Байдуже, якщо ви тут ніколи не були, для вас Донбас - це в першу чергу індустріальні та постіндустріальні ландшафти, маскулінні історії та стереотипи про незламну силу та нелюдську стійкість.
Учасники дискусії “Естетика підриву: художні практики та альтернативна історія регіону” спробують розплющити очі та поміркувати про те, як візуальна культура створює та переосмислює ці стереотипи, які зв’язки існують між мистецтвом та ностальгією та які альтернативні історії про регіон вибудовують твори мистецтва та кіно.
У дискусії візьмуть участь Оксана Довгополова, Антон Лягуша, Оксана Міхеєва, Станіслав Мензелевський. Модеруватиме зустріч Катерина Яковленко.
Антон Лягуша – кандидат історичних наук, професор Університету Джорджа Мейсона (США, Вашингтон, Школа політики та управління), дослідник публічної історії. Тема наукових інтересів – мемізація історії, наративні стратегії репрезенетацій минулого в масовій культурі. Один з авторів глосарію проєкту МММ (Минуле. Майбутнє. Мистецтво).
Станіслав Мензелевський — дослідник культури та кіно, перекладач, аспірант в університеті Індіани. Протягом останніх десяти років працював в державному кіноархіві “Довженко-Центр”, де як керівник науково-програмного відділу програмував ретроспективні та фестивальні програми, брав участь у видавничій та освітній діяльності. Упорядник кількох видань на кінематографічну тематику: “Іван Кавалерідзе”, “Кіноревізія Донбасу 2.0”, “Антологія української кінокритики 1920-х”, “Чорнобиль (не)видимий”. Співавтор монтажних фільмів “Атомоград. Монтаж утопії (2016) та “Інтербачення-Львів” (2018). Співзасновник незалежного видавничого проекту “Медуза”. Стипендіат Карнегі в Колумбійському університеті (2013) та Фулбрайту в Каліфорнійському університеті Берклі (2018).
Катерина Яковленко — дослідниця сучасного мистецтва, арт-критик та журналістка. Протягом шести років працювала над кандидатською дисертацією щодо трансформації героїчного наративу Донбасу у візуальній культурі. Має низку публікацій в українських та європейських виданнях. Працювала у газеті «День», у Фонді ІЗОЛЯЦІЯ та PinchukArtCentre. Серед останніх проєктів: кураторство публічної програми та асистування куратору під час виставки Нікіти Кадана «Камінь б’є камінь» (PinchukArtCentre) та спів-кураторство у Secondary Archive (Katarzyna Kozyra Foundation та галерея Артсвіт). Є упорядницею книжок «Гендерні дослідження» (2015), «Чому в українському мистецтві є великі художниці» (2019), «Кураторський посібник» (2020). Стипендіатка Карнегі в університеті Нью-Йорка (2015). Наразі, проводить дослідження по програмі Fulbright у Нью-Йорку.
Оксана Міхеєва – DAAD-професорка у Європейському Університеті Віадріна (Франкфурт на Одері), професорка кафедри соціології Українського католицького університету (Львів). Вона є членом Міжнародної асоціації гуманітаріїв, Української соціологічної асоціації, членом редколегії часописів «Ukraina moderna» та «Схід». Має більш ніж двадцять років викладацького та дослідницького досвіду. Коло наукових інтересів – історичні аспекти девіантної та делінквентної поведінки (Україна, перше радянське десятиліття), урбаністика, четверта та п’ята хвилі української міграції, а також проблематика, пов’язана з подіями в Україні після 2014 р. – вимушене переселення, мотивація військових добровольців.
Оксана Довгополова, докторка філософських наук, Професорка кафедри філософії Одеського національного університету імені І.І. Мечникова, кураторка платформи культури пам’яті «Минуле/Майбутнє/Мистецтво», членкиня Memory Studies Association (MSA), Post-Socialist and Comparative Memory Studies (PoSoCoMeS), MAG (Міжнародна асоціація гуманітаріїв). Співпрацює з музеями та виставковими проєктами в контексті проблематики пропрацювання травматичного минулого: була, наприклад, кураторкою публічної програми виставки Нікіти Кадана «(не)означені» в Музеї сучасного мистецтва Одеси (2018), брала участь у організації публічної програми виставки «Ексгумація: соцреалізм» в Одеському художньому музеї (2018-19). Є співкураторкою проєкту «Дерева пам’яті”.
Онлайн трансляція події відбудеться 16 жовтня 2021 року о 18.00 на сторінці події в Фейсбук:
Коментарі