bg-img bg-img bg-img
Увiйти в ГУРТ
Забули пароль?

Ще не з нами? Зареєструйтесь зараз

Депутат – представник територіальної громади міста Ужгород? Або чому один у полі не воїн
16.11.2009

12 листопада відбувся круглий стіл на тему: «Депутат – представник територіальної громади міста Ужгород». Захід проводився Карпатським агентством прав людини «Вестед» в рамках проекту «Місцеве самоврядування під лупою громадськості». На зустрічі було представлено проміжні результати громадського спостереження, обговорено роль та значення депутатського корпусу міста, їх звітності перед виборцями та обговорення необхідності створення веб-сторінки міста для ефективної комунікації з громадою Ужгорода.

Координатор проекту Володимир Феськов повідомив, що на сьогодні триває громадське спостереження за діяльністю міського голови, міськвиконкому та міської ради міста Ужгорода на предмет відкритості, прозорості та публічності. 10 волонтерів впродовж місяця, озброєні картками спостереження, відвідали приміщення міськвиконкому та спробували потрапити на прийом до депутатів міста. Також в рамках кампанії було надіслано 50 запитів до усіх депутатів з проханням надати інформацію про зустрічі з виборцями та надати копії звітів за минулий рік, та аналогічні до міського голови. Надзвичайно приємною несподіванкою стало те, що міський голова першим надав звіт про результати діяльності за 2008 рік. Сподіваємось, що депутати так само невідкладно відреагують на запити. Проте, через неузгодженість законодавства та формування депутатського корпусу міста за партійною системою більшість депутатів не хочуть надавати звіт громаді індивідуально, а тільки групою від партійної організації. І це правильно, бо формує політичну відповідальність партій за якісний склад своїх посланців. Проте ніхто не скасовував Закону про статус депутата, де чітко визначено, що він є представником громади.

Олег Лукша, депутат Ужгородської міської ради, відзначив, що набагато ефективнішим способом спілкування з громадою є особиста зустріч. Виборець може підійти і з’ясувати для себе всі питання чи пояснити проблему, яка турбує його наразі. Проте, відписувати на численні листи виборців – доволі тривала робота, яка забирає багато часу. Особисто я буду намагатись оприлюднити свій звіт за діяльність в газеті «Ужгород». Таким чином я прозвітуюсь одразу всім жителям міста. Треба розуміти, що якщо депутат добросовісно працює – то завжди є постійний неформальний звіт. Щодо особисто прийому громадян депутатами, то на думку Володимира Феськова, є серйозні проблеми. Так, волонтери відвідали, згідно офіційно затвердженого графіку, приймальні усіх 50 депутатів. Як результат, тільки 6 депутатів були присутніми на місці, інших з невідомих причин не було.

Також цікавим фактом є прийом депутатами в 125 кабінеті міської ради. При цьому, кабінет має зовсім інші функції, а його працівники відправляють громадян у відділ по роботі з депутатами 301 каб. Мабуть слід актуалізувати стенди, графіки та позначення у міській раді. Вивішений графік прийому громадян не змінювався з 2006 року.

  Депутат Закарпатської обласної ради, Олександр Солонтай сказав, що народні обранці повинні висвітлювати всю діяльність, як власну, так і ради в цілому, депутатом якої він є. Ясно, що кожен окремо буде писати який він хороший і скільки він зробив для громади, проте, за все що відбувається в раді – він теж несе пряму відповідальність. Щодо самої відкритості діяльності, то тут є два аспекти: перший – рада оприлюднює інформацію про те, що у визначений час рада прийматиме рішення з певного питання. Це правило Ужгородська міська рада порушує з 2006 року. Другий аспект, це оприлюднення рішень, які були прийняті на засіданні. Сесії Ужгородської міської ради не закривається, щоб не оприлюднювати рішень, що були прийняті. Тому роками може тривати одна сесія з багатьма пленарними засіданнями. Також перестав наповнюватись офіційний сайт Ужгородської міської ради. Святослав Бабіля, член ради Молодіжного Союзу «Наша Україна», зазначив, що в Ужгородській міській раді можна отримати стенограму чи роздруківку голосування тільки за погодженням самої ради. Звідси неясність з результатами роботи депутатів, та умови спекуляції депутатами, щодо принципових або скандальних рішень. Адже кожен депутат у своїх розмовах за стінами ради, заперечує свою причетність до того чи іншого рішення, проте, хтось же його приймав! До того ж, доступ до рішень утруднений. На відміну від ужгородців, кожен мукачівець може ознайомитись з рішеннями міської ради у публічних бібліотеках міста. Сьогодні основними питаннями для роботи є вироблення стратегії яким чином змінити поле взаємодії виборця і місцевої влади, сказав директор «Європейського Дому» Валентин Волошин. Сама рада в тому числі депутатський корпус, в принципі, не може бути дуже ефективним, адже має багато майнових питань, як формальних так і неформальних. І скільки проектів не було на прозорість, в сумі все виходить неформально і не прозоро. Мова йде про політичну волю самої влади і про те, чи можемо ми знайти способи унеможливити недостовірне інформування громадськості.

В Ужгороді абсолютно недієва процедура громадських слухань. Більшість проведених таких заходів не мають легітимності. Тому стає цікавою ситуація з впровадженням життєздатного механізму через сьогоднішню міську раду. Олег Лукша, повідомив, що наразі відбулося засідання експертного комітету системного планування і реалізації стратегії розвитку міста. Основним питанням обговорення було підвищення якості надання муніципальних послуг. Тому, прийнято рішення про підготовку запровадження в Ужгородській міській раді системи якості надання муніципальних послуг відповідно до міжнародного сертифіката ІSО 9000-2001. В контексті системи елемент прозорості діяльності - просто необхідна річ, адже ми говоримо про відповідність міжнародному сертифікатові. Для впровадження буде розроблена цільова програма, фінансування очікуємо впродовж року. Один з елементів цієї розробки, буде система електронного врядування. Тут говоримо про систему від електронного документообігу до каталогу послуг, які надає місто своїм жителям. Вважаю, що таким чином ми вирішимо багато питань щодо прозорості, відкритості та підзвітності влади. Адже система в своїй природі виключає проблеми в вище перелічених питаннях. А щодо громадських слухань, то зверніться офіційно до нас і ми розглянемо це питання на черговій сесії, сказав Олег Лукша.

Учасники круглого столу дійшли згоди, що депутат міської ради повинен звітувати перед громадою про свою діяльність, домовились підготувати проект рішення про громадські слухання та подати на чергову сесію міської ради, а також запропонувати мерії ввести в дію веб-сторінку Ужгородської міської ради.  

Довідково: Спостереження проходить в рамках проекту «Місцеве самоврядування під лупою громадськості», який реалізується у співпраці з Громадською мережею «Опора», завдяки фінансовій підтримці програми Польська Допомога Міністерства Закордонних Справ Польщі у 2009 році.

Контакти

Коментарі

  •   Пiдписатися на новi



Щоб розмістити свою новину, відкоментувати чи скопіювати потрібний текст, зареєструйтеся та на портал.