bg-img bg-img bg-img
Увiйти в ГУРТ
Забули пароль?

Ще не з нами? Зареєструйтесь зараз

Хочу познайомитися із вагітною жінкою …
15.09.2008

Щороку в пологових будинках України більше 600 новонароджених стають «соціальними сиротами» в перші години життя. Представництво благодійної організації «Кожній дитині» в Україні розпочинає в Києві і області інформаційну кампанію, мета якої розповісти, що дитя – це не тягар, а шанс змінити життя на краще.

Рекламісти на службі у дітей

Скоро на стовпах, в транспорті і суспільних закладах Києва і Київської області можна буде прочитати наступне оголошення: «Хочу познайомитися з вагітною дівчиною: без житла, роботи, підтримки, з проблемами».  Це не який-небудь розиграш.

Такі оголошення будуть розміщені в рамках цілком серйозної інформаційній кампанії, спрямованої на запобігання відмовам від дітей раннього віку, в рамках проекту «Попередження розміщення дітей раннього віку в інтернатні заклади», за фінансової підтримки Міжнародного дитячого фонду (World Childhood Foundation). Про це повідомив на прес-конференції в УКРІНФОРМі директор ПБО "Кожній дитині" в Україні Володимир Кузьмінський.

Кампанія «Хочу познайомитися...» триватиме  шість місяців. Вона включає зовнішню рекламу (на Білл-бордах, в транспорті і суспільних закладах), плакати і наклейки, а також публікації в місцевій і національній пресі.   Перші 50 бордів з оголошеннями і телефоном довіри Київського міського центру соціальних служб будуть розміщені в Києві за підтримки Всеукраїнської асоціації зовнішньої реклами безкоштовно.
 
Далі фінансову підтримку подаватимуть організатори конкурсу «Кращий проект місцевої соціальної кампанії», в рамках проекту «Форум соціальних кампаній – Україна 2008», що співфінансується в рамках програми польської закордонної допомоги Міністерства закордонних справ Польської Республіки у 2008 році.

Матеріали кампанії розроблялися на конкурсній основі рекламним агентством «PROVID».   Як повідомив креативний директор агентства Кирило Чичкан на прес-конференції в Києві, проаналізувавши цільову аудиторію, агентство прийшло до висновку, що найкращим видом комунікації в цьому випадку будуть оголошення, подібні до тих, які люди клеять на стовпах.

«Багато дівчат нашої цільової аудиторії – вихідці з інтернатів, які читають рекламні оголошення у пошуках роботи, житла. Тому ми і вирішили використовувати такий вигляд реклами. Кожен телефонний номер в оголошенні прописуватиметься уручну, що показує індивідуальний підхід до кожної дівчини. Крім того, ми затвердили ідеї для відеороликів і зараз шукаємо можливість недорого, але дуже якісно їх зняти», – розповів Чичкан.

«Соціальна робота дає можливість зробити дуже яскраві роботи, які можуть принести рекламному агентству славу, тому з боку рекламної індустрії є бажання робити якісну соціальну рекламу», – говорить Олександр Горлов, вказуючи на нову ініціативу Всеукраїнської рекламної коаліції – Біржу соціальної реклами.

Дитині потрібна мама, а не інтернат 

 

Згідно з науковими дослідженнями, саме перші 2-3 роки життя є найкритичнішими для розвитку мозку дитяти. В новонародженого його об'єм складає, порівняно з дорослою людиною, 25%. До трьох років він збільшується до 75%, і лише до семи років формується повністю.

Для того, щоб розвиток мозку відбувався оптимально, дитині необхідний постійний контакт і увага близької людини. Недолік уваги приводить до важких соматичних порушень, вже починаючи з двох місяців.   Таким чином, діти, які стали «нічийними» в результаті відмови і провели декілька місяців життя в лікарні, не просто відстають в розвитку від своїх «родинних» однолітків, вони знаходяться в стані  глибокої депресії.

Україна займає одне з перших місць Європі по кількості дітей, які знаходяться в інтернатах. За даними офіційних джерел, щороку в пологових будинках більше 600 новонароджених поповнюють ряди «соціальних сиріт» в перші години життя.   Проте останнім часом завдяки успішній роботі центрів соціальних служб і консультаційних пунктів при пологових будинках ситуація стала мінятися.
 
Так, якщо в 2005 році в Київської області було зафіксовано 119 відмов від новонароджених, то за перше півріччя 2008 – вже лише 24. За останні два роки київським соціальним працівникам вдалося попередити 142 відмови, що відповідає двом дитячим будинкам.   Варто відзначити, що жінки, що відмовляються від своїх дітей, як правило, не які-небудь наркоманки або алкоголіки.   В основному це дівчата з неблагополучних і малозабезпечених сімей або випускниці інтернатів, які знаходяться у важкому фінансовому положенні, – немає грошей, житла, роботи, чоловічої підтримки.

Директор Представництва благодійної організації «Кожній дитині» в Україні звернув увагу на той факт, що часто причини відмов від немовлят пов'язані не стільки з реальними труднощами, скільки з непоінформованістю про існування мережі соціальних служб, які допоможуть ці труднощі подолати. «Незрідка причини відмови пов'язані і з психологічними проблемами – відчуттям непотрібності і нездатності впоратися з проблемами поодинці.   Більшість таких жінок не знають про існування абсолютно безкоштовних і доступних соціальних послуг. Саме тому і виникла ідея запустити широкомасштабну інформаційну кампанію, за допомогою якої як громадськість, так і потенційні мами відмовних дітей могли б дізнатися про роботу соціальних служб», - зазначив він.

"Найкращий спосіб захистити дитину - це вчасно підтримати її біологічну сім'ю. Тому мета інформаційної кампанії - дати зрозуміти жінкам, що існує комплекс послуг, які вони можуть отримати безкоштовно і протягом того часу, який їм необхідний", - підкреслила директор Київського обласного центру соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді Людмила Ніколаєнко. 

Звертайтеся в соціальні служби  
Сьогодні в кожному районі Київської області є спеціалізовані служби раннього втручання, які виявляють кризові ситуації і прикладають максимум зусиль для запобігання відмові від дітей.  Соціальні працівники допомагають оформити необхідні документи – оскільки бувають випадки, коли у молодої мами немає навіть свідоцтва про власне народження, через що вона не може зареєструвати народження дитини, – подають матеріальну і психологічну підтримку.

З 2006 року у Київської області функціонує Центр матері і дитини, де молоді мами, в яких немає житла, можуть жити з новонародженими дітьми впродовж 24 місяців. За цей період жінки мають можливість здобути освіту, навики по догляду за дитям, а при виході з центру місцеві власті зобов'язалися вирішити їх житлові проблеми.

На прес-конференції була присутня молода мама Світлана зі своєю маленькою дочкою. Колись через відсутність нормальних житлових умов дівчина хотіла тимчасово залишити дитину в інтернаті, але хтось порадив їй звернутися в районний центр соціальних служб для дітей, сім'ї і молоді. Там їй і розповіли про існування Центру матері і дитяти у Фастові. Світлана говорить, що в центрі її прийняли тепло, навчили правильно доглядати дитяти, надали психологічну допомогу. Дівчина отримала освіту кухаря, знайшла нових подруг. Зараз вона щаслива, що не зробила дурість і не залишила своє маленьке і одночасно велике щастя на ім'я Влада в інтернаті.
 

Переглянути публікації у пресі та репортажі про початок кампанії можна за адресою: http://everychild.org.ua/uk/news/press-releases/1221150110/

Контакти

Коментарі

Тимчук Тарас    5708 днів тому   #  

сподіваюсь, найближчим часом якість соціальної реклами підвищиться - рекламісти йдуть в народ :)

  •   Пiдписатися на новi
  •   Пiдписатися на новi



Щоб розмістити свою новину, відкоментувати чи скопіювати потрібний текст, зареєструйтеся та на портал.