Намагаючись залучити бізнес до підтримки вашого заходу чи проекту, перш за все потрібно розуміти, що ви можете запропонувати йому взамін. Виділяють основні 4 мотиви бізнесу для благодійності.
Перший - це комерційний, тобто продати власний продукт. Якщо в бізнесу такий мотив, то їх зацікавлять: 1) масові проекти і події, де присутня їхня цільова аудиторія; 2) можливість представити власний продукт, або ж конкретне місце, де буде продукт продаватись; 3) контакти учасників події, як потенційних покупців; 4) можливість випробувати власний продукт (протестувати) на цільовій аудиторії (дегустація, тест-драйв тощо). Здебільшого, якщо є лише цей мотив, бізнесу не цікавить соціальна складова. Їм важливо, який прибуток принесуть їхні вкладення.
Другий мотив - це маркетинговий або іміджевий. Ключова мета такого мотиву - вибудувати позитивний імідж. Наразі прогресують тенденції серед споживачів купувати в соціально-орієнтованого бізнесу, саме тому підтримка подій та проектів дасть можливість компаніям висвітлити свій бренд, підсилити імідж, отримати додаткову рекламу. Також цей мотив мають і стартапи, яким потрібно презентувати свою фірму, показати, хто вони такі, що роблять, чим унікальні. Компаніям з таким мотивом будуть цікаві: 1) соціально-значимі проекти; 2) широка реклама бренду (логотип на усіх рекламних матеріалах); 3) згадки у ЗМІ та соціальних мережах; 4) презентація бренду цільовій аудиторії.
Третій мотив - рекрутинговий. До прикладу, підтримка проведень інженерних змагань, або ж IT-заходів, чи інші події орієнтовані на конкретну професію, може зацікавити великі фірми, які розглядають учасників як потенційних працівників. Їм може бути цікавим: 1) отримання резюме учасників та організаторів заходу; 2) можливість представлення кар’єрних можливостей компанії.
Четвертий мотив - корпоративно-соціальна відповідальність бізнесу. Якщо бізнес позиціонує себе на ринку як соціально відповідальний, то в його корпоративній культурі закладень підтримка певного напрямку. Якщо проаналізувати, то завжди можна зрозуміти, які саме напрямки розвиває певна компанія. І звісно, їй буде цікаво підтримати вас, якщо ваша місія співпадає з її напрямком.
Звичайно, часто бізнес може мати не один мотив, тому перш ніж звертатись за підтримкою, проаналізуйте, що зможе зацікавити конкретну компанію. Одне з основних принципів фандрейзингу: пропонуйте підтримати проект чи подію не грошима, а ресурсами. Якщо ви організовуєте майстер-клас, то цілком ймовірно вам будуть потрібні матеріали, приміщення, солодощі або вода. І вже відштовхуйтесь від власних потреб, коли вибираєте потенційного спонсора.
І основне, пам'ятайте, що ви співпрацюєте, ви є партнерами, адже бізнес допомагаєу вашій діяльності, а ви задовільняєте певні інтереси бізнесу.
Декілька порад для успішного фандрейзингу, орієнтованого на бізнес:
Шукати гроші потрібно не на свою організацію, а на конкретний проект, що має цільову групу і відчутні результати, очевидні та зрозумілі всім
Покажіть потенційному благодійнику, як його внесок вплине на кінцевий результат проекту чи події (які очікування та цілі заходу)
До якого бізнесу ви б не звернулися не забувайте, що Ви будете працювати з людиною
Ніякі сучасні засоби комунікації не замінять людського спілкування
Орієнтуйтеся на благодійника як на покупця. Ваше завдання – продати йому ідею
Надалі ми детальніше поговоримо про інструменти роботи з бізнесом та іншими групами благодійників.
В свою чергу ми готові провести навчання із підготовки стратегічного, фандрейзингового, комунікаційного планів організації, навчання із проектного менеджменту, розробки політик та процедур ГО.
За деталями пишіть на електронну пошту: [email protected]
Коментарі