Я є активним членом команди з корпоративної соціальної відповідальності у PwC-Україна. Протягом останнього року ми тісно співпрацювали з декількома громадськими організаціями по спільних проектах. Як виявилось, наші професійні знання з права, податків, аудиту були дуже затребуваними при реалізації різних проектів навіть більше, ніж фінансова допомога. Я буду радий взяти участь у живому спілкуванні на ГУРТі, щоб допомогти своїми знаннями у корпоративному та господарському праві громадським організаціям.
Час Живого консультування: 13.00 - 15.00
Будь ласка, готуйте та ставте свої запитання в цьому записі мого блогу.
Пане Адріан, порадьте, будь ласка, як краще організувати роботу з фінансовою і податковою звітністю невеликим осередкам громадських організацій у регіонах, котрі не мають ні своїх бухгалтерів, ні коштів, щоб найняти спеціалістів для забезпечення вчасної і правильної звітності?
Пане Адріане, я дрібний підприємець. заробляю небагато, але я б хотів допомагати одній громадській організації, яка займається безпритульними. У мене будуть якісь пільги, яко я їй буду допомагати фінансово? Наскільки мені відомо, у цивілізованих країнах таке практикується. Дякую!
давайте добьём человека ;)) каким образом Организации, легализированной путем уведомления получить какую-либо финансовую помощь (например у местной власти) если даже закон Украины "Про объединение граждан" не предусматривает права таких Организаций представлять свои интересы в государственных органах разного уровня? (по сути письменное заявление в такие органы по сути незаконны (?) ст 20 "Про объединение граждан" регламентирует права только зарегистрированных НГО)
Березін Володимир Що робити з тою міською владою, яка: - не дозволяє приймати участь у роботі в місті (в ГормРаді та ін.), посилаючись на те, що наша організація зареєстрована, як обласна; - на все, що ми запитуємо - відповідь одна - у вас в нашому місті немає осередка? Коли вже закінчиться ця ганебна сістема рівневої реєстрації НУО?
Не прибыльная общественная организация с кодом налогообложения (0006) 1. Может ли предоставлять информационно-консультационные услуги на семинарах. Относятся ли эти услуги к основной деятельности организации, если в соответствии с Уставом ассоциация для выполнения уставных задач проводит семинары, совещания, профессиональную подготовку и переподготовку специалистов, которые работают в сфере управления и обслуживания недвижимости. Освобождаются ли средства полученные от проведения таких мероприятий от налога на прибыль согласно ст.7.11.3. Закону Украины "О прибыли предприятий"
2.Может ли организация получать "гранты" и освобождаются ли они от налогообложения налогом на прибыль.
Законом України "Про об’єднання громадян" (стаття 17) і Положенням про порядок легалізації об`єднань громадян (пункт 9) встановлені обов’язок засновників подавати заяву до легалізуючого органу для легалізації громадської організації шляхом повідомлення про її заснування
Прошу надати роз’яснення : що потрібно крім заяви для легалізації представництва (відділення) асоціації шляхом повідомлення: 1. Рішення Ради Асоціації про створення представництва 2. Протокол про рішення засновників про створення представництва, чи затверджується положення представництва Асоціацією і чи подається воно реєстратору? 3. ДЛЯ оформлення заяви – які документи необхідно представити нотаріусу і ким вони завіряються (нотаріально чи асоціацією), 4. Якщо представництво має статус обласного, кому подаються документи для легалізації, якщо місцем розташування є районний центр?
Хотелось бы узнать о возможностях использования помещений для проведения мероприятий общественными организациями на безоплатной основе. Есть ли этому какое то юридическое подтверждение. Какие формы взаимодействия с государствеными структурами по этому вопросу возможны официально. Спасибо.
Мої вітання Вам. Пане Адріан у мене був не приємний випадок, коли мене, як голову молодіжної громадської організації виключили з складу координаційної ради з питань молодіжної політики (очолює заступник міського голови з гуманітарних питань. Керівний склад і більшість - чиновники). Рішення приймалось цієюж координаційною радою простою більшістю голосів (це було політичне питання, але не про це). В Положенні про діяльність даної координаційної ради не прописано, що вона може виключати з її складу своїх членів. Написано лише про затвердження складу. Затверджує склад виконком. Чи є такі дії координаційної ради перевищуванням своїх повноважень? Хто несе відповідальність і яку? Що порадити робити мені? Заздалегіть дякую за відповідь.
P.S. я прописав конкретно за себе. Як для довідки, я не єдиний голова МГО, кого виключили з складу даної координ.ради. На засідання даної координаційної ради не пускають інших членів МГО, журналістів, громадкість тощо.
Добрий день, Андріане! Чи можна зареєструвати мго (молодіжну громадську організацію) в одному з міст Київської області, а проводити повноцінну діяльність в Києві та позиціонувати себе як Київське мго? Чи впливає на можливості мго офіційне місце реєстрації? Дякую.
Доброго дня, шановні відвідувачі сайту ГУРТ. Постараюсь дати відповідь на Ваші питання, хоча деякі з них потребують певного опрацювання.
Для Андрія Овчарука.
Пане Андрію,
Організувати ведення фінансової та податкової звітності для малих ГО можна наступним чином. Як правило, ці організації здійснюють декілька господарських операцій, які можно легко класифікувати (отримання фінансування, продаж товарів/послуг по основній діяльності). Я би порадив Вам проконсультуватись із бухгалтером центрального офісу Вашої ГО, в яких графах/рядках яких форм проставляти числа з Ваших договорів, зарплатної відомості, а потім самостійно включати ці стандартні операції в звітності. Якщо зявиться нестандартна операція, тоді треба проконсультуватсь із спеціалістом.
Проте нагадую - голова місцевого осередку несе відповідальність за правильність звітності. Тому в разі сумніву, консультуйтесь.
не согласен по поводу ответственности - в большинстве случаев, принимаемое решение идет от Рады (коллегиальный орган - и по сути неподсудный), а Глава ГО в большинстве Статутов - только исполняет решение Рады, если с умом прописать Статут - ответственности не будет (как пример: Голова ГО виконує обов`язки на громадських засадах - таким образом можно убежать от термина "посадова особа")
("отримання фінансування" - это куда еще не шло, гранты, членские взносы и прочие фокусы с финансами, "продаж товарів/послуг по основній діяльності" - а это что-то новое..... поподробней плиз).
Єгор, чого Ви мучите людину?:) Потрібно врахувати, що автор блогу та консультант - фахівець у галузі господарського та цивільного права, і досить добре знаної юрфірми.Питання по НУО, які тут ставляться, є досить складними,на них тяжко відповісти однозначно і органами влади, і організаціям, експертам, які працюють із цією сферою.
Доречі, більшість підприємницьких структур не стикаються із такими проблемами, як організації, починаючи із реєстрації, їм невідомо, що таке статусність, пакет документів та вичитування статутів, і санкції у законі за порушення статутної діяльності ГО такі, що була б тільки політична воля. На жаль, нуо в Україні - це поки що в очах органів влади найбільше "зло" (тому що не виробилось розуміння, що громадський контроль та участь нуо, критика - це нормальна умова в державі), тому зі всіх сторін держапарат себе "страхує" від них.
Тому три особи, які заснували організацію - це потенційно найбільші порушники правопорядку,за ними потрібно «стежити» (щоб не діяли в іншому місті, щоб вносили і реєстрували зміни до статуту, щоб не мали права на підприємництво і т.п.) а акціонерне товариство, підприємства-забудовники, які ошукують громадян і державу - контролю за ними такого жорсткого, як за нуо не встановлено.
Якщо Ви є приватним підприємцем на єдиному податку, тоді податкових пільг у Вас не буде.
Якщо Ви плануєте надати доброчинну допомогу від свого підприємства, яке знаходиться на загальній системі оподаткування, тоді Ваше підприємство може віднести суму допомоги до валових витрат у розмірі не більше п'яти відсотків оподатковуваного прибутку попереднього звітного року (п. 5.2.2. Закону «Про оподаткування прибутку підприємств»)
Татьяна, рад Вас видеть в онлайн-консультации :)) думаю Вы быстрее могли бы дать ответы на вопросы (Адриан, без обид плиз). Помучать человека захотелось, вы правильно подметили ;)) у них чуток не та специализация, да и "забугорье" коренным способом отличается от ведения работы "по-украински"
Мав певні технічні проблеми з блогом, але Тарас допоміг вирішити. Прошу вибачення за запізнення з відповідями.
Стосовно Вашого питання: обєднання громадян стає юридичною особою тільки пілся державної реєстрації (ст. 14 ЗУ про обєднання громадян). Якщо легалізація обєднання відбулась шляхом повідомлення, то воно не стає юридичною особою і, відповідно, не може діяти від свого імені у відносинах з третіми особами, включаючи органи влади. Якщо Ви хочете отримати фінансову допомогу на обєднання, тоді треба його зареєструвати.
Маю певні технічні проблеми з блогом, тому прошу вибачення за запізнення з відповідями.
Стосовно Вашого питання: об’єднання громадян стає юридичною особою тільки після реєстрації (ст. 14 ЗУ «По об’єднання громадян»). Відповідно, якщо легалізація об’єднання відбулась шляхом повідомлення, то воно не стає юридичною особою, і відповідно не може діяти від свого імені у відносинах з будь-якими особами, включаючи державні органи. Якщо Ви хочете отримати фінансову допомогу, тоді треба реєструвати об’єднання в управлінні юстиції.
Не соглашусь с Вашим мнением Адриан, ГО легализированое путем уведомления действует согласно Статута (ст. 13 закона Украины "про общественные организации") именно такой ответ Я получил с юстиции.
стандартный принцип:то что не запрещено - разрешено, тем более если толковать только ст. 20 то получается данный закон противоречит Конституции
Єгор, Законом передбачено, що відповідальність (адміністративну, кримінальну) за правильність фінансової та податкової звітності підприємтсва (організації) несе його керівник (керівник філії, представництва) та головний бухгалтер. Якщо бухгалтера немає, тоді відповідальність несе тільки керівник. А ось фінансова відповідальність за ці порушення лежить на юридичній особі в цілому.
:)) как корабль назовешь - так он и поплывёт)))) то что написано в Статуте и то что написано в Законе - абсолютно разные вещи ;)) пример: решение по использованию денег принималось Радою.... в стандартном исполнении Голова только исполняет решение Рады, с какого чуда ему нести ответственность?
Дійсно, закон передбачає, що діяльність організації здійснюється на певній території. В той самий час, якщо Ваша організація є обласною, тоді ви вправі здійснювати діяльність на території всієї області, включаючи центр області без окремої реєстрації в місті. Виключенням з цього правила є міста Київ та Севастополь, які є окремими адміністративно-територіальними одиницями, і не входять до складу відповідно Київської області та АРК.
за отчеты, да, согласен, смотрел эти ведомости которые нужно заполнять - полный бред и сам чёрт ногу сломает, но разобраться в принципе не сложно, если есть чуток фантазии - в балансе всегда будет ноль))
не согласен по поводу Киева или Севастополя - достаточно что-бы там был хоть один член ГО))) а там автоматом защищаем права члена, и поболту территории, тем более в законе определено, что юридическое лицо ИМЕЕТ ПРАВО действовать на ВСЕЙ территории Украины
Законом передбачено, що відповідальність (адміністративну, кримінальну) за правильність фінансової та податкової звітності підприємтсва (організації) несе його керівник (керівник філії, представництва) та головний бухгалтер. - каким законом?
Від оподаткування звільняються доходи від проведення основної статутної діяльності неприбуткової організації. У вашому Статуті не вказано, що організація може надавати інформційно-консультаційні послуги. Отже, ці доходи, на мою думку, не будуть звільнені від оподаткування.
Гранти звільняються від оподаткування згідно п. 7.11.2. ЗУ "Про оподаткування прибутку підприємств":
Від оподаткування звільняються доходи неприбуткових організацій, визначених у абзаці "а" підпункту 7.11.1, отримані у вигляді: коштів або майна, які надходять безоплатно або у вигляді безповоротної фінансової допомоги чи добровільних пожертвувань;
Єгор, стосовно діяльності на певній території Стаття 9 ЗУ "Про обєднання громадян" говорить:
Стаття 9. Статус об'єднань громадян
Об'єднання громадян України утворюються і діють з всеукраїнським, місцевим та міжнародним статусом. До всеукраїнських об'єднань громадян належать об'єднання, діяльність яких поширюється на територію всієї України і які мають місцеві осередки у більшості її областей. До місцевих об'єднань належать об'єднання, діяльність яких поширюється на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці або регіону. Територія діяльності самостійно визначається об'єднанням громадян.
Отже, тільки Всеукраїнські обєднання громадян можуть діяти на всій території країни. Організації, зареєстровані як місцеві або регіональні, можуть діяти (здійснювати свої статутні цілі) в межах цих територій.
Обовязок керівника підписувати та відповідати за правильність звітності передбачена ЗУ "Про бухгалтерській облік та фінансову звітність", а також інструкцією ДПІ про подання податкової звітності. А адміністративна та кримінальні відповідальність за порушення передбачена і відповідних кодексах
к сожалению, точно не помню в каком законе прописано: ЮРИДИЧЕСКОЕ ЛИЦО ИМЕЕТ ПРАВО ПРОВОДИТЬ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ НА ВСЕЙ ТЕРРИТОРИИ УКРАИНЫ, два закона имеют жесткие противоречия, как остаток бывшей власти и глупой законодательной системы.... Для таких случаев и прописывается пункт: ГО пользуется всеми правами юр. лица. всего-то)))
Адриан, если не сложно ссылки можете предоставить на ЗУ “Про бухгалтерській облік та фінансову звітність", а також інструкцією ДПІ про подання податкової звітності.
Закон не вимагає від органів державної влади чи місцевого самоврядування надавати матеріальну допомогу (в т.ч. надавати приміщення для проведення заходів) громадським організаціям, за винятком певних Всеукраїнських організацій. Тому надання Вам приміщення буде доброю волею місцевої влади.
Як я розумію створення, положення та склад Координаційної Ради затвердив Виконком, і Рада не уповноважена виключати своїх членів. Єдиним органом, який міг би Вас виключити є сам Виконком. Отже, рішення Координаційної Ради є неправомірним і не створює для Вас жодних наслідків, так як прийнято з перевищенням повноважень. Ви і надалі є членом Координаційно Ради і можете відвідувати її засідання. Я би Вам радив звернутись із скаргою до Виконкому про дане порушення.
Єгор, в нашому законодавстві багато суперчностей. Однак є юридичний принцип - якщо два закони регулюють те саме питання, тоді має застосовуватись спеціальний закон. В нашому питанні стосовно територіальної діяльності ГО, спеціальним законом буде ЗУ "Про обєднання громадян"
Єгоре, так як всі питання були надані, відповім на Ваші питання, що зявились під час спілкування. До речі, приємно спілкуватись і дискутувати в режимі он-лайн :)
“продаж товарів/послуг по основній діяльності” - а это что-то новое….. поподробней плиз
Відповідно до коду оподаткування, організація, яку представляє Наталя, має право продавати товари, надавати послуги, які відноситься до їх основної статутної діяльності. Доході від цього звільняються від оподаткування згідно п.7.11.3. ЗУ Про оподаткування прибутку підприємств
7.11.3. Від оподаткування звільняються доходи неприбуткових організацій, визначених у абзаці "б" підпункту 7.11.1, отримані у вигляді: .... коштів або майна, які надходять таким неприбутковим організаціям, від проведення їх основної діяльності, з урахуванням положень підпункту 7.11.11 цієї статті; .....
З А К О Н У К Р А Ї Н И Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні ст.2 не включает ГО в понятия распространения данного закона на общественные организации и как следствие не распространяется и не применяется к ним
Єгор, ГО, що були легалізовані шляхом повідомлення, дійсно мають статут і є обєднанням громадян. Але згідно ст. 1 Об'єднанням громадян є добровільне громадське формування, створене на основі єдності інтересів для спільної реалізації громадянами своїх прав і свобод. Тобто, у визначенні не сказано, що обєднання - це обов'язково юридична особа. Воно стає юридичною особою тільки після державної реєстрації (ч.2 ст. 14).
интересно, какой идиот пристегнул этот закон к общественным организациям, там даже слова о них нету, только об "господарській діяльності" к которой ГОшки и отношения по сути не имеют.... полный бред..
Ну, багато ГОшек такі здійснюють господарску діяльність (продають товари, надають послуги, виконують роботи). Ст. 24 ЗУ Про об'єднання громадян якраз і визначає можливість здійснення господарської діяльності для досягнення статутних цілей.
Було дуже приємно і цікаво спілкуватись з представниками громадських організацій. Ще раз прошу вибачення за запізнення з початком спілкування. Якщо у Вас виникнуть ще питання буду радий відповісти (але не обіцяю, що дуже оперативно зможу це зробити).
Не можу не втрутитись (про продаж товарів та послуг), більше не буду.:) Відповідно до статті 24 Закону України "Про об'єднання громадян", ГО можуть здійснювати комерційну діяльність тільки через створення п-в, а не безпосередньо, тобто існує заборона. Справді, податкове законодавство допускає таке здійснення - і тут є два варіанти (або сплачується податок або це підходить від визначення основної діяльності (продаж неприбутковою організацією товарів (послуг), які пропагують принципи та ідеї, для захисту яких було створено таку неприбуткову організацію, та які є тісно пов'язаними з її основною діяльністю, якщо ціна таких товарів (послуг) є нижчою за звичайну або коли така ціна регулюється державою.)
За роз’ясненнями ДПА і навіть є така практика здійснення ГО такої діяльності – ДПА не проти, щоб неприбуткові надавали послуги, продавали товари, і сплачували податок або це було звільнення від оподаткування у сенсі ЗУ «Про оподаткування прибутку підприємств» (питання про критерії неприбутковості – це окреме питання). Але це на власний страх та ризик, оскільки тут існує ризик «нестатутної діяльності», порушення Закону про об’єднання громадян, коли це стане відомо органам легалізації, можуть бути санкції, передбачені цим Законом. (за умови що буде «воля» до перевірки ГО та застосування санкцій органами легалізації).
В принципі організації переважно застосовують «добровільні пожертвування» при проведенні такої діяльності, вказується у призначенні платежу саме на які цілі і таким чином здійснюється облік надходжень (це і при членських внесках застосовують, які на сьогодні не звільнені від оподаткування, «наданні платних послуг»). Можна і безповоротна фінансова допомога. Також, якщо Ви зауважували, грантодавці вказують у призначенні платежу «добровільні пожертвування за договором чи грантом таким то", таким чином, враховуючи особливості національного законодавства про оподаткування та діяльність ГО, щоб вони звільнялись від оподаткування.
не мешайте котлеты с мухами))) Стаття 24. Господарська та інша комерційна діяльність
З метою виконання статутних завдань і цілей зареєстровані об'єднання громадян можуть здійснювати необхідну господарську та іншу комерційну діяльність ШЛЯХОМ СТВОРЕННЯ госпрозрахункових установ і організацій із статусом юридичної особи, заснування підприємств в порядку, встановленому законодавством.
а вот лично САМИ ГО не могут заниматся торговлей (продажей услуг или товаровили
если в Статуте прописать возможности продаж (каких-либо) любая юстиция ответит "есть место прибыльности ГО" (уже сталкивался) а если заниматься "отсебятиной" можно крепко получить от налоговой. Думаю, что в следующий раз стоит уточнять, что онлайн-консультации имеют чисто информативный характер для уточнения вопросов и не всегда точка зрения консультанта или собеседников может совпадать с нынешним законодательством. А то наворотим тут такого, что потом долго разгружать будем ;))
Єгор, а десь було написано, що мої роз'яснення носять офіційний характер? :-) Ст.24 дійсно говорить про здійснення господарської діяльності ГО через створення підприємств, установ та організацій, які мають статус юридичної особи. Але ця стаття не говорить, що здійснення господарської діяльності неможливе іншим способом. У п.6 ст. 13 Закону де вказується, що статут ГО повинен містити, сред іншого " порядок ... здійснення господарської та іншої комерційної діяльності, необхідної для виконання статутних завдань;" (зауважте, немає посилання на "через створення"). Крім того, ст.20 ЗУ "Про об'єднання громадян" дозволяє зареєстрованим ГО для реалізації її статутних завдань "виступати учасником цивільно-правових відносин, набувати майнові і немайнові права;". З цього можна зробити висновок, що хоча закон і прямо не вказує про можливість займатись торгівлею, надавати послуги, але ГО, на мою думку, можуть займатись цими видами діяльності. Дві умови для цього: - цим можуть займатись тільки зареєстровані ГО - ці види діяльності мають бути прописані в їх статуті. Стосовно того, чи управління юстиції зареєструє статут з такими видами діяльності - то це питання для обговорення.
Доброго дня! Я представляю київський благодійний театр "Місто сонця", який подорожує дитячими будинками - http://misto-sontsia.org.ua/ В минулому році нам було три рази відмовлено в реєстрації ГО шляхом повідомлення... Тому у мене таке питання - чи повинні в місті реєстрації надавати консультації, наприклад, по написанню заяви (два рази нам було відмовленно саме через неправильно заповнену заяву), бо зараз хочемо спробувати зареєструватись учетверте... Ще питання стосовно статуту - наскільки я знаю, статут для реєстрації шляхом повідомлення не потрібен (тобто його у нас не вимагали). Дякую!
Заяву має підписати не менше трьох засновників, а їх підписи мають бути нотаріально засвідчені. Проконсультуйтесь з нотаріусом стосовно правильності заповнення заяви. При легалізації шляхом повідомлення статут подавати не треба.
Ось посилання на положення про легалізацію: http://zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=140-93-%EF
Господарську діяльність здійснюють суб'єкти господарювання. Господарська діяльність (господарювання)- діяльність суб'єктів господарювання у сфері суспільного виробництва, спрямована на виготовлення та реалізацію продукції, надання робіт та послуг вартісного характеру, що мають цінову визначеність (ст. 3 закону України «Про господарську діяльність»). Что-бы быть субъектом хозяйствования - нуна получать прибыль!!!! то есть: деньги-товар-деньги. Далее, такие действия лецинзируются, либо лицензиями либо единым налогом, заниматься бизнесом без необходимых документов: http://www.marazm.org.ua/law/0000_44.html это как минимум лишние хлопоты )) как прописать и вести бизнес используя ГО - это уже совсем другой вопрос и другие консультации
Доброго дня , Адріан Опаіц. Підкажіть будь ласка де можна знайти перелік звітності , яку необхідно подавати некомерційним молодіжним ГО до органів влади. Та чи є зміни в податковому законодавстві щодо подавання звітності НГо. Дякую .
Доброго дня , Адріан Опаіц. Підкажіть будь ласка де можна знайти перелік звітності , яку необхідно подавати некомерційним молодіжним ГО до органів влади. Та чи є зміни в податковому законодавстві щодо подавання звітності НГо. Дякую .
Доброго дня , Адріан Опаіц. Підкажіть будь ласка де можна знайти перелік звітності , яку необхідно подавати некомерційним молодіжним ГО до органів влади. Та чи є зміни в податковому законодавстві щодо подавання звітності НГо. Дякую .
Коментарі
Пане Адріан, порадьте, будь ласка, як краще організувати роботу з фінансовою і податковою звітністю невеликим осередкам громадських організацій у регіонах, котрі не мають ні своїх бухгалтерів, ні коштів, щоб найняти спеціалістів для забезпечення вчасної і правильної звітності?
Дякую!
Пане Адріане, я дрібний підприємець. заробляю небагато, але я б хотів допомагати одній громадській організації, яка займається безпритульними. У мене будуть якісь пільги, яко я їй буду допомагати фінансово? Наскільки мені відомо, у цивілізованих країнах таке практикується. Дякую!
давайте добьём человека ;)) каким образом Организации, легализированной путем уведомления получить какую-либо финансовую помощь (например у местной власти) если даже закон Украины "Про объединение граждан" не предусматривает права таких Организаций представлять свои интересы в государственных органах разного уровня? (по сути письменное заявление в такие органы по сути незаконны (?) ст 20 "Про объединение граждан" регламентирует права только зарегистрированных НГО)
Березін Володимир
Що робити з тою міською владою, яка:
- не дозволяє приймати участь у роботі в місті (в ГормРаді та ін.), посилаючись на те, що наша організація зареєстрована, як обласна;
- на все, що ми запитуємо - відповідь одна - у вас в нашому місті немає осередка?
Коли вже закінчиться ця ганебна сістема рівневої реєстрації НУО?
Не прибыльная общественная организация с кодом налогообложения (0006)
1. Может ли предоставлять информационно-консультационные услуги на семинарах. Относятся ли эти услуги к основной деятельности организации, если в соответствии с Уставом ассоциация для выполнения уставных задач проводит семинары, совещания, профессиональную подготовку и переподготовку специалистов, которые работают в сфере управления и обслуживания недвижимости. Освобождаются ли средства полученные от проведения таких мероприятий от налога на прибыль согласно ст.7.11.3. Закону Украины "О прибыли предприятий"
2.Может ли организация получать "гранты" и освобождаются ли они от налогообложения налогом на прибыль.
Законом України "Про об’єднання громадян" (стаття 17) і Положенням про порядок легалізації об`єднань громадян (пункт 9) встановлені обов’язок засновників подавати заяву до легалізуючого органу для легалізації громадської організації шляхом повідомлення про її заснування
Прошу надати роз’яснення : що потрібно крім заяви для легалізації представництва (відділення) асоціації шляхом повідомлення:
1. Рішення Ради Асоціації про створення представництва
2. Протокол про рішення засновників про створення представництва, чи затверджується положення представництва Асоціацією і чи подається воно реєстратору?
3. ДЛЯ оформлення заяви – які документи необхідно представити нотаріусу і ким вони завіряються (нотаріально чи асоціацією),
4. Якщо представництво має статус обласного, кому подаються документи для легалізації, якщо місцем розташування є районний центр?
Хотелось бы узнать о возможностях использования помещений для проведения мероприятий общественными организациями на безоплатной основе. Есть ли этому какое то юридическое подтверждение. Какие формы взаимодействия с государствеными структурами по этому вопросу возможны официально. Спасибо.
Мої вітання Вам.
Пане Адріан у мене був не приємний випадок, коли мене, як голову молодіжної громадської організації виключили з складу координаційної ради з питань молодіжної політики (очолює заступник міського голови з гуманітарних питань. Керівний склад і більшість - чиновники). Рішення приймалось цієюж координаційною радою простою більшістю голосів (це було політичне питання, але не про це). В Положенні про діяльність даної координаційної ради не прописано, що вона може виключати з її складу своїх членів. Написано лише про затвердження складу. Затверджує склад виконком.
Чи є такі дії координаційної ради перевищуванням своїх повноважень?
Хто несе відповідальність і яку?
Що порадити робити мені?
Заздалегіть дякую за відповідь.
P.S. я прописав конкретно за себе. Як для довідки, я не єдиний голова МГО, кого виключили з складу даної координ.ради. На засідання даної координаційної ради не пускають інших членів МГО, журналістів, громадкість тощо.
Добрий день, Андріане!
Чи можна зареєструвати мго (молодіжну громадську організацію) в одному з міст Київської області, а проводити повноцінну діяльність в Києві та позиціонувати себе як Київське мго?
Чи впливає на можливості мго офіційне місце реєстрації?
Дякую.
Доброго дня, шановні відвідувачі сайту ГУРТ. Постараюсь дати відповідь на Ваші питання, хоча деякі з них потребують певного опрацювання.
Для Андрія Овчарука.
Пане Андрію,
Організувати ведення фінансової та податкової звітності для малих ГО можна наступним чином. Як правило, ці організації здійснюють декілька господарських операцій, які можно легко класифікувати (отримання фінансування, продаж товарів/послуг по основній діяльності). Я би порадив Вам проконсультуватись із бухгалтером центрального офісу Вашої ГО, в яких графах/рядках яких форм проставляти числа з Ваших договорів, зарплатної відомості, а потім самостійно включати ці стандартні операції в звітності. Якщо зявиться нестандартна операція, тоді треба проконсультуватсь із спеціалістом.
Проте нагадую - голова місцевого осередку несе відповідальність за правильність звітності. Тому в разі сумніву, консультуйтесь.
готовиться нуна, однако, ждёмс ;))
не согласен по поводу ответственности - в большинстве случаев, принимаемое решение идет от Рады (коллегиальный орган - и по сути неподсудный), а Глава ГО в большинстве Статутов - только исполняет решение Рады, если с умом прописать Статут - ответственности не будет (как пример: Голова ГО виконує обов`язки на громадських засадах - таким образом можно убежать от термина "посадова особа")
("отримання фінансування" - это куда еще не шло, гранты, членские взносы и прочие фокусы с финансами, "продаж товарів/послуг по основній діяльності" - а это что-то новое..... поподробней плиз).
Єгор, чого Ви мучите людину?:) Потрібно врахувати, що автор блогу та консультант - фахівець у галузі господарського та цивільного права, і досить добре знаної юрфірми.Питання по НУО, які тут ставляться, є досить складними,на них тяжко відповісти однозначно і органами влади, і організаціям, експертам, які працюють із цією сферою.
Доречі, більшість підприємницьких структур не стикаються із такими проблемами, як організації, починаючи із реєстрації, їм невідомо, що таке статусність, пакет документів та вичитування статутів, і санкції у законі за порушення статутної діяльності ГО такі, що була б тільки політична воля. На жаль, нуо в Україні - це поки що в очах органів влади найбільше "зло" (тому що не виробилось розуміння, що громадський контроль та участь нуо, критика - це нормальна умова в державі), тому зі всіх сторін держапарат себе "страхує" від них.
Тому три особи, які заснували організацію - це потенційно найбільші порушники правопорядку,за ними потрібно «стежити» (щоб не діяли в іншому місті, щоб вносили і реєстрували зміни до статуту, щоб не мали права на підприємництво і т.п.) а акціонерне товариство, підприємства-забудовники, які ошукують громадян і державу - контролю за ними такого жорсткого, як за нуо не встановлено.
Доброго дня, Михайло Антонович
Якщо Ви є приватним підприємцем на єдиному податку, тоді податкових пільг у Вас не буде.
Якщо Ви плануєте надати доброчинну допомогу від свого підприємства, яке знаходиться на загальній системі оподаткування, тоді Ваше підприємство може віднести суму допомоги до валових витрат у розмірі не більше п'яти відсотків оподатковуваного прибутку попереднього звітного року (п. 5.2.2. Закону «Про оподаткування прибутку підприємств»)
Татьяна, рад Вас видеть в онлайн-консультации :)) думаю Вы быстрее могли бы дать ответы на вопросы (Адриан, без обид плиз). Помучать человека захотелось, вы правильно подметили ;)) у них чуток не та специализация, да и "забугорье" коренным способом отличается от ведения работы "по-украински"
Доброго дня, Єгор
Мав певні технічні проблеми з блогом, але Тарас допоміг вирішити. Прошу вибачення за запізнення з відповідями.
Стосовно Вашого питання: обєднання громадян стає юридичною особою тільки пілся державної реєстрації (ст. 14 ЗУ про обєднання громадян). Якщо легалізація обєднання відбулась шляхом повідомлення, то воно не стає юридичною особою і, відповідно, не може діяти від свого імені у відносинах з третіми особами, включаючи органи влади. Якщо Ви хочете отримати фінансову допомогу на обєднання, тоді треба його зареєструвати.
Доброго дня, Єгор
Маю певні технічні проблеми з блогом, тому прошу вибачення за запізнення з відповідями.
Стосовно Вашого питання: об’єднання громадян стає юридичною особою тільки після реєстрації (ст. 14 ЗУ «По об’єднання громадян»). Відповідно, якщо легалізація об’єднання відбулась шляхом повідомлення, то воно не стає юридичною особою, і відповідно не може діяти від свого імені у відносинах з будь-якими особами, включаючи державні органи. Якщо Ви хочете отримати фінансову допомогу, тоді треба реєструвати об’єднання в управлінні юстиції.
Не соглашусь с Вашим мнением Адриан, ГО легализированое путем уведомления действует согласно Статута (ст. 13 закона Украины "про общественные организации") именно такой ответ Я получил с юстиции.
стандартный принцип:то что не запрещено - разрешено, тем более если толковать только ст. 20 то получается данный закон противоречит Конституции
окрема також подяка LG :).
Єгор,
Законом передбачено, що відповідальність (адміністративну, кримінальну) за правильність фінансової та податкової звітності підприємтсва (організації) несе його керівник (керівник філії, представництва) та головний бухгалтер. Якщо бухгалтера немає, тоді відповідальність несе тільки керівник.
А ось фінансова відповідальність за ці порушення лежить на юридичній особі в цілому.
:)) как корабль назовешь - так он и поплывёт)))) то что написано в Статуте и то что написано в Законе - абсолютно разные вещи ;)) пример: решение по использованию денег принималось Радою.... в стандартном исполнении Голова только исполняет решение Рады, с какого чуда ему нести ответственность?
Доброго дня, Володимире
Дійсно, закон передбачає, що діяльність організації здійснюється на певній території. В той самий час, якщо Ваша організація є обласною, тоді ви вправі здійснювати діяльність на території всієї області, включаючи центр області без окремої реєстрації в місті. Виключенням з цього правила є міста Київ та Севастополь, які є окремими адміністративно-територіальними одиницями, і не входять до складу відповідно Київської області та АРК.
за отчеты, да, согласен, смотрел эти ведомости которые нужно заполнять - полный бред и сам чёрт ногу сломает, но разобраться в принципе не сложно, если есть чуток фантазии - в балансе всегда будет ноль))
не согласен по поводу Киева или Севастополя - достаточно что-бы там был хоть один член ГО))) а там автоматом защищаем права члена, и поболту территории, тем более в законе определено, что юридическое лицо ИМЕЕТ ПРАВО действовать на ВСЕЙ территории Украины
Законом передбачено, що відповідальність (адміністративну, кримінальну) за правильність фінансової та податкової звітності підприємтсва (організації) несе його керівник (керівник філії, представництва) та головний бухгалтер. - каким законом?
Доброго дня, Наталія
Від оподаткування звільняються доходи від проведення основної статутної діяльності неприбуткової організації. У вашому Статуті не вказано, що організація може надавати інформційно-консультаційні послуги. Отже, ці доходи, на мою думку, не будуть звільнені від оподаткування.
видать или повлияла всеобщая уборка или отрубание интернета у большинства пользователей Гурта)))
Наталия, скиньте свой статут на [email protected] чот придумаем)))
Наталія
Гранти звільняються від оподаткування згідно п. 7.11.2. ЗУ "Про оподаткування прибутку підприємств":
Від оподаткування звільняються доходи неприбуткових
організацій, визначених у абзаці "а" підпункту 7.11.1, отримані у
вигляді:
коштів або майна, які надходять безоплатно або у вигляді
безповоротної фінансової допомоги чи добровільних пожертвувань;
Наталія
Стосовно переліку документів, який необхідно подати, то наразі не можу дати вичерпної відповіді. Вам варто проконсультуватись з управлінням юстиції.
Для легалізації обласного представництва документи необхідно подавати в області.
Наталия, по документам Вам сюда: http://www.lawngo.net/
Єгор, стосовно діяльності на певній території Стаття 9 ЗУ "Про обєднання громадян" говорить:
Стаття 9. Статус об'єднань громадян
Об'єднання громадян України утворюються і діють з
всеукраїнським, місцевим та міжнародним статусом.
До всеукраїнських об'єднань громадян належать об'єднання,
діяльність яких поширюється на територію всієї України і які мають
місцеві осередки у більшості її областей.
До місцевих об'єднань належать об'єднання, діяльність яких
поширюється на території відповідної
адміністративно-територіальної одиниці або регіону. Територія
діяльності самостійно визначається об'єднанням громадян.
Отже, тільки Всеукраїнські обєднання громадян можуть діяти на всій території країни. Організації, зареєстровані як місцеві або регіональні, можуть діяти (здійснювати свої статутні цілі) в межах цих територій.
Єгоре, стосовно відповідальності керівника
Обовязок керівника підписувати та відповідати за правильність звітності передбачена ЗУ "Про бухгалтерській облік та фінансову звітність", а також інструкцією ДПІ про подання податкової звітності. А адміністративна та кримінальні відповідальність за порушення передбачена і відповідних кодексах
к сожалению, точно не помню в каком законе прописано: ЮРИДИЧЕСКОЕ ЛИЦО ИМЕЕТ ПРАВО ПРОВОДИТЬ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ НА ВСЕЙ ТЕРРИТОРИИ УКРАИНЫ, два закона имеют жесткие противоречия, как остаток бывшей власти и глупой законодательной системы.... Для таких случаев и прописывается пункт: ГО пользуется всеми правами юр. лица. всего-то)))
Адриан, если не сложно ссылки можете предоставить на ЗУ “Про бухгалтерській облік та фінансову звітність", а також інструкцією ДПІ про подання податкової звітності.
Доброго дня, Олена
Закон не вимагає від органів державної влади чи місцевого самоврядування надавати матеріальну допомогу (в т.ч. надавати приміщення для проведення заходів) громадським організаціям, за винятком певних Всеукраїнських організацій. Тому надання Вам приміщення буде доброю волею місцевої влади.
Доброго дня, Антон
Як я розумію створення, положення та склад Координаційної Ради затвердив Виконком, і Рада не уповноважена виключати своїх членів. Єдиним органом, який міг би Вас виключити є сам Виконком. Отже, рішення Координаційної Ради є неправомірним і не створює для Вас жодних наслідків, так як прийнято з перевищенням повноважень. Ви і надалі є членом Координаційно Ради і можете відвідувати її засідання.
Я би Вам радив звернутись із скаргою до Виконкому про дане порушення.
Єгор, в нашому законодавстві багато суперчностей. Однак є юридичний принцип - якщо два закони регулюють те саме питання, тоді має застосовуватись спеціальний закон. В нашому питанні стосовно територіальної діяльності ГО, спеціальним законом буде ЗУ "Про обєднання громадян"
Доброго дня, Анастасія
Як я вже писав Володимиру, для того, щоб бути повноцінним Київским НГО,треба бути зареєстрованим саме в Києві.
Єгоре, так як всі питання були надані, відповім на Ваші питання, що зявились під час спілкування. До речі, приємно спілкуватись і дискутувати в режимі он-лайн :)
“продаж товарів/послуг по основній діяльності” - а это что-то новое….. поподробней плиз
Відповідно до коду оподаткування, організація, яку представляє Наталя, має право продавати товари, надавати послуги, які відноситься до їх основної статутної діяльності. Доході від цього звільняються від оподаткування згідно п.7.11.3. ЗУ Про оподаткування прибутку підприємств
7.11.3. Від оподаткування звільняються доходи неприбуткових
організацій, визначених у абзаці "б" підпункту 7.11.1, отримані у
вигляді:
....
коштів або майна, які надходять таким неприбутковим
організаціям, від проведення їх основної діяльності, з урахуванням
положень підпункту 7.11.11 цієї статті;
.....
Єгоре, ось лінк на ЗУ "Про бухоблік...". Обовязок та відповідільність керівника у п.6 ст.8, п. 1 ст.11, прикінцеві положення.
http://zakon1.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=996-14
З А К О Н У К Р А Ї Н И Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні ст.2 не включает ГО в понятия распространения данного закона на общественные организации и как следствие не распространяется и не применяется к ним
Єгор, ГО, що були легалізовані шляхом повідомлення, дійсно мають статут і є обєднанням громадян. Але згідно ст. 1 Об'єднанням громадян є добровільне громадське формування,
створене на основі єдності інтересів для спільної реалізації
громадянами своїх прав і свобод. Тобто, у визначенні не сказано, що обєднання - це обов'язково юридична особа. Воно стає юридичною особою тільки після державної реєстрації (ч.2 ст. 14).
сорри, с нашим толкованием - распространяется
интересно, какой идиот пристегнул этот закон к общественным организациям, там даже слова о них нету, только об "господарській діяльності" к которой ГОшки и отношения по сути не имеют.... полный бред..
Ну, багато ГОшек такі здійснюють господарску діяльність (продають товари, надають послуги, виконують роботи). Ст. 24 ЗУ Про об'єднання громадян якраз і визначає можливість здійснення господарської діяльності для досягнення статутних цілей.
Було дуже приємно і цікаво спілкуватись з представниками громадських організацій. Ще раз прошу вибачення за запізнення з початком спілкування. Якщо у Вас виникнуть ще питання буду радий відповісти (але не обіцяю, що дуже оперативно зможу це зробити).
Не можу не втрутитись (про продаж товарів та послуг), більше не буду.:) Відповідно до статті 24 Закону України "Про об'єднання громадян", ГО можуть здійснювати комерційну діяльність тільки через створення п-в, а не безпосередньо, тобто існує заборона. Справді, податкове законодавство допускає таке здійснення - і тут є два варіанти (або сплачується податок або це підходить від визначення основної діяльності (продаж неприбутковою організацією товарів (послуг), які пропагують принципи та ідеї, для захисту яких було створено таку неприбуткову організацію, та які є тісно пов'язаними з її основною діяльністю, якщо ціна таких товарів (послуг) є нижчою за звичайну або коли така ціна регулюється державою.)
За роз’ясненнями ДПА і навіть є така практика здійснення ГО такої діяльності – ДПА не проти, щоб неприбуткові надавали послуги, продавали товари, і сплачували податок або це було звільнення від оподаткування у сенсі ЗУ «Про оподаткування прибутку підприємств» (питання про критерії неприбутковості – це окреме питання). Але це на власний страх та ризик, оскільки тут існує ризик «нестатутної діяльності», порушення Закону про об’єднання громадян, коли це стане відомо органам легалізації, можуть бути санкції, передбачені цим Законом. (за умови що буде «воля» до перевірки ГО та застосування санкцій органами легалізації).
В принципі організації переважно застосовують «добровільні пожертвування» при проведенні такої діяльності, вказується у призначенні платежу саме на які цілі і таким чином здійснюється облік надходжень (це і при членських внесках застосовують, які на сьогодні не звільнені від оподаткування, «наданні платних послуг»). Можна і безповоротна фінансова допомога. Також, якщо Ви зауважували, грантодавці вказують у призначенні платежу «добровільні пожертвування за договором чи грантом таким то", таким чином, враховуючи особливості національного законодавства про оподаткування та діяльність ГО, щоб вони звільнялись від оподаткування.
не мешайте котлеты с мухами))) Стаття 24. Господарська та інша комерційна діяльність
З метою виконання статутних завдань і цілей зареєстровані
об'єднання громадян можуть здійснювати необхідну господарську та
іншу комерційну діяльність ШЛЯХОМ СТВОРЕННЯ госпрозрахункових
установ і організацій із статусом юридичної особи, заснування
підприємств в порядку, встановленому законодавством.
а вот лично САМИ ГО не могут заниматся торговлей (продажей услуг или товаровили
мой комментарий относился к Адриану.
если в Статуте прописать возможности продаж (каких-либо) любая юстиция ответит "есть место прибыльности ГО" (уже сталкивался) а если заниматься "отсебятиной" можно крепко получить от налоговой. Думаю, что в следующий раз стоит уточнять, что онлайн-консультации имеют чисто информативный характер для уточнения вопросов и не всегда точка зрения консультанта или собеседников может совпадать с нынешним законодательством. А то наворотим тут такого, что потом долго разгружать будем ;))
Єгор, а десь було написано, що мої роз'яснення носять офіційний характер? :-)
Ст.24 дійсно говорить про здійснення господарської діяльності ГО через створення підприємств, установ та організацій, які мають статус юридичної особи.
Але ця стаття не говорить, що здійснення господарської діяльності неможливе іншим способом.
У п.6 ст. 13 Закону де вказується, що статут ГО повинен містити, сред іншого " порядок ... здійснення господарської та іншої комерційної діяльності, необхідної для виконання статутних завдань;" (зауважте, немає посилання на "через створення").
Крім того, ст.20 ЗУ "Про об'єднання громадян" дозволяє зареєстрованим ГО для реалізації її статутних завдань "виступати учасником цивільно-правових відносин, набувати майнові і немайнові права;".
З цього можна зробити висновок, що хоча закон і прямо не вказує про можливість займатись торгівлею, надавати послуги, але ГО, на мою думку, можуть займатись цими видами діяльності. Дві умови для цього:
- цим можуть займатись тільки зареєстровані ГО
- ці види діяльності мають бути прописані в їх статуті.
Стосовно того, чи управління юстиції зареєструє статут з такими видами діяльності - то це питання для обговорення.
Деякі види ГО можуть без проблем займатись господарською діяльністю в силу своїх спеціальних законів (наприклад, благодійні організації).
Єгарна стаття з цього приводу:
http://social.kharkov.ua/page.php?id=42
Доброго дня!
Я представляю київський благодійний театр "Місто сонця", який подорожує дитячими будинками - http://misto-sontsia.org.ua/
В минулому році нам було три рази відмовлено в реєстрації ГО шляхом повідомлення...
Тому у мене таке питання - чи повинні в місті реєстрації надавати консультації, наприклад, по написанню заяви (два рази нам було відмовленно саме через неправильно заповнену заяву), бо зараз хочемо спробувати зареєструватись учетверте...
Ще питання стосовно статуту - наскільки я знаю, статут для реєстрації шляхом повідомлення не потрібен (тобто його у нас не вимагали).
Дякую!
Доброго дня, Оксана
Заяву має підписати не менше трьох засновників, а їх підписи мають бути нотаріально засвідчені. Проконсультуйтесь з нотаріусом стосовно правильності заповнення заяви. При легалізації шляхом повідомлення статут подавати не треба.
Ось посилання на положення про легалізацію:
http://zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=140-93-%EF
Оксана, обратитесь к Татьяне Яцкив, она даст полную инфу по всем вопросам, касающимся легализации ГО : [email protected]
Господарську діяльність здійснюють суб'єкти господарювання. Господарська діяльність (господарювання)- діяльність суб'єктів господарювання у сфері суспільного виробництва, спрямована на виготовлення та реалізацію продукції, надання робіт та послуг вартісного характеру, що мають цінову визначеність (ст. 3 закону України «Про господарську діяльність»).
Что-бы быть субъектом хозяйствования - нуна получать прибыль!!!! то есть: деньги-товар-деньги. Далее, такие действия лецинзируются, либо лицензиями либо единым налогом, заниматься бизнесом без необходимых документов: http://www.marazm.org.ua/law/0000_44.html это как минимум лишние хлопоты )) как прописать и вести бизнес используя ГО - это уже совсем другой вопрос и другие консультации
Доброго дня , Адріан Опаіц.
Підкажіть будь ласка де можна знайти перелік звітності , яку необхідно подавати некомерційним молодіжним ГО до органів влади. Та чи є зміни в податковому законодавстві щодо подавання звітності НГо.
Дякую .
Доброго дня , Адріан Опаіц.
Підкажіть будь ласка де можна знайти перелік звітності , яку необхідно подавати некомерційним молодіжним ГО до органів влади. Та чи є зміни в податковому законодавстві щодо подавання звітності НГо.
Дякую .
Доброго дня , Адріан Опаіц.
Підкажіть будь ласка де можна знайти перелік звітності , яку необхідно подавати некомерційним молодіжним ГО до органів влади. Та чи є зміни в податковому законодавстві щодо подавання звітності НГо.
Дякую .
Доброго дня, Адріан Опаіц. Підкажіть, будь ласка, перелік звітності за 1 квартал 2011 року. Ознака неприбутковості 0006. Дякую.