bg-img bg-img bg-img
Увiйти в ГУРТ
Забули пароль?

Ще не з нами? Зареєструйтесь зараз

Працівники соціальної сфери дізнались, як уникти емоційного вигорання
26.09.2014

На тренінгу 17-18 вересня понад 30 спеціалістів та психологів  центрів соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді і центрів соціально-психологічної допомоги сім'ям дізнались, як запобігти емоційному та професійному вигоранню. Семінар відбувся під час тижневої навчальної сесії за підтримки Програми розвитку ООН, Мінсоцполітики та Українського науково-дослідного інституту соціальної і судової психіатрії МОЗ України. Наступні серії семінарів відбудуться протягом останніх тижднів вересня та жовтня для представників державних служб та закладів, що надають соціальні послуги.

«Останні події в Україні посилили навантаження на спеціалістів державної соціальної сфери, особливо в областях, найближче розташованих до зони проведення антитерористичної операції, де зараз знаходиться найбільша кількість внутрішньо-переміщених осіб. Соціальні працівники та психологи є першою групою контакту внутрішніх переселенців, тому тема емоційного вигорання є дуже актуальною для них», – відмітила Олена Іванова, менеджер проекту «Підтримка реформи соціального сектору в Україні».

На початку тренінгу учасники розказали про емоційні виклики на роботі, психологічні труднощі та особистий досвід шляхів їх подолання. «Тема емоційного вигорання є дійсно актуальною для мене, оскільки протягом робочого дня я і мої колеги маємо великий потік людей, у кожного з них власні проблеми, і важко не включатися в їх реальність. Трапляється, що  перейнявшись чужою проблемою, ми продовжуємо думати про цю людину та її ситуацію вдома. Тому потрібні техніки переключання та професійного відновлення», – зазначила учасниця проекту Наталія Мусієнко, фахівець із соціальної роботи відділу соціальної роботи Мелітопольського міського центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді.

Під час семінару учасники також працювали в групах і підготували в командах симптоми емоційного вигорання – психофізичні, поведінкові та соціально-психологічні. 

Учасники також цікавилися, як ефективно працювати з невмотивованими клієнтами та уникнути при цьому професійного вигорання. «Одним із ефективних спосіб роботи з невмотивованими клієнтами, якими часто бувають представники соціально вразливих груп населення, є перекладання відповідальності на них та визнання їхнього права вибору, – зазначила психотерапевт Наталія Давиденко. – Якщо внаслідок спілкування з такими клієнтами Ви відчуваєте знецінення свого часу, своїх зусиль, то це небезпечний шлях. З початком знецінення власної роботи, Ви прямуєте до професійного вигорання. Треба знайти в собі внутрішній ресурс і пояснити фундаментальну причину, чому Ви робите те, що робите. Це може бути Ваше соціальне призначення, життєва позиція, або стабільність як базова потреба, бо державна служба дає фінансову захищеність, або декілька факторів в сукупності. І не забувати про це в скрутні моменти».

«Я схильна вірити, що будь-яка ситуація в результаті обернеться на краще. Перехідний період, однак, може бути нелегким. Такий підхід допомагає сприймати труднощі впевненіше і вберігає від емоційного вигорання, якому особливо піддаються люди, що працюють з іншими людьми – психологи, соціальні працівники, вчителі, менеджери тощо, а також спеціалісти, які занадто віддані власній роботі і не можуть зберегти баланс між відпочинком та робочим часом. Однак, це є особистою відповідальністю кожної людини помічати в собі симптоми чи інші ознаки, які вказують на початок виснаження. Само-обізнаність підвищується на таких тренінгах та під час роботи із собою, унаслідок чого стає легшим звертати увагу на початкові почуття дискомфорту і не доводити свій стан до фінальних стадій», – підкреслила Катерина Балакірева, практикуючий психолог, тренер цього заходу.

За словами іншої учасниці семінару, Марини Фесенко, спеціаліста І категорії, психолога, «тренінг з профілактики емоційного та професійного вигорання є критично необхідним для спеціалістів соціальної сфери та психологів, оскільки так чи інакше ми потрапляємо в кризові ситуації щоденно. Розуміння свого стану та навички релаксації, які я отримала на цьому тренінгу, сприятимуть збереженню не тільки себе як особистості, але як і професіонала своєї справи».

Запрошуємо вас до перегляду фото з семінару.

Також Ви можете переглянути презентацію тренера.

 Довідка:

Проект Програми Розвитку ООН «Підтримка реформи соціального сектору в Україні» надає підтримку Урядові України та Міністерству соціальної політики України в прискоренні впровадження реформ у соціальному секторі та досягненні коротко- і середньострокових цілей соціально-економічного розвитку України. Протягом дії проекту  з 2011 року було підготовлено пропозиції до пенсійної реформи, адміністративної реформи в соціальній сфері, оптимізації діяльності установ, що надають соціальні послуги, розроблено понад 26 нормативних документів з питань соціальних послуг.

За сприяння Проекту понад 1200 представників структурних підрозділів з питань соціального захисту та надавачів соціальних послуг з усіх регіонів України пройшли навчання щодо планування, управління та надання соціальних послуг (зокрема з оцінки потреб громади в соціальних послугах, соціального замовлення, контролю якості, стандартів, обізнаності громадськості, розрахунку вартості соціальних послуг, управління діяльністю територіальних центрів тощо).

Консультаційну підтримку було надано  місцевим органам влади всіх регіонів України з питань впровадження соціального замовлення; місцевим органам влади та соціальним службам в пілотній  Полтавській області для апробації моделі інформування громадськості про соціальні послуги. 

Контакти

Коментарі

  •   Пiдписатися на новi



Щоб розмістити свою новину, відкоментувати чи скопіювати потрібний текст, зареєструйтеся та на портал.