bg-img bg-img bg-img
Увiйти в ГУРТ
Забули пароль?

Ще не з нами? Зареєструйтесь зараз

Вища освіта України: європейський вимір
30.11.2010

25-27 листопада 2010 року у м. Київ відбулася V Міжнародна науково-практична конференція «Вища освіта України у контексті інтеграції до європейського освітнього простору».

Метою заходу, що об’єднав близько 600 учасників, є аналіз перспектив та проблемних зон розвитку освітнього європейського простору, обмін передовим досвідом та пошук оптимальних шляхів вдосконалення національної системи вищої освіти.

  • Чи стане вища освіта України європейською?Чи слід їй такою ставати?
  • Чим є Болонський процес для української освіти?
  • Які переваги європейських дипломів?
  • Чим „загрожує” кредитно-трансферна система сьогоднішньому студенту?
  • Чи не втратиться вага дипломів про вищу освіту, отриманих у до-Болонський період?
  • Про що хвилюватись і чому радіти батькам сьогоднішніх абітурієнтів?
  • Якими є майбутнє й доля українських ВИШів?

Відповіді на ці питання шукали учасники Міжнародного форуму, що вже вп’яте проводився у Києві. Серед організаторів конференції - Міністерство освіти на науки України, Національна академія педагогічних наук України, Відділення вищої освіти НАПН України, Інститут вищої освіти НАПН України та Національний ТЕМПУС-офіс в Україні.

Участь в конференції взяли представники Міністерства освіти та науки України, ректори, декани та викладачі ВНЗ різних форм власності, представники Академії педагогічних наук України, науковці та представники громадських організацій з України, Росії, Білорусі, Чехії, Угорщини, Туреччини.

Вища освіта України: європейський вимір

25 листопада відбулося Пленарне засідання конференції, доповідачами якого стали представники Національної академії педагогічних наук України, провідні фахівці Інституту вищої освіти НАПН України, ректори та проректори національних ВНЗ. У центрі уваги доповідачів опинилися передусім питання євроінтеграційних процесів вищої школи України: досягнень та певних перепон та шляху входження нашої країни у світовий освітній простір, підвищення якості національної освіти, напрямів реформування освітньої сфери та вдосконалення освітнього менеджменту.

З доповідями присвяченими національній специфіці впровадження Болонського процесу виступили під час заходів конференції зарубіжні гості:

  • Вера Штастна – Національний Болонський експерт, головний радник з питань Європейських справ та Болонського процесу Міністерства молоді та спорту Чеської Республіки, керівника аналітичного відділу ректорату Карлового університету;
  • Вишневський М.І. – перший проректор Могилевского государственного университета им. А.А.Кулешова, член-кореспондент Беларусской академии образования;
  • Поор Золтан – керівник Центру підготовки вчителів Педагогічного університету Паннонського університету, м. Весприйм (Угорщина);
  • Маслак А.А. – професор Славянського-на-Кубани государственного педагогического университета (Росія);
  • Маджуга А.Г. – професор Стерлитамакской государственной педагогической академии (Башкиртостан);
  • Мете Куртоглу – Middle East Technical University (Турція). 

Основний вектор обговорення цьогоріч стосувався проблем оцінки якості набутої освіти, рамок кваліфікації фахівців та фактичних результатів навчання як своєрідних еталонних стандартів для спільного європейського освітнього простору.

Відповідна проблематика обговорювалася і учасниками презентаційно-дискусійної сесії «Європейський освітній простір: проблеми і перспективи для України», що відбулася в рамках конференції. Окрім питань запровадження ЄКТС (ECTS) та Національної рамки кваліфікації найбільший резонанс під час дискусії викликали питання пов’язані з конкурентоспроможністю національної освіти та взаємозв’язком сучасної системи вищої освіти зі сталим розвитком економіки; проблеми академічної мобільності як складової європейського простору вищої освіти, ставлення академічної спільноти та студентства до питань Болонського процесу.

Робота конференції продовжилася в межах секційних засідань за наступними напрямами:

  • Болонський процес і перспективи розвитку вищої освіти в Україні, Європі та світі Управління якістю освіти: досвід та інновації;
  • Моніторинг якості освіти: засоби та технології Новітні засоби навчання: проблеми впровадження та стандартизації;
  • Сучасний освітній менеджмент: економічні, організаційні та психологічні засоби реалізації в Україні, Європі та світі;
  • Психологічні, педагогічні та організаційні умови запровадження європейських стандартів вищої освіти в Україні.

26-27 листопада у рамках конференції відбувся традиційний тренінг-марафон „Навчання-Якість-Моніторинг”: більше 60 іменитих тренерів провели впродовж заходу свої майстер-класи, work-shops, тренерські майстерні та демонстраційні заняття, включаючи психологічні, освітні, громадські та бізнес-тренінги. Учасниками тренінг-марафону стали близько 400 осіб.

Підводячи підсумки цьогорічної конференції співголова Організаційного комітету Маноха І.П. відмітила: «Якщо 5 років тому, коли Болонський процес в Україні лише стартував, кожен крок у підготовці реформування вищої освіти здійснювався обережно й ніби навпомацки, то сьогодні ми бачимо й чуємо переконливі й обґрунтовані теорією і практичним досвідом рекомендації щодо запровадження стандартів європейського освітнього простору у практику освітньої справи в Україні. Приємно, що обміну цим досвідом безпосередньо сприяла Міжнародна науково-практична конференція «Вища освіта України у контексті інтеграції до європейського освітнього простору», яка цього року проводиться вже вп’яте. Широке представництво учасників з різни країн, участь експертів з питань Болонського процесу з Чехії, Туреччини, Угорщини - свідчення наявного інтересу з боку інших країн до перебігу впровадження вимог Болонської конвенції у реформування вищої освіти України. Це - також свідчення очікуваного партнерства з боку країн-членів Євросоюзу з Україною як носієм яскравих освітніх традицій».

Контакти

Коментарі

  •   Пiдписатися на новi



Щоб розмістити свою новину, відкоментувати чи скопіювати потрібний текст, зареєструйтеся та на портал.