У Білій Церкві стартував проект впровадження механізму соціального замовлення як цілісної технології

Соціальне замовлення (social contract) – це комплекс заходів з вирішення пріоритетних соціальних проблем певної територіальної громади або іншої людської спільноти силами громадських об’єднань у співпраці з органами місцевої влади за рахунок бюджетних та інших коштів шляхом розробки і реалізації соціальних проектів через укладення соціальних контрактів на конкурсній основі.

Ініціатори впровадження соціального замовлення виходять із того, що у центрі уваги соціальної політики має бути людина з її проблемами і потребами, а не структура, створена для надання певних соціальних послуг. І слід підтримувати тих, хто може якісніше надати ці послуги.

Фактично, даний проект є яскравим прикладом впровадження цілісної соціальної технології, яка вже показала свою ефективність в інших містах України. Назвемо її “соціальна франшиза”.

Експертом-консультантом проекту є Андрій Крупник, один із розробників механізму соціального замовлення в Одесі, директор Одеського інституту соціальних технологій, доцент Одеського регіонального інституту державного управління НАДУ при Президентові України, член Координаційної ради сприяння розвитку громадянського суспільства при Президентові України, керівник Аналітичного центру ‒ заступник голови Всеукраїнської асоціації сприяння самоорганізації населення.

«Що обіцяли депутати виборцям, коли йшли на вибори? Мабуть, у першу чергу, вирішення соціальних проблем територіальної громади.

Не знаю, чи вдалося їм виконати свої обіцянки, але зараз у них з’являється реальна можливість це зробити. Адже механізм соціального замовлення дозволяє владі разом із людьми виявити соціальні проблеми, оцінити їх пріоритетність і успішно вирішувати спільно з громадськими організаціями за рахунок бюджетних та інших коштів через укладення соціальних контрактів на конкурсній основі.

Така комплексна технологія виправдала себе в багатьох українських містах, не кажучи вже про закордоння. Наприклад, в Одесі соціальне замовлення чітко працює вже 17 років. При цьому до 9,5 мільйонів виділених бюджетних гривень громадські організації – виконавці замовлення додатково залучили ще 30,5 млн.

Ми готові допомогти впровадити цю технологію у Білій Церкві».

Андрій Крупник, науковець, громадський діяч 

Прийняття соціального замовлення на місцевому рівні дозволяє:

  1. Залучити додаткові ресурси у сферу надання соціальних послуг.
  2. Виявити найбільш гострі проблеми міста для можливості направити першочергові зусилля на їх вирішення.
  3. Оцінити рівень задоволення мешканців міста якістю і асортиментом різних видів послуг.
  4. Сприяти демонополізації ринку соціальних послуг у місті.
  5. Надати можливість небайдужим мешканцям брати участь у вирішенні місцевих проблем.
  6. Знайти інноваційні підходи до вирішення відомих місцевих проблем.
  7. На основі конкуренції виробників соціальних послуг підвищити їхню якість і доступність.
  8. Більш ефективно, адресно, відкрито і прозоро використовувати бюджетні кошти.
  9. Перерозподілити відповідальність за вирішення місцевих проблем між владою та представниками громади.

Проект “Нова якість соціальних послуг через впровадження механізму соціального замовлення у Білій Церкві та Київській області” виконує Білоцерківське міське товариство дітей-інвалідів та їх батьків «Аюрведа» за підтримки Фонду сприяння демократії Посольства США в Україні.

Контакти

  • Товариство дітей-інвалідів та їх батьків ”Аюрведа”
  • [email protected]
  • (04563) 9-63-89
  • вул. Східна 34 м. Біла Церква Київської обл. 09108
Share
Чи вважаєте цей матеріал корисним + Так 0  - Нi  

Коментарі

  •   Пiдписатися на новi

Мої активи

Нові можливості з ГУРТом!



 

Щоб розмістити свою новину, відкоментувати чи скопіювати потрібний текст, зареєструйтеся та на портал.