На просторах інтернету зараз є чимало різних вебінарів, курсів, тренінгів та платформ для навчання, однак як робити це ефективно, не витрачаючи велику кількість нашого дорогоцінного часу? Відповідь ви зможете знайти у підбірці.
У цьому відео пропонуються лише 4 кроки для проектування вашої власної освіти. Автор лекції - Тіль Грос, який перепробував чимало різних підходів до навчання, ділиться своїм досвідом, зазначає, що наступних 4 кроки навчать вас вчитися ефективно та отримуючи бажані результати.
Крок 1: Розвивати навички. Банально? Ні, ефективно. Тіль пропонує не просто читати необхідний матеріал, а й підсумовувати його, потім переказуючи іншим. Таким чином ви зрозумієте глибше значення інформації, яку вчите. Не менш важливим є фактичне відпрацювання вивченого матеріалу, тобто застосування всього на практиці. Автор зазначає, що проводив коучингові сесії зі своїми одногрупниками, використовуючи різні підходи, записуючи їх та отримуючи зворотній зв’язок протягом шести місяців, а також розвинув навички на достатньо хорошому рівні. Але що ж робити далі?
Крок 2: Навчатися в найкращих. Не конкуренцією єдиною? Працюючи поруч з найкращими, та навчаючись в них ми не лише переймаємо їхні знання та звички, бо, як то кажуть, ми — це ті, хто нас оточує, але й самі, не помічаючи того, стаємо працювати краще. Набагато краще. Майже як наші ментори.
Тіль також зазначає, що зазвичай ми фокусуємось на тому, що ж ‘ті найкращі’ можуть нас навчити, хоча варто перенести свій фокус на те, що ми можемо їх навчити та використовувати це при побудові взаємодії.
Крок 3: Навчання набагато важливіше, ніж просто ‘робити’ гроші. Принаймні спочатку. Для того, щоб отримати досвід — потрібно робити хоч щось. Коли ви вчитесь — це нормально не отримувати фактичної винагороди у вигляді купюр, натомість отримувати неоціненний досвід, який в недалекому майбутньому, можливо, перетвориться на ваш основний дохід.
Крок 4: Не помучишся — не научишся. Спочатку потрібно докладати зусиль, крок за кроком зацікавлюючи себе та мотивуючи до навчання, і лише через деякий час, коли ви будете бачити результати, натхнення та бажання вчитися не буде покидати вас. Або ні.
Кажуть, що для того щоб розвинути нову навичку на достатньо хорошому рівні потрібно витратити 10 000! годин на неї (це більше року безперервної роботи). Та чи справді це так?
Правду кажучи, цю кількість годин потрібно для того, щоб стати кращим у дуже вузькому напрямку з величезною конкуренцією, наприклад у фігурному катанні чи вільній боротьбі. Отож, скільки насправді треба часу для того, щоб від точки ‘я зовсім в цьому не розбираюся’ потрапити в точку ‘я достатньо добре володію цією темою’? 20 годин сфокусованої практики буде достатньо — не так вже й багато, правда?
Але не все так просто. Потрібно не лише регулярно виділяти трохи часу на відпрацювання тої чи іншої навички, а й дотримуватися правильного алгоритму роботи. Ось декілька порад, які допоможуть вам найефективніше досягти результату:
Будьте обережні, оскільки більшість навичок та знань, які ми здобуваємо мають так званий бар’єр фрустрації — або простими словами, коли ми з вами почуваємось не надто розумними на перших етапах навчання. Цей бар’єр страшніший за сусіда з перфоратором або відео з котиком в інстаграмі, оскільки не просто відволікає нас від відпрацювання практичних навичок, а знижує мотивацію. Найбільший бар’єр, який не дає навичкам розвиватися не інтелектуальний, а емоційний.
Як правильно планувати ваше навчання?
Та наостанок, хочемо порадити вам книги, які допоможуть вам в самонавчанні.
«Не турбувати. Як сфокусуватися в інформаційному шумі!»
У сучасному світі справжня винагорода чекає не на тих, хто може вправно користуватися соцмережами. Цього легко навчитися. Особливими стають ті, що здатні глибоко мислити та створювати унікальні ідеї. Для цього, переконує автор, важливо вміти занурюватися у завдання та фокусуватися. Джерело тут.
«Засіло в голові. Наука успішного навчання»
Вважається, що для ефективного навчання потрібна практика і ще раз практика. Багато хто переконаний: якщо багато повторювати, то можна надовго запам’ятати. Але насправді це не так. Дослідження доводять, що повторення не сприяють засвоєнню матеріалу, на відміну від деяких порівняно простих методик. Наприклад, краще переказувати інформацію, ніж просто перечитувати, знання ліпше засвоюються, якщо розглянути їх у ширшому контексті, а об’єднання знань у так звані ментальні моделі спрощують запам’ятовування складного матеріалу. Джерело тут.
Коментарі