bg-img bg-img bg-img
Увiйти в ГУРТ
Забули пароль?

Ще не з нами? Зареєструйтесь зараз

Олександр Елькін: «EdСamp – це тренажер для освітян, які хочуть бути сучасними»
06.01.2016

Українське суспільство має великий потенціал для досягнення Глобальних цілей сталого розвитку. Важливим рушієм може стати молодь. Проте якщо для неї буде недоступною якісна освіта, докорінні зміни неможливі. Продюсери освіти та технологічні гурмани П@Ель Марина Пащенко та Олександр Елькін не чекають на зміни у сфері освіти. Вони впроваджують інноваційні проекти, які надихають стейкхолдерів на всіх рівнях – від локального до національного – створювати умови для постійного розвитку шкільної освіти. Марина та Олександр розповіли ГУРТу про те, як за допомогою неформальної освіти, зокрема такої моделі (не)конференції, як EdCamp, можна продукувати нові ідеї задля уникнення суспільних проблем у майбутньому.

- Чому Ви обрали саме сферу освіти для реалізації інноваційних ідей?

Олександр: - Перший наш проект починався у рідному Харкові. Ще в 2008 році ми вирішили допомогти школам нашого міста створити веб-сайт. На той час Міністерство освіти і науки України постановило, що кожен середньоосвітній заклад має бути представлений в інтернет-просторі. Від створення сайтів для 18 харківських шкіл наша допомога переросла у відому зараз систему шкільного менеджменту School Champion. Це безкоштовна інтернет-платформа, яка об’єднує кожен четвертий навчальний заклад України. За допомогою цієї платформи створюються сайти для шкіл, а також для бібліотек, дитячих садків та громадських організацій, які працюють у сфері освіти. Більше 8 тисяч навчальних закладів та інших установ працюють на цій єдиній платформі. Ми реалізовуємо багато проектів на стику освіти та сучасних технологій.

- Як сучасний неформальний підхід, який ви застосовуєте у своїй діяльності,  може якісно змінити освіту в Україні?

Олександр: - Ми практики й виступаємо за підхід до змін знизу вгору, а не навпаки. Зміни стійкіші, коли ініціатива не нав’язується, а йде від тих, хто створює освіту, – вчителів та педагогів. Задля підтримки їхнього розвитку ми започаткували EdCampUkraine. Це (не)конференція, дискусійний захід для педагогів. Формат EdCamp придумали натхненні освітяни з Філадельфії у 2010 році. Подібно до вірусного руху, формат поширився іншими штатами США, а згодом і за їхніми межами. У червні 2015 року Україна стала 24-ю країною у світі, яка долучилася до міжнародної спільноти EdCamp. З одного боку, цей захід – можливість об’єднати на одній платформі так званих «білих ворон» – вчителів, які прагнуть стати найкращими агентами змін у сфері освіти. З іншого боку, EdCamp є альтернативною моделлю для підвищення кваліфікації вчителів. Під час зустрічей у межах проекту педагоги можуть обмінюватися досвідом задля спільного вирішення найболючіших питань.

Ми давно шукали формат, який об’єднає вчителів, котрі розуміють, що революція в освіті не починається в кабінеті міністра освіти і науки. Освіта – це те, що відбувається в класі, на уроці будь-якого вчителя. Якщо ми зможемо покращити якість цих уроків, діти стануть підготовленими до майбутнього професійного життя. Перед вчителем стоїть завдання підготувати молодь до тих професій, які поки ще можуть навіть не існувати. Це вимагає від педагогів завжди тримати руку на пульсі змін у світі, аби бути спроможними допомогти своїм учням досягти успіху.

- Який результат вам важливо отримати після проведення (не)конференції EdCamp?

Марина: - Після EdCamp ми маємо набагато більше роботи, ніж було навіть за рік підготовки до проведення (не)конференції, яку зараз підтримує понад сорок партнерів, серед яких перша леді України, Міністерство освіти і науки України, громадська рада при профільному міністерстві, представники бізнесу. 

Олександр: - EdCamp має так званий «ефект довгого хвоста». Суть цього закону – основне відбувається не під час заходу, а після його завершення. Після EdСamp продовжуються дискусії, організовуються спільні проекти, ініціюються спільні ідеї.  

- Відповідно до лозунгу EdCampUkraine, ви будуєте спільноту відповідального вчительства. Чи зацікавлені у цьому вчителі?

Олександр: - Після організованої нами національної (не)конференції EdCamp, яка відбулася в червні 2015-го і зібрала понад 350 осіб, з нового року відбудеться 11 заходів за цією ж моделлю у різних містах та селах по всій Україні. Ініціативу проведення міні-EdCamp на волонтерських засадах взяли на себе самі педагоги, які брали участь у національному EdCamp.

Марина: - Ми оголосили конкурс на проведення подібних заходів за моделлю EdCamp в інших містах. В результаті отримали 25 чудових заявок, підготовлених на високому рівні. На їх основі цілком можна було б розвинути дослідження для наукових робіт. Коли людина відповідальна, вона відповідальна в усьому. Вчителі ж несуть відповідальність за майбутнє нашої країни під час проведення своїх уроків.

- Завдяки яким особливостям формату вдається мотивувати учасників EdCamp втілювати на практиці отримані знання?

Олександр: - EdCamp – це сприятливе середовище, де кожен може знайти свій вектор розвитку. Ми позиціонуємо цей захід як яскраве свято для вчителів, що стимулює їх розпочинати новий навчальний рік з новими ідеями та з захопленням своєю професією. Наша (не)конференція підпорядковується закону «про дві ноги». Під час дводенного заходу учасниці й учасники мають право не брати участь у програмній частині, а просто пити чашку кави разом із колегою, тобто самостійно визначати програму й хід заходу для себе.

Марина: - За два дні наша команда провела 80 сесій, 11 паралелей. Однак педагогам не доводилося змушувати себе відвідати все, адже вони знали, що потім буде можливість подивитися відеозапис необхідного виступу. Найважливішим було те, що вони мали можливість поспілкувалися між собою та познайомилися з експертами. Щоб посприяти знайомству учасників з експертами, до яких вони з об’єктивних причин не могли потрапити на майстер-клас, ми запровадили практику speed-geeking (знайомство тет-а-тет з експертами та експертками у форматі 3-хвилинних презентацій, – авт.). 

На EdСamp добре і комфортно усім – і учасникам, і спікерам – ми створювали умови, за яких кількість слухачів була рівномірно розподілена на виступах усіх спікерів. Нікому не доводилося стояти перед пустою чи, навпаки, переповненою людьми залою.

- Ви зазначали, що, отримавши нову інформацію та знайомства, учасники організованого вами у Харкові EdCamp самостійно збирають на подібних заходах педагогів у своїх містах. Як це відбувається?

Олександр: - Ми закликаємо усіх «красти» – у гарному сенсі слова – в нас формат EdCamp. Цю модель можна застосувати як на рівні окремої школи, так і на загальнонаціональному рівні. Edсamp’и можуть охоплювати різні теми одночасно або обмежуватися конкретною тематикою. Наприклад, (не)конференція, яка відбудеться у Дніпропетровську, буде присвячена гендерній, у Константинівці – патріотичній освіті. EdCamp – дуже гнучка модель проведення заходів.

Марина: - EdСamp нам не належить. Ми лише натхенники. Часто ми говоримо людям, що аби провести EdСamp, гроші можуть не знадобитися. Головне – бажання. Щоб провести EdCamp, можна просто купити кави, зібратися в класі, поділитися своїм досвідом та ідеями. Побачити власними очима, що таке EdCamp, можна зареєструвавшись на один із них за посиланням.

- Як інноваційна неформальна освіта може посприяти сталому розвитку українського суспільства?

Марина: - Оскільки світ змінюється, ми постійно знаходимося в пошуку нових форматів, які б відповідали сучасним потребам суспільства. Під час EdCamp ми показуємо вчителям різні сфери життя, про які можна говорити у межах навчального процесу. Наприклад, наші експерти розповідають педагогам про уроки з благодійності у школі. Важливо, щоб дитина була особистістю, готовою до суспільних викликів.

Олександр: - Протягом останніх років перед українським суспільством постало багато викликів. Допомога внутрішньо переміщеним особам чи армії є необхідною, але вирішення лише таких нагальних питань нагадує гасіння пожежі. Таким чином ми не усуваємо причин того, що зараз відбувається. Проблеми у сфері освіти є основною  причиною нових викликів для українського суспільства. Освіта потребує інвестицій та більшої уваги з боку суспільства. Вчителі – найкращі мультиплікатори змін. Якщо суспільство зацікавлене допомогти їм, запрошуємо долучитись до змін у межах кампанії з підтримки EdCampUkraine на Спільнокошті, яка стартує наприкінці січня 2016 року. У відкритому доступі знаходиться багато інформації. Для того, щоб вміти її використовувати, необхідно постійно бути у формі. EdСamp – це тренажер для освітян, які хочуть бути сучасними. 

Контакти

Коментарі

Раїса Бабченко   3272 дні тому   #  

Дякуємо за статтю,заповнили реєстраційну форму,надіємося на співпрацю на втіленні ідеї сталого розвитку в освіті.З повагою Бабченко Раїса,колишній викладач ПТНЗ,голова ГО "Макіївський міський осередок Всеукраїнської дитячої спілки "Екологічна варта",голова Донецької обласної організації ВЕЛ.

  •   Пiдписатися на новi
Олександр Елькін   3272 дні тому   #  

Дякуємо за інтерес до руху EdCamp в Україні. Сподіваємося побачитися на національній події EdCamp Ukraine!

  •   Пiдписатися на новi
Раїса Бабченко   3270 днів тому   #  

добре,чекаю на запрошення!

  •   Пiдписатися на новi
  •   Пiдписатися на новi



Щоб розмістити свою новину, відкоментувати чи скопіювати потрібний текст, зареєструйтеся та на портал.