Кожна організація прагне досягти успіху. Успішні ГО фінансово життєздатні, ведуть активну діяльність, вирішують важливі суспільні питання, ефективно залучаючи до цієї роботи волонтерів та ЗМІ, співпрацюють із владою та донорами. Їхня діяльність прозора і відома широкій громадськості.
У таких неприбуткових організацій більше шансів отримати фінансування від донорів на свої проекти, а думка їхніх експертів має вагу – їх охоче залучають до процесів обговорення та прийняття рішень.
Найважливішими критеріями оцінки успішності є хороша репутація та довіра, яку викликає організація та її діяльність. Дуже важко переоцінити значимість довіри в роботі громадської організації. Аби залучити до своєї діяльності якомога більше благодійників, спонсорів та волонтерів, досягти поставлених цілей і заручитися підтримкою загалу, необхідно активно інформувати про свою діяльність, зацікавлювати цільові групи, показувати напрямки та справжні мотиви ваших дій, формуючи таким чином позитивний імідж організації.
Зробити це не завжди просто, оскільки часто діяльність організації цікава лише вузькому колу людей. Через обмеженість ресурсів (людських, фінансових, часових) організація концентрується на пошуках фінансування своєї основної діяльності та на реалізацію робочих проектів.
Ви можете робити багато хороших справ і залишатися маловідомими. Проте відсутність широкої громадської підтримки та довіри у відповідальний момент може обмежити ваші можливості для подальшого розвитку.
Чому довіра важлива?
Довіра до громадської організації виконує низку функцій, без яких діяльність ГО значно збіднюється:
- гарантувальна – довіра і репутація є обіцянкою для суспільства, що діяльність організації високоякісна. Для фондів та спонсорів це гарантія, що їхні контакти з ГО не обернуться проблемами
- підтримувальна – довіра до громадської організації стає запорукою підтримки вже існуючих і нових ідей та проектів з боку цільових груп, партнерів та фондів. Це, в свою чергу, веде до підвищення конкурентоздатності організації: в умовах однакових пропозицій конкуренція відбувається на рівні репутації
- привернення уваги – довіра діє, як магніт: вона приваблює в організацію нових експертів, волонтерів, фінансову підтримку, ЗМІ
- психологічна – довіра до ГО знижує ризик розчарування в організації з боку цільової групи, партнерів і донорів, а члени команди отримують від роботи задоволення, що також дуже важливо
Кожна організація має певний імідж, і це не залежить, працює вона над ним спеціально чи ні. Формування хорошої репутації та побудова довірливих взаємин із зовнішнім середовищем – вигідніший і не настільки затратний процес, ніж виправлення стихійно сформованого не надто позитивного образу.
Із ким взаємодіє громадська організація
Кожна громадська організація співпрацює з різними аудиторіями:
- громадськість – споживачі послуг, які надає організація, потенційні волонтери та прихильники, потенційні спонсори. Довіра тут обов’язкова. Позитивна репутація і популярність громадської організації серед широкої аудиторії допомагає знаходити підтримку, прикладаючи менше зусиль, аніж у випадку, якби цієї довіри не було
- цільові групи – довіра вашої цільової групи багато в чому визначає ваше право представляти і захищати її інтереси. Якщо люди втратять довіру до організації, вони перестануть звертатися до вас за допомогою, приходити на заходи або навіть читати розсилки
- публічна влада – прозорість діяльності, активне представлення інтересів і цінностей ваших цільових груп у ЗМІ та хороша репутація створюють організації імідж експертів у конкретній галузі та сприяють залученню вашої організації до процесу прийняття рішень на різних рівнях. Довіра до організації є одним із визначальних чинників, якщо ви хочете отримати підтримку державних структур. Довіра також необхідна для отримання нематеріальних ресурсів, наприклад, можливості використовувати маркетинговий ресурс або навіть просто приміщення
- партнери – побудова коаліцій і мереж для співпраці неможлива без хорошої репутації серед колег і потенційних партнерів на місцевому і міжнародному рівнях
- спонсори та фонди – якщо організація не викликає довіри і щодо її діяльності виникають запитання, шанси отримати грант або спонсорську допомогу (вперше чи повторно) різко знижуються
- ЗМІ – потужний інструмент для побудови позитивного іміджу організації, участі в публічних дискусіях і захисту інтересів вашої цільової групи. Успішна співпраця із засобами масової інформації без довіри неможлива.
Матеріал підготовлений за матеріалами EMSL – Союзу некомерційних об’єднань та фондів Естонії у рамках проекту «ТрансФормуй ГУРТ!», який виконується Ресурсним центром ГУРТ у партнерстві з Мережею ОГС Естонії (NENO) за фінансової підтримки Міністерства закордонних справ Естонії.
Коментарі
Чудова стаття! Функції довіри - взагалі мають велике загальнонаукове значення. Хто їх такі виокремив для ГО і чи є інші теорії функцій довіри?
Згадалася формула СКЛАДНИКИ ДОВІРИ для сімейної психолоґії, яку я дізнався від Адріана Буковинського. На жаль, зараз не пам'ятаю ці складники. Усього їх виокремлюється 5 і головний - це передбачуваність.
Дякуємо за відгук, пане Ігоре! У підготовці цієї статті використовувалися матеріали та дослідження EMSL – Союзу некомерційних об’єднань та фондів Естонії. Більше про EMSL тут http://heakodanik.ee/ru/