bg-img bg-img bg-img
Увiйти в ГУРТ
Забули пароль?

Ще не з нами? Зареєструйтесь зараз

Всеукраїнський проект захопив прихильність 15 тисяч громадян
29.03.2016

У березні 2016 року завершується безпрецедентний всеукраїнський проект «Програма медіаграмотності для громадян». 

Головною метою проекту було стимулювати громадян до встановлення надійності джерел та підвищити попит на правдиву інформацію. Учасники отримали практичні знання та навички з питань свідомого «медіаспоживання», а саме: інформації, протидії пропаганді, маніпуляціям та мові ворожнечі. «Люди перестають довіряти ЗМІ. Дуже важливо щоб людина усвідомлювала свій інформаційний простір», - М’яхрібан Карягдииєва.

З 8 областей України було відібрано 14 майстер-тренерів, які у свою чергу, завдяки розробленій програмі семінарів, підготували 428 тренерів-волонтерів. Тренери проводили безкоштовні тренінги для всіх бажаючих у 14 областях України. «Ми обирали тренерами мотивованих людей. Всі ці люди – ентузіасти, які хотіли знати більше», – прокоментувала Любов Васильчук, програмний менеджер проекту. Для тренерів було підготовано 428 тренерських пакетів, які включали 51 тип роздаткових матеріалів, що загалом складає 654 840 копій.

Для тренерів було розроблено методичні посібники двома мовами. Для створення посібника було використано 186 джерел інформації, з яких було сформовано 3 розділи (інформація і мас-медіа, маніпуляція і боротьба та мова ненависті), які у свою чергу налічують 9 навчальних сесій. Робочому посібнику передувало 7 тестових версій, які уважно перевірялись на інформативність та універсальність. «Завдяки методичним розробкам тему можна вивчити граючи. Окрім того, що посібник бездоганний з методичної точки зору, до нього додаються практичні матеріали», – Олена Гребенчук, тренер.

«Кожен має право відрізняти правдиву інформацію від фейків. Відрізнити перевірену збалансовану, справжню та якісну журналістську інформацію від пропаганди і маніпуляцій» - Валерій Іванов, директор Академії української преси. Головним гаслом проекту є – нейтральність та неупередженість щодо конкретних засобів масової інформації, вподобань та політичних поглядів громадян. «Ми не вчимо, що читати. Ми вчимо як», – зазначила М’яхрібан Карягдииєва. «Ми надаємо інструменти і маркери, ми не нав’язуємо людині свою думку. Учасники самі доходять до висновків. Специфіка проекту – самонавчання», - Любов Васильчук.

Перевершивши всі очікування, програма охопила 15 010 учасників, замість запланованих 12 600 громадян. 

«Цей проект - це реально історія успіху. Створено перший підручник з протидії пропаганді, який має практичну цінність. Путівник по протидії пропаганді який побудований на реальних прикладах і який показує як відокремити правду від брехні. Це успішна історія того, як 15 0000 людей отримали інструментарій. І це живі люди, а не «мертві душі». У нас є документальне підтвердження під кожну людину» - Валерій Іванов.

Не зважаючи на те, що освітня програма добігає кінця, люди продовжують проводити тренінги на добровільних засадах, обговорювати принципи медіаграмотності та аналізувати засоби масової інформації, також, за неофіційними даними, було проведено перші тренінги у західних областях. «Тепер я розумію хто за чим стоїть у ЗМІ»,- Олександр Ратушняк, тренер.

Проект було запроваджено за підтримки Міністерства закордонних справ та міжнародної торгівлі Канади (DFATD Canada), у партнерстві трьох організацій: Академії української преси, IREX та StopFake.

Контакти

Коментарі

  •   Пiдписатися на новi



Щоб розмістити свою новину, відкоментувати чи скопіювати потрібний текст, зареєструйтеся та на портал.