Український інститут вивчення Голокосту «Ткума» за сприяння Міністерства освіти і науки України оголошує ХІV міжнародний конкурс творчих робіт школярів та вчителів, студентів та аспірантів «Уроки війни та Голокосту - уроки толерантності». Дедлайн - 15 липня 2017 р.
Учасниками конкурсу можуть бути представники України та інших країн:
- учні 8−11 класів шкіл, гімназій, ліцеїв;
- вчителі загальноосвітніх навчальних закладів;
- класні керівники та організатори виховної роботи загальноосвітніх навчальних закладів
- студенти та аспіранти.
Строки проведення: березень – вересень 2017 р.
Термін подачі заявок – до 15 липня 2017 року
Строк подання роботи – до 01 серпня 2017 року
Підведення підсумків, нагородження переможців та лауреатів конкурсу – 25−28 вересня 2017 року.
На конкурс приймаються:
1. Науково-дослідницькі роботи з історії, літератури, філософії, соціології, політології та інших гуманітарних і суспільних дисциплін.
2. Пошукові роботи (інтерв’ю, дослідження на краєзнавчих чи сімейних матеріалах та ін.).
3. Творчі роботи (есе, оповідання, вірші, малюнки, документальні і документально-публіцистичні фільми, анімаційні фільми, мультимедійні роботи та інші твори).
4. Методичні розробки вчителів.
ОРІЄНТОВНА ТЕМАТИКА КОНКУРСНИХ РОБІТ
- Вірменський геноцид 1915 р. та його історичні уроки.
- Бабин Яр – історія та історичні уроки.
- «Бабини яри» України – місця масового знищення євреїв.
- Уроки Другої світової війни – попередження людству.
- Історичне значення Перемоги над нацизмом.
- «Після Освенциму не може бути поезії» (Т. Адорно).
- Гельсінські угоди 1975 р. щодо безпеки в Європі та практика міжнародних відносин.
- Український народ у Другій світовій війні: нацистський геноцид та Рух опору.
- Білоруський народ у Другій світовій війні: нацистський геноцид та Рух опору.
- Російський народ у Другій світовій війні: нацистський геноцид та Рух опору.
- Молдова у Другій світовій війні: нацистський геноцид та Рух опору.
- Країни Балтії у Другій світовій війні: гітлерівський геноцид та опір нацистському «новому порядку».
- Діти і війна: осмислення уроків історії (філософський, етичний, моральний, теологічний підходи).
- Геноциди ХХ ст. та їх нищівний вплив на розвиток людства.
- Природа геноцидів проти народів: уроки ХХ століття та їх наслідки у ХХІ ст.
- Єврейське питання» у національній політиці більшовиків/українських урядів/білогвардійців у часи Української революції.
- Операція «Вісла» та її вплив на формування української громади Польщі у другій половині ХХ ст.
- Голодомор – трагедія України та людства.
- Знищення народів за етнічною ознакою: філософський, психологічний та історичний аспекти.
- Голокост на території України, Білорусі, Молдови, Росії.
- Нацистська політика знищення ромів (циган) під час Другої світової війни.
- Український націоналізм та «єврейське питання» під час Голокосту.
- Геноцид щодо слов’янського населення України, Білорусі, Росії.
- Радянська політика замовчування Голокосту.
- «Нацистська машина знищення»: механізми дії та протидії геноциду.
- Україна під впливом подвійного терору нацистської Німеччини та сталінського режиму.
- Українці – Праведники народів світу.
- Роль духовних лідерів українців та інших народів у критичні періоди випробувань.
- Міжнаціональна допомога у часи трагічних випробувань Другої світової війни.
- Сучасне українське суспільство та уроки Голокосту (психологічний, соціальний аспекти).
- Міжрелігійна толерантність як вияв морального та духовного вибору.
- Міжнародний досвід відповідальності за заперечення фактів геноцидів в історії.
- Діяльність сучасних міжнародних організацій, державних установ та громадських організацій України щодо збереження пам’яті про Голокост та попередження геноцидів у майбутньому.
- Історичні уроки Голокосту та сучасні проблеми толерантності.
- Пропаганда як зброя тоталітарних, авторитарних режимів для виправдання геноциду та військової агресії: від геббельсівських до сучасних зразків.
- Проблеми вивчення історії Другої світової війни та Голокосту за умов сучасної війни проти України.
Рекомендовані види конкурсних робіт вчителів
Методичні розробки викладання зазначених тем на уроках або у позакласній роботі та методичні матеріали, зокрема: розгорнуті плани-конспекти уроків, навчальні посібники або тексти для розділів навчальних та методичних посібників, сценарії позакласних заходів, навчальні фільми, навчальні комп’ютерні програми, мультимедійні проекти, Web-сайти тощо.
Відзнаки Конкурсу:
- кращі роботи відзначаються спеціальними Дипломами трьох ступенів та цінними подарунками;
- роботи переможців рекомендуються до публікації, розміщення на сайтах Інституту «Ткума»;
- переможці конкурсу запрошуються на міжнародні семінари, конференції та інші міжнародні заходи.
З детальним Положенням про проведення Конкурсу та вимогами щодо оформлення конкурсних робіт можна ознайомитися на сайті: http://tkuma.dp.ua/index.php/ua/2015-02-17-11-50-31/anonsy/1426-institut-tkuma-ogoloshue-provedennya-konkursu-tvorchikh-robit-shkolyariv-vchiteliv-studentiv-ta-aspirantiv
Коментарі