bg-img bg-img bg-img
Увiйти в ГУРТ
Забули пароль?

Ще не з нами? Зареєструйтесь зараз

Миколаїв вивчає кращі практики електронного врядування
04.08.2010

У Вінниці побувала група представників Миколаївської міськради та міськвиконкому. Візит відбувся в рамках проекту НГОО «Фонд розвитку міста Миколаєва» за підтримки МФ «Відродження». Поїздка стала першим заходом Програми «Електронне управління та електронна демократія в м. Миколаєві на 2010 - 2015 рр..», прийнятої Миколаївською міською радою.

До складу делегації увійшли члени робочої групи, створеної у вересні 2009 р. розпорядженням Миколаївського міського голови.

Мета візиту -  знайомство з існуючими практиками впровадження електронного урядування в Україні. Серйозна робота по впровадженню в Миколаєві електронного управління та електронної демократії почалася в минулому році за активної підтримки Миколаївського міського голови Володимира Чайки. Це справа не одного дня, а завдання на багато років. Щоб не «винаходити велосипед», миколаївці вирішили ознайомитися з кращими зразками впровадження електронного врадування в Україні на муніципальному рівні. Таких прикладів в країні поки зовсім мало.

Одним з піонерів впровадження електронного управління стала Вінниця. Ця робота почалася тут після чергових муніципальних виборів 2006 року. За минулі чотири роки керівництву міста вдалося досягти серйозних результатів. З використанням досвіду польських консультантів та за підтримки МФ «Відродження» тут був створений Центр адміністративних послуг «Прозорий офіс». З його допомогою місцеве самоврядування надає городянам адміністративні, соціальні та інші послуги відповідно до стандартів ISO 9001:2000.

Серед принципів надання послуг - використання єдиного інформаційного простору, зрозумілі процедури, стислі і чіткі строки надання послуги, ввічливе ставлення і комфортні умови для відвідувачів, виключення зловживань і максимальна результативність. «Прозорий офіс» розташований на першому поверсі дев’ятиповерхового адміністративної будівлі, де розташовується мерія Вінниці. Він складається з інформаційного холу (консультанти, електронна система управління чергою), центру адміністративних послуг (оформлення та видача дозвільних документів, реєстрація господарських суб’єктів), центру соціального партнерства (робота з громадськими організаціями), відділу звернень громадян та канцелярії. При цьому «Прозорий офіс» сертифікований BSI Management Systems (Велика Британія) за системою ISO 9001:2000. Тут створені 30 сертифікованих робочих місць, об’єднаних в єдину комп’ютерну мережу та підключених до електронної системи управління чергою (до речі, кожне робоче місце іменне, а кожен співробітник має бейдж, що одночасно є електронним пропуском).

Нововведення багаторазово прискорило і спростило процес прийняття рішень. Досить сказати, що для вирішення більшості питань, відвідувачам необхідно лише 1 - 2 візиту до «Прозорий офіс».

Як на практиці виглядає робота «Прозорого офісу»? На вході відвідувач за допомогою сенсорного терміналу вибирає потрібну йому послугу, отримує необхідну інформацію про неї, а також талон з номером черги та робочого місця, куди йому слід звернутися. У залі очікування він стежить за інформацією про просування черги на моніторах, потім з талоном підходить до зазначеного співробітнику для отримання необхідної послуги. Таким чином, спілкування відвідувачів з співробітниками міськвиконкому локалізовано тільки першим поверхом мерії, що дозволяє мінімізувати «неформальні зв’язки» чиновників з прохачами і виключити зловживання. Ще один цікавий момент. З метою боротьби з можливими зловживаннями в місцях прийому громадян встановлено 16 відеокамер, накопичується відеоархів, а керівництво періодично веде вибірковий моніторинг цих записів.

У «Прозорий офіс» для відвідувачів передбачені і додаткові послуги: відділення банку та банкомати, виготовлення ксерокопій, ламінування документів, міська, міжміський та міжнародний телефонний зв’язок, бездротової Wi-Fi доступ до Інтернет, замовлення печаток, штампів, візиток і т. д.

За час існування «Прозорого офісу» разюче змінилося ставлення населення Вінниці до роботи міського самоврядування. За період з вересня 2008 по червень 2010 р. в «Прозорий офіс» звернулося близько 223 тис. осіб. Згідно з проведеними дослідженнями, 85% відвідувачів оцінюють якість роботи офісу на «добре» і «відмінно», понад 80% відвідувачів впевнені, що реальну якість надання послуг міською владою істотно зросла.

В даний час міська влада Вінниці працюють над розширенням і вдосконаленням алгоритмів надання послуг, повним перекладом роботи всіх відділів і управлінь на роботу із зверненнями громадян через «Прозорий офіс», удосконаленням системи зворотного зв’язку, яка дозволяла б громадянам через Інтернет відслідковувати хід вирішення їх питання, впровадженням міжнародних стандартів захисту інформації ISO 27000 та створенням міні-центрів «Прозорий офіс» у будинках районних адміністрацій міста. - Важко переоцінити важливість, значимість і перспективність створення в Миколаєві системи, аналогічної вінницькому «Прозорий офіс», - вважає учасник стажування, депутат Миколаївської міськради від Партії регіонів Володимир Худяков. - Крім усього іншого, це реальний крок на шляху інтеграції з Європою, шанс поліпшити імідж влади, зробити її більш прозорою. Після знайомства з вінницьким досвідом у нас відпали останні сумніви у правильності обраного шляху.

Прес-служба Фонду розвитку міста Миколаєва, тел. 47-38-79.

Контакти

Коментарі

  •   Пiдписатися на новi



Щоб розмістити свою новину, відкоментувати чи скопіювати потрібний текст, зареєструйтеся та на портал.