bg-img bg-img bg-img
Увiйти в ГУРТ
Забули пароль?

Ще не з нами? Зареєструйтесь зараз

Уроки для Заходу від лідерів бізнесу Китаю
25.06.2013

Ченг Жу, старший член Центру Креативного Лідерства.

За 30 років виконавчі директори китайських компаній змінили свій статус «відчуженого» на «приклад для наслідування». Нещодавно, я взяла інтерв’ю в 15 ведучих китайських корпоративних лідерів та з’ясувала, що в них є важливі уроки для Заходу. Вражає їхня здатність розширювати мислення та інтегрувати перспективи. Вони відкривають для нас 3 перспективні підходи, які є основними для важливих змін та універсальними для використання лідерами у будь-якому куточку світу.

По-перше, переосмислення. Китайське слово «бізнес» дослівно означає «створювати нові значення». Бізнес, відповідно до розуміння виконавчих директорів Китаю, із якими я спілкувалася, починається з бачення того, що є і що з цього може бути. Вони не припиняють запитувати себе «Яке зображення я бачу в дзеркалі?» та шукати відповіді на перефразовані питання – «Як я можу побачити це по-іншому?» та «Чого я не бачу?». Ці запитання дозволяють їм постійно переосмислювати та інтерпретувати все те, що знаходиться перед, позад ними, а також у їх межах. Лідери щоразу переглядають власні сильні сторони та винаходять бізнес-підходи.



Один із виконавчих директорів на прикладі власної текстильної компанії показав як можна по-іншому подивитися на «успіх». Змінив стратегію розвитку – перейшов від «змагання» до «співпраці». У середовищі «перегризання горлянок» він почав будувати відносини та навіть знайомити клієнтів зі своїми конкурентами. «З одного боку, це нагадувало кар’єрний суїцид, – зізнався він. А з іншої сторони – багатообіцяюче. Я розумів, що бути відомим у сфері текстилю недостатньо для моєї компанії. Ми повинні збудувати міжнародний бренд для нашого регіону – головного вузла текстильної промисловості. Після цього ми зможемо привабити бізнес не тільки в Китаї, але й в усьому світі».

По-друге, долання перешкод. Згідно з філософією даосизму, найвизначніші лідери глибоко цінують взаємозв’язок між «інь» та «янь» або позитивного та негативного. Ефективні виконавчі директори Китаю цілеспрямовано переглядають цикли «інь» та «янь» власних підприємств. Вони шукають уроки в історії та в досвіді інших. Вони запитують «Можливо, я побачу неочікуване зображення у дзеркалі?». Завдяки цьому вони не стають самовдоволеними у разі перемоги, проте не впадають у відчай у випадку поразки. Вони долають підйоми та спади кожного моменту та в такий спосіб вчаться приймати, а не заперечувати неоднозначність, яку приносять зміни.

Директор компанії з управління фондами в Китаї продемонстрував мені, як налаштованість на долання перешкод може призвести до успіху організації. Ситуацію, коли відомі люди не досягають тривалого успіху, він називає «поразкою переможців». Не зважаючи на те, що його компанія є стабільною у своєму розвитку, він часто уявляє себе у ролі кризового менеджера. «Коли на телебаченні говорять, що сьогодні буде сонячно, я запитую себе, чи готовий я до шторму, якщо він розпочнеться через 5 хв? 70% свого щоденного часу я планую майбутнє», – пояснює він. Коли він переносить себе в уявну складну ситуацію, то визначає слабкі бізнес-зв’язки та знаходить рішення.



Нарешті, вміння слухати. Коли лідери працюють над вдосконаленням власного вміння слухати інших, вони будують та перебудовують взаємну довіру та повагу, створюють простір для інновацій та керують змінами. Деякі виконавчі директори запитують: «Наскільки великою є прогалина між тим, що я бачу в дзеркалі та що інші бачать у мені?» – та щиро слухають відповіді. Такі лідери шукають можливості заповнити прогалини та помилкові враження, а не ігнорують їх.

Ще декілька десятиліть тому, соціальне та культурне середовище в Китаї було абсолютно несприятливим для приватного бізнесу. Прибуток розглядався як заперечення праведності у конфуціанстві. Приватна власність була огидливим явищем для суспільства. Банки не надавали кредити приватним підприємцям, оскільки не довіряли їм. Покупці не довіряли якості продукції та послуг, наданими новими компаніями. Сьогодні один із виконавчих директорів вірить: «Жоден бізнес не буде успішним, якщо ви слухаєте акціонерів тільки в офісі. Ви маєте робити те ж саме, коли спілкуєтесь із ними у соціальному та приватному житті». Китайські лідери побудували близькі стосунки з акціонерами завдяки вмінню постійно слухати їх, як в професійному, так і приватному оточенні. Поступово їм вдалося змінили існуючі культурні упередження.

Імператор Танг Таізонг, один з найвідоміших лідерів країни, висловив геніальну думку: "За допомогою бронзового дзеркала людина може побачити, чи вона відповідно вдягнена та виглядає; за допомогою історії як дзеркала, – зрозуміти підйоми та падіння нації; за допомогою людей, як дзеркала – зрозуміти, чи вона має рацію, чи помиляється".

Близько 14 століть тому Танг наголосив на необхідності врахування перспектив для успіху лідера. За його словами, ми можемо використовувати переосмислення, подолання перешкод та вміння слухати для трансформування викликів у можливості та успішного руху вперед, у непевне майбутнє.


Переклад Анастасія Фінюк
Редагування Марія Чубата
Джерело

Коментарі

  •   Пiдписатися на новi



Щоб розмістити свою новину, відкоментувати чи скопіювати потрібний текст, зареєструйтеся та на портал.