bg-img bg-img bg-img
Увiйти в ГУРТ
Забули пароль?

Ще не з нами? Зареєструйтесь зараз

Ринок житлово-екслуатаційних послуг в Миколаєві стає більш прозорим та ефективнішим
20.01.2010

Громадська організація «Фонд розвитку міста Миколаєва» активно діє у Миколаєві з 1995 року. Протягом останніх років одним з головних напрямків її діяльності є представництво інтересів мешканців міста при формуванні та реалізації політики міської влади у ЖКГ.

Мета цієї роботи – створення та підтримка конкурентного середовища, виявленні ефективного постачальника послуг, а також формування механізму громадської участі, створення методик громадського контролю якості послуг з обслуговування будинків, споруд та прибудинкових територій. Миколаїв став першим містом України, де житлово- комунальні послуги мешканцям надаються на конкурсній основі. За допомогою експертів ФРММ міською громадою була удосконалена процедура проведення конкурсу по обслуговуванню будинків та прибудинкових територій, залучені представники споживачів у склад конкурсної комісії.

Фондом розвитку міста Миколаєва в 2009 році - координатора громадської коаліції «Почин», за участі Миколаївської обласної організації «Національного союзу журналістів України» , Департамента ЖКГ Миколаївського міськвиконкому при підтримці МФ «Відродження», реалізовано проект «Громадський аудит менеджменту підприємств як інструмент розвитку ринка житлово- комунальних послуг» . Даний проект унікальний для України. 

Його кінцева мета – формування ефективного механізму надання житлово-комунальний послуг у м. Миколаєві. В рамках проекту була відпрацьована процедура моніторингу комплексного стану якості менеджменту підприємств – переможців конкурсу по наданню житлово-експлуатаційних послуг, проведено громадський аудит – як фінансовий, так і стан менеджменту, 7-ми житлово- експлуатаційних підприємств міста різних форм власності. Процедуру комплексного моніторингу пройшли : КЖЕП – 24, ПП «Аріадна», ЖКП «Мрія» , КЖЕП «Південь», ООО «Соляні», ЖКП «Бриз» і ПП «Шалгіс».  

За результатами досліджень виявлено ряд проблем формування ринка житлово-комунальних послуг, зокрема – відсутність механізму впливу споживача на постачальника. Найбільш яскраво це підтверджує стан з підприємствами, термін договорів з якими давно сплинув, але не дивлячись на цей факт підприємства продовжують надавати послуги по утриманню будинків та при будинкових територій не дивлячись на порушення Закону України «Про житлово - комунальні послуги» та постанови Кабінету Міністрів № 631 від 21.07.2005 р.

У відповідності з рекомендаціями досліджень проекту, міська рада Миколаєва прийняла рішення № 42/13 від 17.12.2009р. « Про створення постійно діючої конкурсної комісії як механізму управління об’єктами житлово-комунального господарства, забезпечення їх належного утримання, ефективної експлуатації, а також забезпечення необхідної якості послуг населенню». У найближчий час буде прийнята нова редакція типового договору про надання послуг по утриманню будинків і прибудинкових територій, згідно з яким буде можливість розірвати угоду за рішенням конкурсної комісії згідно висновків громадського аудиту підприємств – постачальника послуг. Таким чином зроблено важливий крок на шляху формування механізму захисту прав споживачів житлово-комунальних послуг. Додатковим позитивним фактом є використання стандартів ISO-9001-2000, зокрема ISO-19011 при розробці механізмів громадського аудиту і проведенні конкурсів. Для того щоб виправити ситуацію з роботою підприємств, угоди з котрими вже сплинули, міська влада прийняли рішення про проведення нового конкурсу по обслуговуванню житла і прибудинкових територій.

Потрібно відмітити, що за результатами реалізації проекту прийнято рішення рекомендувати введення спеціального курсу громадського аудиту в Південній академії підвищення кваліфікації кадрів Мінпромполітики по громадському аудиту житлово-експлуатаційних підприємств.

Досвід Миколаєва визнала успішним Друга всеукраїнська конференція «Формування ринку житлово-комунальних послуг», що відбулась у грудні минулого року. Реалізація даного проекту допоможе всім учасникам житлово - комунального ринку, в том числі споживачам даних послуг - пересічним миколаївцям, а також мешканцям інших міст та регіонів України - домогтись використання апробованої технології удосконалення відносин на ринку житлово-експлуатаційних послуг, підвищити його відкритість та ефективність. Можливо, що в перспективі даний механізм буде затверджений постановою Кабінету міністрів як обов’язковий для всіх міст України.  

Пресс-служба Фонду розвитку міста Миколаєва, тел. (0512) 47-38-79.  

Контакти

Коментарі

  •   Пiдписатися на новi



Щоб розмістити свою новину, відкоментувати чи скопіювати потрібний текст, зареєструйтеся та на портал.