Фестиваль-конкурс готується і проводиться юними журналістами агентства “ЮН-ПРЕС”, прес-центрами і редакціями шкільних газет м. Києва
УЧАСНИКУ ФЕСТИВАЛЮ!
Прикрасимо світ, у якому живемо! Усі ми мріємо про те, щоб наша Планета була наповнена чистотою, світлом, любов’ю та турботою, прагнемо чистого довкілля для нашої Землі. Кожен день своїм життям ми вносимо зміни в природу. Молодь, об’єднавши свої зусилля на захист довкілля, здатна сьогодні не тільки прикрасити планету, а й змінити екологічну свідомість людства. Ви, юні журналісти, фотографи, оператори, літератори й ті, хто небайдужі до майбутнього, спроможні особисто допомогти природі, зробити свій беззаперечний внесок у завтрашнє та сьогоднішнє чистої екології. Ви володієте найміцнішими знаряддями людства – словом, яке здатне змінити світобачення людей, об’єктивом фото- та відеотехніки, який часто бачить те, чого не видно неозброєним оком, милозвучною мовою, завдяки якій можна достукатися до людської душі. Місцем зборів небайдужої молоді, за доброю восьмирічною традицією, є Міжнародний фестиваль-конкурс дитячо-юнацької журналістики «Прес-весна на Дніпрових схилах», який щороку об’єднує талановиту молодь із більш ніж десяти країн світу.
Фестиваль – це чудова нагода бути почутим, висловити свою думку. Цьогорічна тема фестивалю не залишить поза увагою жодного, бо стосується усіх. Це – «Екологічна культура молоді». Чому саме культура? Бо недостатньо тільки володіти знаннями – потрібно виховувати свідомість та культуру. Чому саме екології? Бо довкілля – це наше життя! Як стати учасником. Це – просто.
Надішли нам свій творчий доробок (фільм, журналістську роботу, дитячу газету, фоторепортаж, літературний твір, соціальний проект тощо) за такими тематичними напрямками:
«Голосуй за Землю» (як людство плекає планету; шляхи до чистих джерел; зелені легені планети; екологічні проблеми людства; живи, Земле!);
«Природа єднає людей» (природа знає краще, якою вона повинна бути; природа – джерело здоров’я; крок до природи);
«Як я можу допомогти планеті» (практичні кроки на шляху до чистого майбутнього; культура здорового довкілля; молодіжний екологічний патруль; одними добрими намірами ситий не будеш);
«Що буде далі – залежить від нас» (екологія – життя народу; екологічні катастрофи треба попереджати, а не ліквідовувати; здорові діти – здорова планета; виховання екологічно свідомої особистості);
«Молодь – за чисту країну» (об’єднання зусиль молоді задля майбутнього; прості й чіткі рішення екологічних проблем , а не тільки констатація їх наявності);
«Чистота навколо нас – у наших руках» (збережемо нашу планету; ЕКОманія; екологія без стресу; дієве кредо: чисто не там де прибирають, а там де не смітять; наш вибір – чисте довкілля);
«Думай глобально, дій локально» (конкретні дії; запобігати та попереджувати; волонтерські рухи; глобальний порядок денний);
«Екологія душі» (янголи милосердя; екологічний імператив);
«Здорово жити здоровим» (майбутнє здоров’я людства – в руках сучасних дітей).
Бажаємо усім творчого натхнення та успіхів на професійному шляху!
Місце проведення: Київський Палац дітей та юнацтва (вул. Івана Мазепи, 13)
Термін проведення: 1 етап – листопад 2009 року - березень 2010 року (учасники конкурсів працюють над творчими роботами); 2 етап – березень - квітень 2010 року (робота журі: оцінювання творчих робіт); 3 етап – 14-16 травня 2010 р. (підбиття підсумків конкурсів, нагородження переможців та проведення прес-толоки дитячих ЗМІ м. Києва) .
У Фестивалі беруть участь учні загальноосвітніх навчальних закладів, позашкільних закладів освіти, представники дитячих та молодіжних видань України та країн зарубіжжя: Польщі, Литви, Білорусі, Росії, Німеччини, Грузії , Молдови, Казахстану, Нідерландів, Канади. Вік учасників – 13-18 років Нагородження переможців Лауреатам, які посядуть І місця в номінаціях «Журналістська робота», «Телефільм», «Фоторепортаж», «Літературна робота» надаються пільги при вступі до вищих навчальних закладів, що виступають співорганізаторами Фестивалю; переможці конкурсу-фестивалю нагороджуються дипломами, цінними подарунками.
Жанрові напрями:
Журналістська робота
Відповідно до запропонованої тематики на конкурс подається робота в електронному (на дискеті, диску) та роздрукованому вигляді. Стандарт (14 кегль, гарнітура Times New Roman, міжрядковий інтервал 1,5, наявність полів: праве –1,2 см, верхнє, нижнє і ліве 2см). Роботи оцінюються за такими критеріями: - відповідність жанру (стаття, репортаж, інтерв’ю, замальовка, тощо); - актуальність обраної теми; - відповідність заголовка змістові; - уникнення мовних повторів (тавтології) і штампів; - уміння мислити оригінально;
Літературний твір
Відповідно до запропонованої тематики на конкурс подається робота в електронному (на дискеті) та роздрукованому вигляді. Стандарт (14 кегль, гарнітура Times New Roman, міжрядковий інтервал 1,5, наявність полів: праве –1,2 см, верхнє, нижнє і ліве 2см).
Роботи оцінюються за такими критеріями:
- відповідність жанру (оповідання, нарис, гумореска тощо);
- важливість проблеми (ідеї), викладеної у доробку;
- стиль літературної мови (вдале використання образних мовних засобів, ідіом, уникнення мовних повторів і штампів);
- уміння мислити оригінально.
Телефільм
Відповідно до запропонованої тематики на конкурс подаються роботи як індивідуальні, так і колективні, формату VHS, DV, хронометражем до 10 хвилин. Відеофільми оцінюються за такими критеріями:
- режисерський хід;
- операторська робота;
- розкриття теми;
- авторська робота;уміння мислити оригінально;
- відповідність обраному жанру.
Фоторепортаж
Відповідно до запропонованої тематики на конкурс подаються роботи: колективні – від 25 фоторобіт, індивідуальні – від 5. Фотороботи можуть бути чорно-білими або кольоровими, розмір – 15х21. На звороті зазначати: назву роботи, відомості про автора. Фотороботи забороняється наклеювати на картон або оздоблювати. Фотороботи оцінюються за такими критеріями:
- розкриття теми;
- авторська робота;
- вміння відобразити своє бачення у висвітленні теми.
Газета
Оргкомітету надається шкільна газета, зміст якої відповідає тематичному напряму конкурсу.
Газети оцінюються за такими критеріями:
- відповідність тематичному напряму;
- актуальність інформації, оперативність реагування на шкільні події;
- уміння висловлювати авторську думку;
- відповідність матеріалів обраному жанру, різноманітність жанрів.
- дизайн газети.
Копірайтинг у ЗМІ
До Оргкомітету подаються рекламні тексти, рекламні статті, прес-релізи, директ-мейли, запрошення, контенти для сайтів відповідно до тематики конкурсу або матеріали про партнерів і спонсорів фестивалю. Робота подається в двох варіантах: електронному (на диску, дискеті) та роздрукованому, у вигляді оригінал-макета. Роботи оцінюються за такими критеріями:
- відповідність тематиці;
- оригінальність тексту;
- стиль написання;
- виконання завдання спонсорів.
Соціальний проект
До Оргкомітету подаються роботи індивідуальні або авторських колективів – соціальні проекти (до 10 сторінок), що мають практичне спрямування, сприяють вирішенню соціально-значимих проблем. Форма проекту:
Назва проекту
Інформація про автора (або авторський колектив)
Опис проекту
Мета та завдання
Форма та план реалізації проекту
Задіяні ресурси
Очікувані кількісні та якісні результати (в разі виконання проекту – фактичні досягнення)
Соціальне значення та післядія проекту
Бібліографія проекту
Роботи оцінюються за такими критеріями:-
- актуальність та соціальне значення;
- реалістичність, економічність, перспективність;
- використання демонстраційних матеріалів (у разі, якщо проект уже реалізовувався);
- оформлення проекту.
Усі роботи обов’язково мають бути підписані (ім’я, прізвище, вік, клас, навчальний заклад, гурток, телефон, домашня адреса).
Коментарі