Послідовні телемости між учасниками дозволяли чути і бачити одне одного, ділитися досвідом та обговорювати можливість спільної роботи.
Організаторами відео-конференції, яка була присвячена Європейському року боротьби з бідністю та соціальними виключеннями-2010, виступили Сумський Центр європейської інформації, Кременчуцький інформаційно-просвітницький центр «Європейський клуб» та Молодіжний ініціативний центр з м. Червоноград.
Конференція в Сумах розпочалася з творчої майстерні, присвяченій проблемі соціального виключення серед молоді у локальних середовищах. Для участі у конференції молодь підготувала статистичні дані з цієї проблеми у навчальних закладах, які вони представляли.
Євроклубівці обговорювали причини виникнення соціального виключення у суспільстві і у своїх школах зокрема, наслідки, до яких воно призводить та намагалися виробити спільні ідеї щодо шляхів подолання даної проблеми. Учасники дійшли висновку, що запобігти виключенню серед молоді можна лише при співпраці та підтримці молодої людини з боку її близького оточення, психологів, а також залучення її до соціально активної діяльності.
Учасники творчої майстерні зауважили, що європейський клуб, як неформальне об’єднання у навчальних закладах, є одним з інструментів запобігання соціального виключення серед молоді.
Захід у Кременчуці розпочався з презентації Європейського року боротьби з бідністю та соціальними виключеннями-2010. Учасники поділилися своїм баченням проблеми та досвідом спроб її вирішення.
Під час прямого включення відеозв’язку особливий інтерес у присутніх викликала презентація діяльності школи юних волонтерів при Кременчуцькій ЗОШ № 12, які реально допомагають дітям з обмеженими фізичними можливостями включитися у суспільство: не просто запрошують їх залучитися до шкільного життя, а й проводять спеціальні заходи, системну політику інтеграції людей зі спеціальними потребами у суспільство, намагаються якомога більше спілкуватися.
Як зазначила учасниця програми «Школа волонтера» Юлія Сергієнко: «Волонтерство та ітеграція людей зі спеціальними потребами у суспільство стала насправді філософією нашої школи» Євроклубівці п’яти кременчуцьких шкіл (№ 12, 25, 9, 4 та 5) визначили соціальні групи, які найчастіше піддаються ризику стати виключеними: люди з фізичними вадами та хворобами; представники субкультур; релігійні та національні меншини; молодь з бідних та соціально вразливих родин. Пролунала також неоднозначна думка, що занадто розумні й освічені люди так само ризикують бути виключеними.
Далі міркували над можливістю зробити суспільство навколо себе більш приязним і відкритим: що можна зробити, аби подолати виключення; що залежить від громади в цілому, що – від кожного з нас, а що – від людей, що зазнають виключення. Євроклубівці трьох міст у різних регіонах України прийшли до висновку, що перетворення світу навколо слід починати з себе, з самовиховання та самопізнання, з прагнення зрозуміти і прийняти іншого таким, яким він є.
Унаслідок телемосту з’ясувалося, що результати обговорення у різних містах виявилися ідентичними, учасники дійшли до подібних висновків. Спілкування з однодумцями з інших міст дало змогу окреслити перспективи співпраці молоді різних регіонів на тему європейських цінностей, ознайомитися з досвідом колег та поділитися своїми ідеями.
Пролунало декілька пропозицій, які учасники взялися обговорити та обдумати у своїх Євроклубах, перетворивши їх у конкретні справи. Подібна практика проведення телемостів між євроклубами Кременчука і Сум вже була апробована у жовтні 2009 року, коли під час тренінгу для шкільних європейських клубів «Основи толерантності та соціальної інтеграції», відбувалося он-лайн обговорення досвіду учнів шкіл з протидії дискримінації і упереджень у своєму середовищі. Подібна практика є надзвичайно ефективною для взаємного розвитку і збагачення досвіду учасників євроклубівського руху України.
Коментарі