На сьогоднішній день створення громадянами спілок чи об’єднань стає розповсюдженою та корисною процедурою. Давайте розглянемо: чи може ОСББ отримувати інформаційну допомогу від державних органів чи інших ресурсів інформації? Які ресурси допомоги існують для ОСББ?
Перш за все давайте розглянемо саме поняття ОСББ та законодавче регулювання такого органу.
Об’єднання співвласників багатоквартирного будинку (ОСББ) – це неприбуткова юридична особа, яка створена власниками квартир/нежитлових приміщень багатоквартирного будинку для спільного користування, утримання та управління своїм будинком та прибудинковою територією, а також для юридичного оформлення їхніх майнових прав на будинок та прибудинкову територію.
Відповідно до Законодавства України порядок створення, діяльності та інших правочинів органу регулює не тільки Закон України «Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку» від 19.07.2017 № 2866-14, але і Цивільним ( 435-15 ), Житловим ( 5464-10 ) та Земельним кодексами України ( 2768-14 ). До уваги також потрібно взяти такі джерела:
Для регулювання внутрішньої діяльності ОСББ при реєстрації обов’язково приймає Статут об'єднання.
Слід зауважити, що всій Україні міські ради ухвалюють «Програми підтримки об’єднань співвласників багатоквартирних будинків ОСББ». Декілька таких програм можна переглянути за посиланням: м. Черкаси, м. Чернігів, м. Сміла, м.Бровари. Більш детально зі змістом програм для вашого населеного пункту можна ознайомитися на сайті органу місцевого самоврядування або дізнатися в адміністрації ОМС.
Як стверджує зміст таких програм, їхньою метою та шляхами виконання є:
Для допомоги ОСББ діють спеціалізовані державні, муніципальні та приватні Ресурсні центри підтримки ОСББ (наприклад: Ресурсний центр підтримки ОСББ м. Добропілля, Ресурсний центр підтримки ОСББ «Сумщина»). Основна діяльність таких організацій спрямована на отримання громадянам інформації про правильний з точки зору законодавства порядок оформлення та реєстрації ОСББ та організацію подальшої роботи цього органу.
Також зараз існує багато інформаційних джерел та практичних центрів для підтримки ОСББ. Давайте більше детально їх розглянемо:
Центр інноваційного управління - це ресурсний центр, організація, яка об’єднує відповідальних власників та надає наступні послуги:
Контакти: м. Київ, вул. Дегтярівська, 53 А, оф. 418, тел: +38 (063) 705 65 05, [email protected]
Інформаційний ресурс для співвласників багатоквартирних будинків – на цьому сайті можна отримати корисну інформацію для ОСББ щодо:
Контакти: ТОВ «ТІ СІ ДЖИ КОНСАЛТИНГ», м. Київ, вул. Симона Петлюри, буд. 29, оф. 43, тел: +380 (067) 635 55 11, [email protected]
Інформаційний портал Житло in ua – це великий інформаційний портал, на якому можна переглянути законодавчу базу ресурсів для ОСББ, інформаційні матеріали для ознайомлення із процедурами реєстрації, здійснення управління та інформацію для перенаправлення до інших органів.
Контакти: м. Київ, Петра Болбочана, 4, оф. 3, [email protected], https://www.facebook.com/zhytlo.in.ua
Комунальне підприємство «Головний інформаційно-обчислювальний центр» - підприємство було засновано 01 липня 1963 року згідно з рішенням виконкому Київської міської ради депутатів трудящих від 04 червня 1963 року №792 при міськвиконкомі, як обчислювальний центр в складі „Київоргбуд” Головкиївміськбуду. Основними завданнями діяльності КП ГІОЦ є розробка та впровадження, на базі сучасних технологій, нових інформаційних систем в міському господарстві, надання інформаційно-обчислювальних послуг для підприємств, установ та організацій житлово-комунальної галузі, галузі освіти, охорони здоров'я, культури, транспорту, енергетики та іншої галузі, а також для органів державної влади та органів місцевого самоврядування.
Контакти: +38 (044) 513 52 52; +38 (044) 238 80 55; +38 (044) 238 80 05. Електронна пошта (юридичні особи): [email protected]. Електронна пошта (фізичні особи): [email protected].
Рекомендації щодо організації роботи асоціації ОСББ (Проект USAID "Муніципальна енергетична реформа в Україні") – ще одне з джерел, де є можливість подивитися інформацію стосовно ОСББ: загальні питання; статус асоціації ОСББ за законодавством України; відмінності від інших організаційно-правових форм об’єднань юридичних осіб; статус членів асоціації ОСББ; організація відносин між асоціацією ОСББ та її членами; структура органів управління асоціації ОСББ.
Контакти: [email protected], тел. +38 044 596 5960.
Треба додати, що з 2011 року кожен громадянин має можливість отримати безоплатну правову допомогу (відповідно до ЗУ «Про безоплатну правову допомогу» від 2 червня 2011 року № 3460). По всій території України створені центри з надання БВПД та бюро правової допомоги, де можна отримати допомогу у провідних спеціалістів (юридична консультація, допомога у складанні документів та ін.). Інформацію про місцезнаходження центрів та контакти можна переглянути на сайті Координаційного центру з надання БПД або зателефонувати на гарячу лінію 0 800 213 103 (цілодобово).
Підготувала Юлія Усова
Коментарі
Дякую, цікава стаття. Для тих, хто серйозно стурбований ОСББ - саме воно.
Насмілюся тут висловити свою дилетантську думку, стосовно перспектив розвитку ОСББ.
У нашому суспільстві дуже бракує кадрів для керування ОСББ і це помножується на інші чинники, що проти ОСББ, в основному - людські.
З огляду на приблизне знання кваліфікацій, якими повинен володіти керівник ОСББ, особливо великого, та на стан освіти і ставлення народу до неї - вважаю за доцільне ліцензувати спеціальність освітньо-кваліфікаційного рівня бакалавр КЕРУЮЧИЙ ОСББ. Така нововинайдена спеціальність дійсно має перспективу у нашій країні, це дійсно цілком окрема професія. Її треба було ліцензувати років 10 тому і це дійсно було би зроблено, якби не потужне лоббі проти ОСББ.
Цікаво, чи є такий фах в інших країнах.
Також цікаво, у чому різниця між ОСББ та ОСН (орґанами самоорґанізації населення). Напишіть будь ласка! :-)