Ми купуємо газети чи заходимо в Інтернет за інформацією, але замість правди знаходимо там рекламні агітки.
І не йдеться лише про різноманіття передвиборчих обіцянок і навіть не про чорний піар, а про замасковану під журналістський матеріал політичну рекламу. Таке явище називається «джинса», і «квітне» воно саме зараз — у період виборчої кампанії.
Такі тексти не мають жодного стосунку до реальності, і правда не є їхньою метою.
Витрачаючи час на читання подібного, не можна зробити висновку про фаховість політика, про його погляди, щирість і готовність відстоювати інтереси виборців. Це витрачений дарма час, який вартує ЗМІ головного — довіри.
Результат для суспільства від таких матеріалів один – виборець не вірить ні кандидату, ні виданню. Тому після виборів багато газет зменшують тиражі і часто навіть припиняють своє існування.
“Джинса” — це прямий збиток виборцеві, ЗМІ та журналістам. Це явище перетворює політику на змагання грошей, а не ідей, і зводить нанівець перспективи розвитку країни.
Тому Інститут масової інформації ініціює проведення Конкурсу «Лови «джинсу»!» для всіх читачів друкованих ЗМІ та Інтернет-видань.
Ідея конкурсу проста – знайти у пресі матеріал, який замаскований під журналістську статтю, але насправді написаний на користь конкретної особи чи політичної сили.
Експерти ІМІ, що розробили методологію http://imi.org.ua/node/30500 для моніторингу «джинси», виділили 5 головних ознак, які притаманні «джинсовим» статтям:
У популярнішій формі ознаки «джинси» описала медіа-експерт, колишня журналістка BBC Ольга Бурда http://imi.org.ua/news/yak-rozpiznati-dzhinsu.
Конкурс приватиме 2 місяці – вересень і жовтень.
Для участі у Конкурсі потрібно надсилати скан чи фотокопії публікацій з регіональних, районних та місцевих газет, принт-скрін копії з Інтернет-видань та вирізки з газет разом із коротким описом, чому вважаєте цей матеріал «джинсою». Прохання чітко вказувати власне ім’я, прізвище та контактий телефон.
Адреса для файлів [email protected] з темою «Лови джинсу!» або поштова адреса 02096 Київ, а/с 50.
Переможців визначатиме експертне журі ІМІ до 5 числа жовтня і листопада.
Переможець визначатиметься щомісяця. Перший приз - 250 грн., другий – 100 грн., заохочувальний приз для студентів-журналістів – 50 грн.
Найцікавіші матеріали публікуватимуться на сайті ІМІ.
Коментарі
Дійсно актуально напередодні виборів, коли щотижня отримуєш місцеві "газети"!!! а що буде критерієм перемоги в конкурсі? кількість матеріалів? якість опису? ще?
Швидше якість опису.
І оскільки джинси дуже багато, то цікавлять найяскравіші приклади, найвідвертіші, або навпаки — дуже вміло приховані.