bg-img bg-img bg-img
Увiйти в ГУРТ
Забули пароль?

Ще не з нами? Зареєструйтесь зараз

Про нові медіа з вуст найкращих медіа-експертів із Європи (відео)
29.03.2012

Незалежна Асоціація телерадіомовників 23 березня 2012 року провела ІІІ Міднародну конференцію, присвячену темі нових медіа в сучасному інформаційному просторі. На цей раз дана тематика була розглянута крізь призму європейського досвіду. Учасники конференції перед усім шукали відповіді на питання: Що таке  нові медіа? Чи є потреба у нових медійних стандартах? Чи потрібна монетизація нових медіа? Що буде далі з традиційними медіа? Які медійні тренди?

Програма конференції складалася з трьох основних тематичних секцій: «Бізнес нових медіа», «Аудиторія нових медіа», «Нова медіа-конвергенція».

Ліннар Віік, фото із сайту http://new-media.in.ua

Головним гостем заходу став інтернет-гуру, провідний практик інтернет-комунікацій Естонії, колишній радник прем’єр-міністра Естонії з питань інформаційних та комунікаційних технологій – Ліннар Віік. Свою доповідь пан Віік розпочав з шекспірівського «Бути чи не бути новим медіа в Україні?». Ресурс для медійних перетворень, на думку естонського експерта, потрібно шукати в самій людині. Адже там, де є люди, є знання. «Онлайн-газети не повинні подавати лише текстові матеріали. Потрібно створювати контент – додавати фото, аудіо, відеоінформацію, використовувати інфографіку. Доведеться обирати між професійно зробленими матеріалами та нередагованими коментарями користувачів. Адже тепер не так цікаво, що думає з приводу тієї чи іншої ситуації публічна особа. Сьогодні більш важливий погляд на певні події звичайної, пересічної людини. На це й повинні орієнтуватися сучасні ЗМІ» - переконаний Ліннар Віік.

Перша секція розпочалася з доповіді Марселя Вааса, члена правління словацької компанії Piano Media. Монетизація контенту, за словами пана Вааса, лише питання часу. Всі визнають, що це необхідно, проте мало хто уявляє, як це зробити на практиці. Piano Media змогла втілити в життя цю ідею, і Словаччина стала першою європейською країною, яка впровадила платний доступ до онлайн-новин групи найпопулярніших газет своєї країни. Марсель Ваас розповів про позитивний досвід впровадження цієї програми та зазначив, що подібний проект також може бути успішно реалізованиий і в Україні. 

Марсель Ваас, фото із сайту http://new-media.in.ua

Тему прибутків при переході в онлайн-формат з точки зору радіожурналістики окреслив німецький фахівець Бернхард Бахнерс, керуючий директор rad.io/radio.de, лідера серед радіо-платформ в Інтернеті у Німеччині. Про український досвід та практику платного контенту в Інтернеті, онлайн-рекламу та монетизацію соціальних мереж розповіли Сергій Білоусов, генеральний директор Агентства Інтернет-прав (AIR), Оксана Завойко, директор рекламної агенції PRODIGI та Антон Білецький, директор маркетинг-консалтингової агенції Business2people.

Спікери другої секції зосередили свою увагу на дослідженні та розумінні потреб аудиторії нових медіа, сучасних інтернет-користувачів. Так, про аудиторію радіо в Інтерені розповіла Ольга Росманова, директор департаменту медіа-досліджень компанії GfK. Портрет користувача соціальних медіа презентував Олексій Бакун, виконавчий директор компанії Gemius. Про ринок аплікацій для доступу в Інтернеті, про їх особливості та практичність розповіла Анна Юрченко, директор з маркетингу компанії Stanfy. А Олександр Красновський, керівник напрямку маркетингових досліджень KMIC дав загальну характеристику українських інтернет-користувачів.

Як зазначив Олександр Красновський,  35% користувачів використовують Інтернет для спілкування, 31% - для перегляду онлайн-медіа, 26% - для завантаження даних, 8% - для фінансових операцій, 7% - для ігор. З 16 по 18 березня 2012 року КМІС у рамках проекту онлайн-досліджень InPoll провів опитування Інтернет-аудиторії про користування традиційними та новими медіа. За результатами дослідження, щодня традиційне телебачення переглядають 69% опитаних, 16% переглядають ТВ через Інтернет; 37% опитаних слухають радіо через приймач/мобільний телефон та 11% - слухають його в мережі; і на противагу 38% опитаних, які щодня переглядають свіжу пресу в Інтернеті, лише 15% читають її в друкованому вигляді.

У цілому доповідачі другої секції дійшли висновку, що сучасний інтернет-користувач хоче бачити унікальний контент, висловлювати своє ставлення до цього контенту та брати безпосередню участь в обговоренні важливих, актуальних для нього тем.

Третя, заключна секція конференції була присвячена новій медіа-конвергенції. Домінік Ухліг, веб-редактор одного з найпопулярніших польських видань Gazeta Wyborcza, розповів про інтерактивне життя електронної публікації в Інтернеті. На думку польського гостя, друкований та інтернет-формати між собою суттєво відрізняються, тому вони не повинні дублювати один одного. Можна подавати одну й ту саму тематику і до друкованої, і до інтрнет-версії. Проте робити це треба по-різному. Інтернет передбачає більш кортокі текстові форми та інтерактив із читачем, на відміну від друкованих видань. Друковані видання мають зосередити свою увагу на аналітичних, більших за об’ємом матеріалах.

Багатьох турбувало запитання, що буде далі з традиційними медіа? Учасники конференції переконані, Інтернет допомагає поширенню традиційних медіа в Україні, а не витісняє їх новими медіа.

Про новий сучасний формат інтерактивного спілкування в мережі за допомогою відео розвповів Олексій Семенов, генеральний продюсер SAY-TV. Олександр Клейменов, директор компанії Wantmore, намагався допомогти слухачам секції розібратися в різниці між онлайн та оффлайн-форматами. А завершила конференцію панельна дискусія на тему: «Онлайн-ефір: мотивація та мета інтернет-трансляції», в якій взяли участь практики українського телепростору в Інтернеті. Обговорення даної проблематики викликало пожвавлення та щирий інтерес залу та його прагнення продовжити дискутувати на цю тему в іншому форматі.

Презентації всіх спікерів можна переглянути за посиланням, попередньо зареєструвавшись.

Переглянути фотогалерею

Конференція відбулася за підтримки Ради Європи. Даний проект (конференція "Нові медіа - нові можливості") виконався в межах Українського медійного проекту «У-Медіа», що здійснює Інтерньюз Нетворк за підтримки Агентства США з міжнародного розвитку (USAID)

Контакти

Коментарі

  •   Пiдписатися на новi



Щоб розмістити свою новину, відкоментувати чи скопіювати потрібний текст, зареєструйтеся та на портал.