bg-img bg-img bg-img
Увiйти в ГУРТ
Забули пароль?

Ще не з нами? Зареєструйтесь зараз

Децентралізація фінансів та ефективність бізнесу: здобутки Швейцарії
15.07.2015

В ході навчального візиту до Швейцарії в рамках програми «Молодь змінить Україну» за підтримки Благодійного фонду Богдана Гаврилишина, який тривав з 12.04.15 по 18.04.15р., основну увагу ми приділили питанням бюджетного процесу, децентралізації фінансів, створення сприятливих умов для бізнес-інновацій та інвестицій. Задля цього були проведені зустрічі в Адміністрації кантону Цюріх, Департаменті фінансового контролю кантону Цюріх (Finanzkontrollgesetz) з Seline Fischbaher, Michael Laner; та з Andreas Ladner, Prof. at IDHEAP, Швейцарській площі для стартапів «TECHNOPARK Zurich» з Matthias Hölling (Team Leader Foundation Affairs).

Наразі Швейцарія складається з 26 кантонів та близько 3000 комун, що різняться за територією і населенням. Навіть у межах одного кантону відмінності між комунами часто дуже великі, не в останню чергу в залежності від податкоспроможності бізнесу. Не дивно, що позиціювання країни як успішного місця для бізнесу є важливим елементом швейцарської фінансової політики. Федеральне керівництво прикладає всі зусилля для тісної співпраці між бізнесом та кантонами задля створення оптимальних ринкових умов.

Аналізуючи цінний досвід, що ми здобули під час дослідження, основну увагу хочемо звернути на три ключові феномени.

По-перше, фундаментом економічної незалежності є існуюча система фінансових потоків Швейцарії, що розподіляються з державного бюджету для невілювання диспаритету фінансових можливостей між кантонами за рахунок: більш ефективного використання податкових надходжень від бізнесу,  адже пряма демократія гарантує підзвітність влади; виявлення владних рішень, які найточніше відповідають потребам місцевих громад та бізнесу. Саме у Швейцарії кожна громада має законне право вирішувати який саме % податкових надходжень віддавати Центру; просування політичних та фінансових рішень, що тісно корелюють з громадською думкою за принципом субсидіарності; і найголовніше це фіскальне вирівнювання, що несе за собою пряме зобов’язання кантональних органів влади використовувати повноваження в обслуговуванні громади.

По-друге, поєднання гнучкою простору, сучасної інфраструктури, комплексних послуги і великої мережі по всій країні забезпечує незрівнянні переваги інноваційного бізнесу Платформи для розвитку стартапів «Технопарк». Професійна команда створює сприятливі умови для стартап-команд, забезпечує доступ до потенційних клієнтів і партнерів, надаючи можливість залучити додатковий капітал. Це підвищує інтерес інвесторів, працюючи разом з бізнес-агентами. Передача знань і технологій, використання науки і технології для створення успішних продуктів і послуг є одним з наріжних каменів підходу Технопарку.

По-третє, реформа міжбюджетних відносин є стимулом для місцевих українських громад на рівні міських, сільських, селищних рад ефективніше наповнювати свої кошториси, переходити на самозабезпечення та ощадно планувати свої видатки саме за рахунок потужного інноваційного бізнесу на засадах державно-приватного партнерства. Вдалим прикладом такої реформи є існуюча практика в Швейцарії, де кожен кантон має свою власну фінансову систему податкових надходжень від бізнесу відповідно до потреб місцевих громад, що забезпечує еволюційний характер та забезпечує фінансову та політичну стійкість.

Наостанок, як відомо 65% населення Швейцарії – німці, 18% - французи, 10% - італійці, 1% - ретороманці, 6% - інші, але кожен з них пишається, що він швейцарець. Беручи до уваги, що країна, практично не маючи природних ресурсів, створила злагоджено працюючий механізм, кожним гвинтиком якого є окремо взятий свідомий громадянин. Це ще раз підтверджує - все в наших руках!

Стаднічук Анна, Ковальчук Анна, учасниці проекту “Молодь змінить Україну” Швейцарія 2015 р.

Контакти

Коментарі

  •   Пiдписатися на новi



Щоб розмістити свою новину, відкоментувати чи скопіювати потрібний текст, зареєструйтеся та на портал.