1. ІНФОРМАЦІЯ ПРО ПРООН В УКРАЇНІ
Програма розвитку Організації Об’єднаних Націй (ПРООН) в Україні працює в 170 країнах і територіях із метою ліквідації бідності, зменшення нерівності, подолання відчуження та розбудови стійкості задля підтримки прогресу в цих країнах. Як агентство розвитку системи ООН ПРООН відіграє вирішальну роль у допомозі країнам у досягненні Цілей сталого розвитку (ЦСР).
Війна в Україні вже призвела до величезних людських жертв, безпрецедентного переміщення населення як усередині країни, так і до сусідніх країн і катастрофічного руйнування інфраструктури. Вісімнадцять років соціально-економічних досягнень України опинилися під загрозою. Основне завдання ПРООН полягає в тому, щоб якомога повніше зберегти здобутки розвитку та якнайшвидше повернути Україну на шлях досягнення Цілей сталого розвитку.
ПРООН надає підтримку уряду, громадянському суспільству й народові України у втіленні демократичних політик і практик для прискорення прогресу сталого розвитку людини. Відповідно до програмного документа країни на 2025–2029 роки ПРООН в Україні підтримує уряд у плануванні національних пріоритетів, зокрема з акцентом на відновлення та розвиток реформ, через три програмні портфелі: 1) сприяння демократичному управлінню та інклюзивному соціальному середовищу; 2) підтримку інклюзивного та сталого економічного зростання та відновлення; 3) сприяння сталим перетворенням у сфері навколишнього середовища й енергетики. Програму доповнює територіальний підхід R4, який підвищує ефективність відновлення, реконструкції та реформування на місцевому рівні. Він забезпечує розподіл ресурсів відповідно до локальних потреб, сприяє розвитку громад, а також гарантує інклюзивність і залучення жителів громад до процесів відновлення, підтримуючи децентралізацію.
У цьому контексті ПРООН в Україні запрошує неурядові організації подавати проєктні пропозиції, спрямовані на розбудову потенціалу юридичних клінік у цільових областях проєкту (Сумська, Харківська, Донецька, Луганська, Запорізька, Миколаївська та Херсонська області, мова про підконтрольні Уряду України території).
2. МЕТА КОНКУРСУ
Цей конкурс має на меті забезпечити розбудову потенціалу юридичних клінік, що працюють на базі закладів вищої освіти у цільових областях. Під розбудовою потенціалу юридичних клінік мається на увазі розвиток громадських організацій та їх потенціалу на базі цих юридичних клінік, що включає в себе:
ВАЖЛИВО! Юридичні клініки, що працюють на базі закладів вищої освіти у цільових областях, не обов’язково мають зареєстровану чи партнерську громадську організацію.
У зв’язку з цим, завдання грантоотримувача полягатиме, щонайменше, у наступному:
Пріоритетом грантового проекту має стати організація роботи громадських організацій з ветеранами та членами їхніх сімей. Хоча точна кількість ветеранів, які повертаються, не є публічно доступною з міркувань безпеки, очікується значне збільшення порівняно з довоєнним рівнем. Тому проєкт повинен враховувати унікальні правові потреби ветеранів та членів їхніх сімей, забезпечуючи ефективні комунікаційні стратегії та індивідуальну підтримку. Крім того, він має зосередитися на проблемах підготовки грантових заявок для цієї групи та налагодженні партнерства з відповідними установами та організаціями, включно з представниками громадянського суспільства, з метою посилення систем підтримки.
Наведений обсяг заходів, що мають бути реалізовані в рамках проєкту, є мінімальним; учасники конкурсу можуть доповнити цей перелік власними пропозиціями, зазначивши це в грантовій заявці.
Очікуваними результатами проєкта є інституціональна розбудова спроможності юридичних клінік на території цільових областей.
3. ВИМОГИ ДО УЧАСНИКІВ КОНКУРСУ ТА ТЕРИТОРІЇ РЕАЛІЗАЦІЇ КОНКУРСУ
3.1. Громадські або благодійні організації, що подаватимуть проєктні пропозиції за цим конкурсом, мають відповідати таким обов’язковим вимогам:
3.2. Персонал, залучений до виконання проєкту, повинен відповідати таким вимогам:
3.3. Території реалізації конкурсу, вимоги до реєстрації та досвіду організацій:
Проєкт, який буде впроваджуватися за кошти цього грантового конкурсу, планується до реалізації на території фактичного місцеперебування юридичних клінік, що працюють на базі відповідних закладу вищої освіти: Сумська, Харківська, Запорізька, Миколаївська та Херсонська області. У разі переміщення закладу вищої освіти у зв’язку з бойовими діями на іншу територію (Луганська, Донецька та Херсонська області), територія впровадження проєкту буде визначатися за місцем фактичного перебування закладу вищої освіти.
3.4. Параметри, які визначатимуть, чи може НУО отримати за фінансування ПРООН, ґрунтуватимуться на контрольному списку оцінки потенціалу CACHE.
Пропозиції від організацій, які не відповідають наведеним вимогам, розглядатися не будуть. Заявки, надіслані від фізичних осіб, комерційних організацій, державних установ і організацій, органів місцевого самоврядування, профспілок, політичних партій, релігійних організацій, розглядатися не будуть.
4. БЮДЖЕТ ТА ДОЗВОЛЕНІ ВИТРАТИ
Допустимі витрати повинні:
Кошти, надані в межах конкурсу, можуть бути використані винятково для оплати:
Обов’язкові витрати:
Недопустимі витрати:
Адміністративні витрати фінансової пропозиції не можуть перевищувати 5% від загальної вартості проєктної пропозиції. Витрати на оплату праці проєктної команди не можуть перевищувати 20% від загальної вартості проєктної пропозиції.
5. ФІНАНСОВІ УМОВИ ТА ТЕРМІНИ РЕАЛІЗАЦІЇ
Бюджет: Максимальний бюджет проєктної пропозиції не повинен перевищувати 100,000.00 доларів США.
Тривалість: Цей конкурс пропозицій передбачає підтримку проєкту з тривалістю до 9 місяців (однак проєкт має бути завершений не пізніше 30 листопада 2025 року). Плановий початок реалізації проєкту — березень 2025 року.
Проєктні пропозиції, які передбачають спільне фінансування (щонайменше 10% від загального бюджету проєкту), матимуть додаткову перевагу. Спільне фінансування означає наявність джерела фінансування, відмінного від того, яке надається ПРООН в Україні. Власний фінансовий внесок організації повинен бути підтверджений відповідними обліковими документами на етапі подання фінансових звітів за проєктом. Матеріальні активи, доступні в організації (включаючи офісні приміщення та офісне обладнання), не розглядаються як спільне фінансування.
Організація, що отримала грант, отримає авансовий платіж для запланованих заходів за умовами грантової угоди. Ця сума буде визначена індивідуально в залежності від загальної суми гранту, типу діяльності тощо. Подальші транші будуть виплачуватися після отримання та затвердження ПРООН проміжних звітів організації. Сума авансу та наступних виплат буде зазначена в грантовій угоді. Транші гранту виплачуються ПРООН авансом, окрім останнього траншу. Останній транш, мінімальна сума якого складає не менше 10% від загальної суми бюджету гранту, має бути покритий власними коштами ОГС. Після успішного прийняття фінансового звіту ПРООН компенсує допустимі витрати, понесені за останній транш.
Примітка: останній транш у розмірі 10% буде виплачено організації-грантоотримувачу після 100% виконання звітності проєкту, включаючи підтвердження всіх фінансових операцій.
6. ПОРЯДОК ПОДАННЯ ПРОЄКТНИХ ПРОПОЗИЦІЙ ТА ОТРИМАННЯ КОНСУЛЬТАЦІЙ ПРИ ПІДГОТОВЦІ ПРОЄКТНИХ ПРОПОЗИЦІЙ
Аплікаційний пакет складається із таких обов’язкових складових:
1) Повна аплікаційна форма (заповнена у форматі MS Word), в якій описано організаційний план та план впровадження проєкту (*.docx/*.doc) (додаток 1);
2) Фінансова пропозиція (запропонований бюджет у форматі Excel), складена у доларах США і порахована відповідно до курсу ООН станом на 14 лютого 2025 (41.8 гривень/долар) (додаток 2);
3) Відскановані копії таких документів (*.PDF або *.JPG):
4) усі документи, що підтверджують відповідність технічним критеріям, зазначеним у розділах 3.1 та 3.2 цього оголошення;
5) заповнений контрольний список оцінки потенціалу CACHE та підтверджуючі документи до нього (додаток 3);
6) форма самооцінювання щодо запобігання та протидії легалізації (відмивання) доходів (додаток 4).
7) резюме залученого персоналу та експертів
8) листи підтримки від установ-партнерів (за наявності). У разі залучення співфінансування в листі підтримки має бути зазначений обсяг співфінансування.
Організації, що подають проєктні пропозиції, повинні подати повний аплікаційний пакет (пункти 1–8), за електронною адресою [email protected] із темою повідомлення:
UN_2025_02_AJ: Розбудова потенціалу юридичних клінік у цільових областях проєкту (Сумська, Харківська, Донецька, Луганська, Запорізька, Миколаївська та Херсонська області)
Повний аплікаційний пакет повинен бути поданий до 12:00 5 березня 2025 року. Аплікаційний пакет (пункти 1-8) повинен бути надісланий одним листом у архіві (*.rar), розмір якого не має перевищувати 25 Mb.
Отримані проєктні пропозиції будуть перевірені на відповідність вимогам конкурсу, і ті, що відповідатимуть вимогам, будуть передані на розгляд конкурсної комісії.
Проєктні пропозиції, що надійдуть після вказаного в оголошені терміну з будь-яких причин, не розглядатимуться.
Для отримання відповідей на запитання, що можуть виникнути під час підготовки проєктних пропозицій за цим конкурсом, будь ласка, надсилайте їх у письмовому вигляді за електронною адресою [email protected] із темою повідомлення «UN_2025_02_AJ: Запит інформації». Відповіді будуть надані протягом 1-2 робочих днів. Усі запити мають бути надіслані не пізніше, ніж за 48 годин до закриття конкурсу.
7. ОЦІНЮВАННЯ ПРОЄКТНИХ ПРОПОЗИЦІЙ
7.1. Оцінювання проєктних пропозицій проходить у декілька етапів
Етап 1: Розгляд поданих проєктних пропозицій конкурсною комісією. На цьому етапі подані проєктні пропозиції оцінюються відповідно до критеріїв оцінки, і проєктні пропозиції, що набрали менше 70 балів від загальної кількості балів будуть відхилені. Пропозиції, що потребуватимуть доопрацювання відповідно до рекомендацій конкурсної комісії, будуть повернуті на доопрацювання зі встановленням строків подання оновленої пропозиції.
Етап 2: Остаточне ухвалення переможних проєктних пропозицій, рекомендованих конкурсною комісією до підтримки.
Конкурсна комісія складатиметься з представників ПРООН в Україні відповідно до їх ключових напрямів роботи та залучених експертів. Водночас конкурсна комісія має право звернутися до незалежної експертної думки в ході відбору проєктних пропозицій чи до думки місцевих органів влади, на території яких передбачено діяльність проєкту.
7.2. Критерії оцінки проєктів:
Узагальнена форма оцінки технічної пропозиції | Максимальний бал | |
1. | Відповідність тематиці та пріоритетам конкурсу (подана заявка відповідає тематиці та пріоритетам – 20 балів; заявка частково відповідає тематиці та пріоритетам – 10 балів; заявка не відповідає тематиці та пріоритетам конкурсу – 0 балів) | 20 |
2. | Узгодженість мети, завдань та методів виконання проєкту (мета, завдання та методи виконання проєкту повністю узгоджені між собою – 10 балів, частково узгоджені – 5 балів, не узгоджені – 0 балів) | 10 |
3. | Конкретність, досяжність та результативність заходів, запланованих проєктом (Заходи, заплановані проєктом конкретні – 5 балів, досяжні – 5 балів, та результативні – 10 балів, заходи не відповідають переліченим умовам – 0 балів) | 20 |
4. | Досвід організації-заявника у питаннях, передбачених проєктною пропозицією (компетентність заявника підтверджена досвідом втілення проєктів, що відповідають напрямам конкурсу – 20 балів, організація має досвід втілення проєктів, але за суміжними напрямами –10 балів; у організації немає досвіду або його попередні проєкти не відповідають напрямам конкурсу – 0 балів) | 20 |
5. | Обґрунтованість запланованих витрат та необхідних ресурсів у співвідношенні до очікуваних результатів (фінансова пропозиція є обґрунтованою і відповідає підходу «найвища якість за найнижчу ціну» – 20 балів, фінансова пропозиція потребує перегляду та/або скорочення витрат – 10 балів, фінансова пропозиція не є обґрунтованою – 0 балів) | 20 |
6. | Рівень компетентності (профільна освіта, досвід роботи) персоналу проєкту (залучений персонал має відповідний рівень компетенції – 10 балів, частково необхідний рівень компетенції – 5 балів, не має необхідного рівня компетенції – 0 балів) | 10 |
Загальний бал | 100 | |
Примітки |
Зверніть увагу!
8. ЗВІТУВАННЯ, МОНІТОРИНГ ТА ОЦІНЮВАННЯ ГРАНТОВИХ ПРОЄКТІВ
8.1. Моніторинг та оцінювання
Отримувач гранту відповідає за моніторинг упровадження проєкту та оцінювання його результатів. ПРООН в Україні здійснюватиме моніторинг реалізації грантового проєкту через звіти грантоотримувача, зустрічі з працівниками проєкту, їхніми партнерами та благоотримувачами, а також через участь у заходах проєкту.
8.2. Звітування
Отримувач гранту подаватиме звіти у форматі, визначеному ПРООН в Україні:
Діяльність в межах грантової угоди повинна здійснюватися у відповідності з нормами, правилами, політикою та процедурами ПРООН. Ознайомитись з інструкцією щодо впровадження грантових проєктів можна за цим посиланням.
Для забезпечення дотримання політики ПРООН щодо нульової толерантності та попередження сексуальної експлуатації та насильства (далі – PSEA) проєктна команда отримувача гранту має пройти навчання з питань PSEA та надати UNDP сертифікати, що підтверджують завершення такого навчання, а також заповнити форму самооцінювання з питань PSEA (посилання на навчання та форма самооцінювання будуть надані ПРООН).
Коментарі