Особливого розвитку в Україні набуває британська модель соціального підприємництва. У Великій Британії це явище з'явилося ще близько 1844 року з появою корпоративного руху. ГУРТ вирішив розповісти про найвідоміші приклади, започатковані в сучасному хабі соціального підприємництва Сполученого Королівства.
Мережа благодійних ресторанів «Fifteen»
Ресторани «Fifteen» стали відомими завдяки смачній кухні та команді молодих ентузіастів. Програма Fifteen Apprentice - це платформа професійного розвитку для молоді, яка потребує підтримки у працевлаштуванні.
Відкривши у 2002 році перший ресторан під назвою «Fifteen», його засновник Джеймі Олівер найняв 15 учнів без досвіду роботи. Вони мали можливість набути необхідних навичок, працюючи під наставництвом професійних шеф-кухарів. На сьогодні благодійні ресторани «Fifteen» існують у Лондоні, Амстердамі, Корнуоллі та Мельбурні. Програма Fifteen Apprentice, на якій ґрунтується робота ресторанів, надає можливість річного стажування безробітній молоді чи людям, які перебувають у складних життєвих обставинах. Разом зі зростанням прибутку ресторанів збільшується й кількість робочих місць для молоді.
51-тижнева програма навчання, яка включає практичні та теоретичні заняття і тренінги з особистісного розвитку, готує 18-25-річних молодих людей до тривалої кар'єри у харчовій промисловості. Майже 75% випускників ресторанів «Fifteen» у Лондоні сьогодні вже працевлаштовані в індустрії ресторанного бізнесу. Щороку команда благодійної мережі працює із сотнями людей із вразливих категорій населення, щоб допомогти їм розкрити свій потенціал в кухні і самостійно вирішити свої проблеми, отримавши бажану роботу.
Компанія-виробник води BeluWater
BeluWater - ще одна компанія, яка доводить, що можна бути успішним та впізнаваним підприємством, водночас поважаючи суспільні цінності. BeluWater дотримується екологічних стандартів і вирішує глобальну проблему нестачі чистої води, інвестуючи у соціальні проекти.
Піклування про стан довкілля лежить в основі самого процесу виробництва води у пляшках. Компанія використовує утилізовані матеріали, не експортує воду і має нейтральний рівень викидів вуглецю. Викиди, які неможливо скоротити, компенсуються фінансуванням у проекти, здатні змінити проблеми довкілля. Так, 2014 року компанія надала фінансову підтримку невеличкій русловій гідроелекстанції, яка виробляє 13 гігават годин щорічно для Південної електромережі в індійському штаті Карнатака. Власники гідроелектростанції займаються соціальними проектами, які, у свою чергу, вирішують проблеми громади.
Наразі BeluWater - єдина компанія-виробник бутильованої води, що співпрацює з благодійною організацією WaterAid. Вироблена продукція не експортується,і усі прибутки йдуть на розвиток проектів благодійної організації, спрямованих на очищення води на планеті. Керівництво BeluWater пообіцяло передати 1 млн фунтів стерлінгів до 2020 року. Проте, згідно зі звітом компанії за 2015 рік, уже було інвестовано 1,033934 млн фунтів стерлінгів у проектну діяльність WaterAid, що суттєво змінить якість життя 66 923 людей у країнах, що розвиваються.
Компанія-виробник аксесуарів Elvis & Kresse
Бренд відомий завдяки тому, що переробляє старі пожежні шланги та інші промислові відходи для створення якісних та оригінальних аксесуарів. Інноваторська ідея компанії посприяла зростанню їхніх прибутків, половина з яких спрямована на боротьбу з пожежами.
Свій сімейний бізнес Elvis & Kresse розпочали у 2005 році. Знайшовши на старих пожежних станціях у Лондоні десятки тонн вражаючих матеріалів, які мали б опинитися на звалищі, підприємці започаткували своє соціальне підприємство з виготовлення широкого спектру товарів. Сумки, ремені, гаманці тощо зроблені з перероблених промислових відходів, наприклад, з пожежних шлангів. На сьогодні компанія врятувала більше 200 тонн відходів.
Проте соціальна мета Elvis & Kresse на цьому не обмежується. 50% свого прибутку соціальне підприємство віддає на потреби Пожежного благодійного фонду Fire Fighters Charity. Пожертвування здійснювались також для таких профільних організацій як WWF Help for Heroes Comic Relief, British Forces Foundation тощо. Безсумнівний бізнесовий успіх свого екологічного бренду Elvis & Kresse спрямовує на благодійність та боротьбу з пожежами, які знищують ліси по всьому світу.
Підготували Омельченко Валерія та Павло Шиба
Коментарі