльності тощо. Подальші транші будуть виплачуватися після отримання та затвердження ПРООН проміжних звітів організації. Сума авансу та наступних виплат буде зазначена в грантовій угоді. Транші гранту виплачуються ПРООН авансом, окрім останнього траншу. Останній транш, мінімальна сума якого складає не менше 10% від загальної суми бюджету гранту, має бути покритий власними коштами ОГС. Після успішного прийняття фінансового звіту ПРООН компенсує допустимі витрати, понесені за останній транш.

Примітка: останній транш у розмірі 10% буде виплачено організації-грантоотримувачу після 100% виконання звітності проєкту, включаючи підтвердження всіх фінансових операцій.

6. ПОРЯДОК ПОДАННЯ ПРОЄКТНИХ ПРОПОЗИЦІЙ ТА ОТРИМАННЯ КОНСУЛЬТАЦІЙ ПРИ ПІДГОТОВЦІ ПРОЄКТНИХ ПРОПОЗИЦІЙ 

Аплікаційний пакет складається із таких обов’язкових складових:

  1. Повна аплікаційна форма (заповнена у форматі MS Word), в якій описано організаційний план та план впровадження проєкту (*.docx/*.doc) (додаток 1);

  2. Фінансова пропозиція (запропонований бюджет у форматі Excel), складена у доларах США і порахована відповідно до курсу ООН станом на 1 березня 2025 (41.8 гривень/долар) (додаток 2);

  3. Відскановані копії таких документів (*.PDF або *.JPG):
    • свідоцтво про реєстрацію або витяг;
    довідка з податкової інспекції про внесення організації до Реєстру неприбуткових організацій із зазначенням коду неприбутковості;
    довідка про наявність банківського рахунку у гривні (для цілей проєкту має використовуватись окремий банківський рахунок у національній валюті, не задіяний в іншій діяльності).

  4. усі документи, що підтверджують відповідність технічним критеріям, зазначеним у розділах 3.1 та 3.2 цього оголошення;

  5. заповнений контрольний список оцінки потенціалу CACHE та підтверджуючі документи до нього (додаток 3);

  6. форма самооцінювання щодо запобігання та протидії легалізації (відмивання) доходів (додаток 4).

  7. резюме залученого персоналу та експертів

  8. листи підтримки від установ-партнерів (за наявності). У разі залучення співфінансування в листі підтримки має бути зазначений обсяг співфінансування.

  9. у разі подачі заявки в партнерстві з АРР/АМР, мають бути надані меморандум про співпрацю або лист підтримки від відповідної АРР/АМР

Організації, що подають проєктні пропозиції, повинні подати повний аплікаційний пакет (пункти 1–9),за електронною адресою [email protected] із темою повідомлення:

UN_2025_09_CS: «Сприяння розвитку спроможності Агенцій регіонального та місцевого розвитку як платформ інклюзивного відновлення громад та регіонів  України у цільових громадах Дніпропетровської, Запорізької, Миколаївської, Полтавської, Харківської, Сумської та Чернігівської областей»  

Повний аплікаційний пакет повинен бути поданий до 12:00 27 березня 2025 року. Аплікаційний пакет (пункти 1-9) повинен бути надісланий одним листом у архіві (*.rar), розмір якого не має перевищувати 25 Mb.

Отримані проєктні пропозиції будуть перевірені на відповідність вимогам конкурсу, і ті, що відповідатимуть вимогам, будуть передані на розгляд конкурсної комісії.

Проєктні пропозиції, що надійдуть після вказаного в оголошені терміну з будь-яких причин, не розглядатимуться.

Для отримання відповідей на запитання, що можуть виникнути під час підготовки проєктних пропозицій за цим конкурсом, будь ласка, надсилайте їх у письмовому вигляді за електронною адресою [email protected] із темою повідомлення  «UN_2025_09_CS: Запит інформації». Відповіді будуть надані протягом 1-2 робочих днів. Усі запити мають бути надіслані не пізніше, ніж за 48 годин до закриття конкурсу.

7. ОЦІНЮВАННЯ ПРОЄКТНИХ ПРОПОЗИЦІЙ

7.1. Оцінювання проєктних пропозицій проходить у декілька етапів

Етап 1: Розгляд поданих проєктних пропозицій конкурсною комісією. На цьому етапі подані проєктні пропозиції оцінюються відповідно до критеріїв оцінки, і проєктні пропозиції, що набрали менше 70 балів від загальної кількості балів будуть відхилені. Пропозиції, що потребуватимуть доопрацювання відповідно до рекомендацій конкурсної комісії, будуть повернуті на доопрацювання зі встановленням строків подання оновленої пропозиції.

Етап 2: Остаточне ухвалення переможних проєктних пропозицій, рекомендованих конкурсною комісією до підтримки.

Конкурсна комісія складатиметься з представників UNDP в Україні відповідно до їх ключових напрямів роботи та залучених експертів. Водночас конкурсна комісія має право звернутися до незалежної експертної думки в ході відбору проєктних пропозицій чи до думки місцевих органів влади, на території яких передбачено діяльність проєкту.

7.2. Критерії оцінки проєктів:

 

Узагальнена форма оцінки технічної пропозиції

Максимальний бал

1.

Відповідність тематиці та пріоритетам конкурсу (подана заявка відповідає тематиці та пріоритетам – 20 балів; заявка частково відповідає тематиці та пріоритетам – 10 балів; заявка не відповідає тематиці та пріоритетам конкурсу – 0 балів)

20

2.

Узгодженість мети, завдань та методів виконання проєкту (мета, завдання та методи виконання проєкту повністю узгоджені між собою – 10 балів, частково узгоджені – 5 балів, не узгоджені – 0 балів)

10

3.

Конкретність, досяжність та результативність заходів, запланованих проєктом (Заходи, заплановані проєктом конкретні – 5 балів, досяжні – 5 балів, та результативні – 10 балів, заходи не відповідають переліченим умовам – 0 балів)

20

4.

Досвід організації-заявника у питаннях, передбачених проєктною пропозицією (компетентність заявника підтверджена досвідом втілення проєктів, що відповідають напрямам конкурсу – 20 балів, організація має досвід втілення проєктів, але за суміжними напрямами –10 балів; у організації немає досвіду або його попередні проєкти не відповідають напрямам конкурсу – 0 балів)

20

5.

Обґрунтованість запланованих витрат та необхідних ресурсів у співвідношенні до очікуваних результатів (фінансова пропозиція є обґрунтованою і відповідає підходу «найвища якість за найнижчу ціну» – 20 балів, фінансова пропозиція потребує перегляду та/або скорочення витрат – 10 балів, фінансова пропозиція не є обґрунтованою – 0 балів)

20

6.

Рівень компетентності (профільна освіта, досвід роботи) персоналу проєкту (залучений персонал має відповідний рівень компетенції – 10 балів, частково необхідний рівень компетенції – 5 балів, не має необхідного рівня компетенції – 0 балів)

10

 

Загальний бал

100

 

Примітки

 

Зверніть увагу!

  • Подані на конкурс матеріали не повертаються і не рецензуються.
  • Про результати конкурсів учасники будуть повідомлені електронною поштою.
  • Остаточне рішення щодо проєкту чи заявки перегляду не підлягає.
  • Причини відмови чи підтримки проєкту повідомлені не будуть.

8. ЗВІТУВАННЯ, МОНІТОРИНГ ТА ОЦІНЮВАННЯ ГРАНТОВИХ ПРОЄКТІВ

8.1. Моніторинг та оцінювання

Отримувач гранту відповідає за моніторинг упровадження проєкту та оцінювання його результатів. ПРООН в Україні здійснюватиме моніторинг реалізації грантового проєкту через звіти грантоотримувача, зустрічі з працівниками проєкту, їхніми партнерами та благоотримувачами, а також через участь у заходах проєкту.

8.2. Звітування

Отримувач гранту подаватиме звіти у форматі, визначеному ПРООН в Україні:

  • проміжні звіти, які включають опис заходів і результатів за узгодженими моніторинговими індикаторами й фінансовим компонентом (буде уточнено в межах відповідної грантової угоди);
  • короткі звіти на вимогу, які можуть час від часу вимагатися ПРООН, коли буде потрібна інформація про грантовий проєкт у період між регулярними звітами;
  • заключний звіт, який включатиме опис заходів і результатів, а також фінансовий звіт за весь період грантової угоди.

Діяльність в межах грантової угоди повинна здійснюватися у відповідності з нормами, правилами, політикою та процедурами ПРООН. Ознайомитись з інструкцією щодо впровадження грантових проєктів можна за цим посиланням

Для забезпечення дотримання політики ПРООН щодо нульової толерантності та попередження сексуальної експлуатації та насильства (далі – PSEA) проєктна команда отримувача гранту має пройти навчання з питань PSEA та надати ПРООН сертифікати, що підтверджують завершення такого навчання, а також заповнити форму самооцінювання з питань PSEA (посилання на навчання та форма самооцінювання будуть надані ПРООН). 

 

Контакти

  • Тетяна Яхедс

Коментарі

  •   Пiдписатися на новi



Щоб розмістити свою новину, відкоментувати чи скопіювати потрібний текст, зареєструйтеся та на портал.