bg-img bg-img bg-img
Увiйти в ГУРТ
Забули пароль?

Ще не з нами? Зареєструйтесь зараз

Media Fellowship-2024: стипендії на матеріали про епідемію вживання тютюну та нікотину серед дітей
11.04.2024

ГО «Інтерньюз-Україна» оголошує конкурс стипендій для регіональних та національних медіа за підтримки ГО «Життя». Шість фіналістів/-ок отримають фінансову підтримку на створення матеріалів.

Пропонуємо стипендії для журналістів/-ок та лідерів/-ок думок в межах програми “Media Fellowship-2024”. Запрошуємо створювати контент про проблему поширеності куріння в Україні та необхідність законодавчих змін, щоб захистити українців від приваблення до вживання тютюну та нікотину.

ХТО МОЖЕ БРАТИ УЧАСТЬ:

  • медіа;
  • представники/-ці регіональних та національних медіа;
  • незалежні журналісти/-ки
  • блогери/-ки, лідери/-ки думок, креатори/-ки Youtube-шоу, подкастів тощо з аудиторією від 10 000 підписників.

До участі допускаються лише ті учасники/-ці, які не мали співпраці з тютюновою індустрією протягом останніх 5 років.

Дедлайн: до неділі, 21 квітня 2024 року, включно.

Реєстрація за посиланням:  https://forms.gle/uxhgBmQeqUYEjg3V9

КРИТЕРІЇ ВІДБОРУ:

  • Налагоджена співпраця з регіональним чи національним медіа — для незалежних журналістів;
  • наявність кількох каналів комунікації (сайт, подкаст, YouTube-канал, Instagram-, Facebook- та/або TikTok-сторінка);
  • відповідність ідеї тематиці конкурсу, наявність сформульованої концепції, детальний опис ідеї;
  • ексклюзивність матеріалів;
  • готовність створити серію матеріалів (один матеріал або серія, кроспостинг, регулярність публікацій);
  • готовий кошторис з обґрунтуванням запланованих витрат і необхідних ресурсів у співвідношенні до очікуваних результатів.

МАТЕРІАЛАМИ ПРОГРАМИ ГРАНТІВ MEDIA FELLOWSHIP-2024 МОЖУТЬ СТАТИ

  • документальний фільм – хронометраж до 45 хвилин (для телебачення або YouTube);
  • журналістське розслідування – хронометраж до 45 хвилин (для телебачення або YouTube);
  • проєкт у форматі відеоблогу – щонайменше 5 серій тривалістю від 10 хвилин кожна;
  • серія із щонайменше 3 текстових публікацій – від 7 тис. знаків кожен матеріал (наприклад, журналістські розслідування, лонгріди, аналітичні матеріали тощо);
  • серія із щонайменше 5 випусків авторського проєкту на радіо – хронометраж від 7 хвилин кожен;
  • інші типи контенту, які, на думку автора, можуть якнайкраще розкрити тематику та залучити більшу аудиторію.

! Апліканти, що планують знімати фільм, мають також публікувати протягом трьох місяців щонайменше по одному тизеру тривалістю 30-60 с.

ТЕМИ В МЕЖАХ ПРОГРАМИ СТИПЕНДІЙ MEDIA FELLOWSHIP-2024

Впровадження політики MPOWER для зменшення поширеності вживання тютюну/нікотину та захисту дітей і молоді від приваблення до куріння:

  • Динаміка зростає: за останні 7 років кількість жінок, що курять, збільшилась вдвічі. 
  • Якими методами та за допомогою яких виробів тютюнові компанії популяризують куріння серед молоді.
  • Реклама тютюнових та нікотинових виробів націлена на дітей та молодь – 73% молодих людей наражаються на таку рекламу.
  • Безпечного куріння не існує: новітні вироби для куріння як маніпуляція залучення молоді.
  • Всесвітній день без тютюну 2024 — захист дітей від тютюнової індустрії.

Стратегія “win-win”: підвищення акцизів на тютюнові вироби до середнього рівня країн ЄС — зменшення цінової доступності для дітей та молоді:

  • Чому в Україні потрібно підвищити акцизи на тютюнові вироби до середнього рівня країн ЄС (120 євро/1000 шт.). 
  • Чому податкові преференції для тютюнових виробів для нагрівання неприпустимі.
  • Як акцизна політика впливає на зменшення куріння та захист здоров’я населення.
  • Підвищення акцизів на тютюн – це додаткові надходження у військовий бюджет України.

Втручання тютюнової індустрії у формування державних політик: як тютюнові компанії просувають власні інтереси:

  • Протидія забороні видимого розміщення тютюнових та нікотинових виробів у місцях торгівлі — основного джерела реклами такої продукції.
  • Протидія тютюновими компаніями підвищенню акцизної ставки на тютюнові вироби.
  • Як тютюнова індустрія порушує законодавство та заохочує дітей та молодь вживати тютюн та нікотин.
  • Як українське та міжнародне законодавство захищають політики охорони здоров’я від втручання тютюнової індустрії.

Проєкти, які стосуються пропаганди здорового способу життя і методів відмови від куріння, не пріоритетні для стипендіальної програми.

Заявки на участь у стипендіальній програмі можуть розкривати тему через історії окремих людей та відображатися у жанрах репортажу, інтерв’ю, аналітичних статей, аудіовізуальному продукті, серії постів у соціальних мережах тощо.\ Перевагу надаватимуть серіям матеріалів. У випадку створення одного матеріалу важливо показати кроспостинг контенту (із розміщенням на сайті та підтримкою в соціальних мережах тощо).

АКТУАЛЬНІСТЬ ПРОГРАМИ  MEDIA FELLOWSHIP-2024

Опитування показують, що споживання тютюнових виробів в Україні активно знижувалося до 2017 року. Але після появи агресивної реклами тютюнових виробів для нагрівання, електронних сигарет та нікотинових виробів їхнє споживання в Україні не знижується вже 7 років.

За даними опитування, на сьогодні в Україні 30% населення вживають тютюнові або нікотинові вироби: 43% чоловіки та 20% жінки. Щоденними курцями є 24,5% українців (36% чоловіків, 15% жінок).

З огляду на структуру куріння, серед українок споживання тютюнових та нікотинових виробів за 7 років зросло вдвічі. За даними опитування GATS, у 2017 році 7% українок щодня споживали тютюн, 1% — електронні сигарети. На сьогодні їх уже 15%. Найчастіше тютюн та нікотин вживають молоді жінки віком 18-29 років — 37%. З них 28,4% роблять це щодня, а 8,4% — епізодично. Тобто на сьогодні фактично кожна третя дівчина залежна від нікотину.

Серед щоденних споживачів 79% курять сигарети промислового виробництва. Далі йдуть тютюнові вироби для електричного нагрівання (18%) і електронні сигарети (14%). Вживання тютюнових виробів для електронного нагрівання (ТВЕН) та електронних сигарет більш поширене серед молодих респондентів: 37% курців віком 18-29 років вживають тютюнові вироби для електричного нагрівання, 36% — електронні сигарети. Жінки частіше ніж чоловіки вживають тютюнові вироби для електричного нагрівання (27% проти 13%) та  електронні сигарети (25% проти 11%).

Опитування показало, що найбільше помічає рекламу тютюну та нікотину саме молоде населення — 73% молоді віком 18-29 років. Далі цей показник знижується з кожною віковою групою і падає до 19% серед респондентів у віці 70 років і старше. Це підтверджує, що реклама тютюнових та нікотинових виробів спрямована на наймолодшу вікову групу. 

Згідно з даними Центру Громадського Здоров’я МОЗ України щороку від хвороб, спричинених курінням, помирає 130 тисяч українців.

Значної шкоди куріння завдає й економіці нашої держави: щорічні економічні втрати за рік складають 3,2% ВВП України або майже 179 млрд грн (станом на 2021 рік) внаслідок ранньої втрати курцями працездатності, соціальних виплат та лікування хвороб, викликаних курінням.

З огляду на загрозливе поширення епідемії вживання тютюнових та нікотинових виробів серед молоді необхідно посилити національне законодавство, а саме:

  • підвищити акцизний податок на тютюнові вироби до рівня країн Євросоюзу;
  • імплементувати статтю 13 РКБТ ВООЗ, керівні принципи якої передбачають зобов’язання «повністю заборонити будь-яке зображення та видимість тютюнових виробів в пунктах продажів»;
  • ліквідувати можливості рекламувати торгові марки пристроїв для споживання тютюнових виробів без їх згоряння, електронних сигарет та рідин до електронних сигарет, зокрема, і в мережі Інтернет та соціальних медіа;
  • заборонити тютюнові вироби з характерним смаком та/або запахом;
  • запровадити 65% комбіноване медичне попередження (текстове та графічне) на всіх тютюнових виробах та на упаковках пристроїв для споживання тютюнових виробів без їх згоряння.

Такі заходи підтримує більшість українського населення. Абсолютна більшість респондентів підтримують заборону реклами брендів електронних пристроїв для куріння та електронних сигарет (79 %) та заборону видимого розміщення пачок тютюнових виробів у місцях торгівлі (77%). ⅔ опитаних підтримують заборону ароматизованих тютюнових виробів (67%) і підвищення податків для зменшення цінової доступності для дітей (65%). Запровадження стандартизованої упаковки підтримують 61% респондентів.

БЮДЖЕТ:

Максимальна сума стипендії:

  • 3000 доларів США для національних медіа;
  • 1000 доларів США для регіональних медіа.

ВИМОГИ ДО БЮДЖЕТНИХ СТАТЕЙ КОШТОРИСУ:

Кошти, надані в межах Програми, можна використати тільки для:

  • оплати гонорарів авторам матеріалів;
  • транспортних витрат, які пов’язані з проєктною діяльністю;
  • виготовлення інфографіки, фотографування, відеознімання, монтажу, постпродакшну;
  • додаткового просування матеріалів (наприклад, на рекламу у соціальних мережах). Грант не покриває:
  • консультаційні послуги;
  • витрати, які не пов’язані з досягненням проєктних цілей.

ЯК ПОДАТИ ЗАЯВКУ:

Для участі, будь ласка, заповніть  реєстраційну форму до неділі 21 квітня 2024 року включно.

Учаснику/-ці необхідно надати деталі про концепцію проєкту та додати до аплікаційної форми заздалегідь підготовлений кошторис (зразок до завантаження).

Матеріали, виготовлені у межах стипендіальної програми, мають бути опубліковані з 13 травня до 13 червня 2024 року. Рекомендовано планувати поширення матеріалів впродовж цього часу, враховуючи інфопривід до Всесвітнього дня без тютюну (31 травня).

Апліканти отримають лист-підтвердження участі в стипендіальній програмі до 24 квітня 2024 року.

З усіх питань звертайтеся до менеджерки проєкту Софії Лавренюк [email protected].

Контакти

  • З усіх питань звертайтеся до менеджерки проєкту Софії Лавренюк [email protected].

Коментарі

  •   Пiдписатися на новi



Щоб розмістити свою новину, відкоментувати чи скопіювати потрібний текст, зареєструйтеся та на портал.