bg-img bg-img bg-img
Увiйти в ГУРТ
Забули пароль?

Ще не з нами? Зареєструйтесь зараз

Як інновації змінюють роботу спеціалістів системи безоплатної правової допомоги?

Усе більшої популярності набирає слово “інновації”, адже люди намагаються знаходити нестандартні й технологічні рішення для розв’язання багатьох проблем. Не є виключенням і сфера доступу до правосуддя, де важливим питанням залишається: як надавати якісні юридичні послуги відповідно до потреб людей? 

В Україні система надання безоплатної правової допомоги (БПД) працює для того, щоб кожна людина мала можливість захистити свої права та вже допомогла мільйонам українців розв’язати правові проблеми, але не всім, хто цього потребує. Тим не менше, фахівці системи БПД завжди шукають нові підходи до розв’язання наявних проблем, адже вони прагнуть бути чутливими до змін правового середовища та швидко реагувати на них.

Саме тому у січні цього року Kyiv Legal Hackers (ГО «Юридичні інновації») у партнерстві з Координаційним  центром з надання правової допомоги, мережі правових клубів PRAVOKATOR та за підтримки Програми USAID "Нове правосуддя" почали проєкт #InnovateLegalAid, що передбачає навчальну програму з основ інноваційного менеджменту для представників системи БПД, проведення досліджень найбільш нагальних проблем клієнтів системи та розробку інноваційних рішень для покращення надання правової допомоги. Так, ми виявили понад 70 типових проблем, зокрема, низька поінформованість громадян  про правові питання та можливості їх вирішення, бюрократичні процедури, недоступність самих центрів для отримання правової допомоги.  Потім був онлайн-гакатон для пошуків нових способів розв’язання цих проблем та подальша робота команд над рішеннями. 

Уже 22 червня учасники проєкту, фахівці системи БПД, презентують свої ідеї громадськості. Тож, команда проєкту вирішила з’ясувати чи #InnovateLegalAid змінив роботу фахівців системи безоплатної правової допомоги та попросила їх поділилися своїми враженнями. Виявилося, що завдяки набутим навичкам вони також змогли покращити свою щоденну роботу. 

Ось що каже Тетяна Кулішова, директор Роздільнянського місцевого центру БПД: “Цей проєкт був особисто для мене багатим на відкриття. Наприклад, я познайомилася з таким поняттям як CJM (customer journey map) — мапа шляху клієнта. Завдяки цьому інструменту я змогла краще зрозуміти потреби клієнтів на кожному етапі отримання послуги, побачити критичні моменти, а також де є можливості для покращення процесу надання правової допомоги.” 

Також поділився інсайтами щодо інноваційних рішень Ростислав Завада, начальник інформаційно-аналітичного відділу управління “Львівська міжрегіональна ресурсно-комунікаційна платформа” (PRAVOKATOR Львів): “Під час проєкту я дізнався як максимально ефективно та найменш затратно перевірити нові ідеї з покращення надання клієнтам послуг. Адже інновація повинна розв’язувати реальні проблеми клієнтів, тобто бути максимально клієнтоорієнтованою. Для цього не обов’язково потрібно розробляти нові програми, застосунки, IT-рішення тощо. Достатньо поглянути на проблему з різних сторін та додати трохи креативу. На мою думку,  всі команди, які брали участь у проєкті переконались у цьому.” 

Ось коментар від Марини Лугині, начальниці відділу розвитку партнерської взаємодії  управління зовнішніх зв’язків Координаційного центру БПД: “Під час участі в проєкті я дізналася про цікаві інструменти практичного спрямування, які зможу використати в подальшій роботі. Зокрема, дуже сподобалась частина щодо дизайн-мислення та того, як ефективно можна здійснити оцінку та аналіз проблеми та сформувати шлях її розв’язання.” 

Проєкт допоміг краще зрозуміти клієнтів, як зазначила Людмила Мацюк, директор Вижницького місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги: “Для того, щоб система безоплатної правової допомоги стала ще ближчою для людей, навіть у найвіддаленіших населених пунктах країни, треба на систему БПД подивитися очима цих людей. Тоді видно, з якими проблемами у доступі до БПД вони стикаються. Що ми і зробили під час проєкту. А дизайн-мислення дало можливість побачити підходи та методи, завдяки яким проблеми можна вирішувати. Їх розв’язання, часом, настільки просте, що ти дивуєшся як цього не помічала дотепер.”

Ми віримо, що щасливе та гідне життя безпосередньо залежить від того, наскільки людина знає свої права, має бажання та можливості їх реалізувати. Система БПД постійно впроваджує інновації, пропонуючи людям засоби для розв’язання життєвих проблем у правовий спосіб. 

Запрошуємо вас дізнатися більше про нові ідеї на Презентації результатів проєкту #InnovateLegalAid — долучайтеся 22 червня о 16:00Участь безкоштовна. Напишіть нашому боту https://bit.ly/LegalInnovator і він нагадає про подію та надішле посилання на трансляції.

Проєкт здійснюється ГО «Юридичні інновації» за підтримки американського народу, наданої через Агентство США з міжнародного розвитку (USAID Ukraine)  у рамках Програми USAID "Нове правосуддя ". Партнерами є Коордінаційний центр з надання правової допомоги та PRAVOKATOR правовий клуб.

Share
Чи вважаєте цей матеріал корисним + Так 0  - Нi  

Коментарі

  •   Пiдписатися на новi



Щоб розмістити свою новину, відкоментувати чи скопіювати потрібний текст, зареєструйтеся та на портал.