bg-img bg-img bg-img
Увiйти в ГУРТ
Забули пароль?

Ще не з нами? Зареєструйтесь зараз

Тетяна Кузнєцова: «Ми впевнені, що небайдужа молодь здатна змінювати суспільство на краще»
28.10.2014

Цього року 23-25 жовтня в Одесі пройшов четвертий молодіжний фестиваль соціальної реклами «Інший погляд». ГУРТу вдалося поспілкуватися з головою оргкомітету Тетяною Кузнєцовою про ідею фестивалю, її реалізацію та роль соціальної реклами.

- Як виникла ідея і хто був ініціатором цього проекту «Інший погляд»?

- Зазвичай різноманітні конкурси соціальної реклами обмежені тематично (екологія, здоровий спосіб життя тощо), ми ж захотіли зробити принципово інший захід – відкритий для обговорення будь-яких тем. Ідея полягала в тому, щоб побачити, чим живе молодь, що її хвилює, а найголовніше – які шляхи вирішення проблем бачать молоді люди. Організатором двох перших фестивалів став Сумський державний університет, минулого року ми «фестивалили» у Національному університеті «Одеська юридична академія», а цього разу до організації долучилися ще й польські партнери.

- Фестиваль проходив у двох містах одночасно. Як ви підтримували зв'язок між цими двома майданчиками?

- Ми вдячні варшавському університету Collegium Civitas за підтримку й можливість для наших учасників принаймні віртуально побувати на майстер-класах від польських фахівців. У Варшаві також відбувся показ кращих робіт фестивалю, їх обговорення. Найцікавіші події звідти ми показували в онлайн-режимі в Одесі. І навпаки. Програма спланована таким чином, що найцікавіші події з обох країн учасники могли переглянути і в Україні, і в Польщі.

- З кожним роком кількість учасників зростає, у фестивалі бере участь не лише українська молодь, але й представники інших країн світу. Власне, вже другий фестиваль став міжнародним. Як вдається залучати молодь до цього проекту та які критерії відбору діють зараз?

- Допомагають партнери, яких щороку в нас стає все більше і яким ми дуже вдячні. Завдяки медійній підтримці намагаємося розказати про наш фестиваль щороку більшій аудиторії. Дуже допомагають зараз соціальні мережі. Критеріїв відбору фактично немає. Учасники просто повинні бути не старшими за 30 років і запропонувати на розгляд журі роботу з певним соціальним меседжем. Ми завжди відкриті для будь-яких експериментів у сфері соціальної реклами, не обмежуємо учасників окремими темами чи технічними параметрами. Думаю, саме тому до нас долучається усе більше учасників.

- Соціальна реклама – це широкий спектр робіт, поглядів і тем. Які роботи переважають в більшості – відео, аудіо чи друкована реклама?

- Ми ніколи не обмежували наших учасників у способі вираження ідей. Тому щороку маємо і відео, і радіоролики, і листівки, плакати, календарики та іншу друковану продукцію, а з минулого року – ще й презентації соціальних проектів. Крім того, учасники тішать нестандартним підходом до соціальних проблем. За три роки в номінації ручна робота ми мали вишиванки, аплікації, навіть сережки та кулони. Але все ж у лідерах щороку – відео і друкована продукція. Вони складають від половини до двох третин усіх робіт. 

- Чи є у вас чи ваших колег роботи, що найбільше запам'яталися? Що вас вразило в них? Чи змогли реалізувати на практиці автори цих робіт те, що задумали?

- Такі роботи є щороку. Яскраві, несподівані, нестандартні за задумом або способом утілення. Переважно такі роботи пам’ятаються потім не один тиждень, а для нас, організаторів, членів журі, подекуди навіть не один рік. Адже протягом фестивалю ми знайомимося з авторами, історіями цих реклам. Щодо того, чи вдається авторам утілити задум… Думаю, якщо робота запам’ятовується, якщо вона зачіпає, змушує задуматися, очевидно, автори досягають своєї мети.

- Щодо тем соціальної реклами, які теми і проблеми найбільше хвилюють молодь?

- Дуже складно виокремити одну чи навіть декілька тем. Нашу молодь хвилює все! На жаль, завжди багато робіт, присвячених невеселим «сімейним» темам (насильству у сім’ї, стосунках між членами родини, абортам). Крім того, щороку є роботи про довкілля, здоровий спосіб життя. Багато позитивних мотивуючих реклам, але завжди хочеться, щоб їх було ще більше. На кожному фестивалі є й досить рідкісні теми. Наприклад, на другому фестивалі мали рекламу про суспільну важливість роботи журналістів, а на третьому – про небезпеку від петард.

- Чим фестиваль допомагає молодим людям як особистостям? Чи були у вашій практиці приклади, коли робота, пов’язана з фестивалем, допомогла конкретній людині в її житті?

- Конкретних прикладів навести вам не можу. Але загалом упевнена, що під час підготовки конкурсної роботи й на самому фестивалі учасники отримують багато корисного досвіду. Пошук нестандартних відповідей на стандартні проблеми, робота в команді, професійні дискусії – це далеко не повний перелік корисних навичок, які фестиваль допомагає розвинути учасникам.

- На вашу думку, чи достатньо в Україні відбувається подібних фестивалів та заходів?

- Зараз різноманітних соціальних проектів в Україні стає помітно більше. Проводять і декілька фестивалів соціальної реклами. Але їх завжди буде недостатньо. Що більше таких проектів, тим краще, адже всі вони допомагають утілювати соціальні ініціативи, виконують важливу суспільну місію. Важливо, щоб кожен подібний захід мав свою нішу. Ми, наприклад, хочемо допомагати непрофесіоналам творчо реалізуватися. Будь-хто, особливо школярі, які не володіють спеціальними програмами, але вміють, наприклад, малювати, ліпити, вишивати, теж можуть перемогти на «Іншому погляді».

- Що потрібно, щоб втілювати подібні проекти в реальність?

- Потрібно знати, навіщо вам це, решта докладеться (посміхається, – авт.). Якщо маєте розуміння, для чого вплутуєтеся в авантюру, від якої матимете, крім позитивного результату, ще купу недоспаних ночей, знайдеться й команда, готова вас підтримати, і партнери, готові допомогти. Принаймні я в це вірю. І з такою вірою ми успішно робимо вже четвертий фестиваль.

- Зараз Україна переживає тяжкі часи. Які ваші міркування і прогнози на майбутнє у сфері соціальної реклами? З талановитою молоддю ми подолаємо бар’єри, що зараз є перешкодою до втілення всіх наших ідей у реальність?

- Соціальна реклама потрібна не лише у важкі часи. Вона – продукт тривалої дії, її результати помітні не одразу. Сьогоднішні суспільні трансформації як ніколи актуалізували «соціалку», але, думаю, з часом ця тенденція збережеться, адже уміти говорити про складні теми, проблеми дуже важливо для будь-якого суспільства. І найкраще допомагає в цьому саме соціальна реклама. Ми впевнені, що не просто талановита й креативна, а небайдужа (це – ключове слово для нас) молодь здатна змінювати суспільство на краще, саме тому й обрали для фестивалю гасло: «Ти не байдужий? Зроби соціальну рекламу – зміни світ на краще». 

Спілкувалися Леоніда Пономарьова та Сергій Хорольський

Контакти

Коментарі

  •   Пiдписатися на новi



Щоб розмістити свою новину, відкоментувати чи скопіювати потрібний текст, зареєструйтеся та на портал.