Конкурс спрямований на підвищення поінформованості громадськості про Європейську політику сусідства, підвищення інтересу місцевої аудиторії до цінностей ЄС.
Що вам необхідно зробити:
Підготуйте сюжет тривалістю до 1.45 хв;
Виберіть героя (20-річного або людину приблизно такого віку);
Виберіть відповідне місце для проведення інтерв'ю або доречний захід;
Розкажіть історію героїв, про їхні прагнення, мрії, успіхи, захоплення;
Ви можете ставити запитання в різних місцях або під час заходу, виділяючи 30 секунд для кожного фрагменту, вибираючи щоразу різні ракурси, кадрування або варіант зйомки в русі. Ви також можете вибрати одну тему і використовувати різні варіації постановки запитань;
Виділіть 20 секунд для представлення своєї країни і міста так, ніби ви звертаєтеся до когось, хто ніколи там не був.
Заявка на участь та критерії відбору
Кандидати мають відправити концепцію сюжету і заповнити онлайн-анкету зручною для них мовою – доступна англійська, французька, арабська, російська, румунська, грузинська, вірменська, азербайджанська, білоруська мови (далі – англ.). Example of questions to be answered:
Application and Eligibility
If selected, applicants agree to submit all the required documents, including contract, letter of intent, intended budget, waivers and risk assessments together. Templates are available for download here. Applicants need to demonstrate that they are duly authorised by the legal entity to produce and to publish their story by producing a letter of intent from an authorised representative. This letter must state an eligible media outlet’s intention to broadcast or publish the eventual production, including an indication of the date(s) and context(s) of the planned broadcast or publication.
Eligible applicants are:
Exception: Open Media Hub may decide, on a case-by-case basis, that individual journalists or television producers are eligible without legal entity backing or endorsement. Similarly, will relevant applications from bloggers, vloggers and citizen journalists be considered if they can demonstrate a track record of significant audience reach on their platforms.
Budget
The amount of support will always take the topic, media outlet, and country into account and be proportionate to the typical prices and rates in your country.
The maximum disbursement for
New:
Successful applicants of this call for production support “Being 20” may also receive support for on-air or online usage of their new production and other “Being 20” stories available from the OMH website.
To create a “Being 20” strand for your outlets:
Applicants are encouraged to suggest their own strand to use these stories:
The OPEN Media Hub will support:
Докладні відповіді на найбільш поширені питання (FAQ) можна знайти тут:
Коментарі
На яку електронку відправлят грант?
Ось офіційне оголошення, де ви можете знайти аплікаційні форми: https://openmediahub.com/ru/2018/04/19/call-for-expression-being-20-2/