bg-img bg-img bg-img
Увiйти в ГУРТ
Забули пароль?

Ще не з нами? Зареєструйтесь зараз

Розпочато громадські обговорення проекту Статуту територіальної громади міста Львова
10.07.2009

На думку представників громадськості, така невелика кількість учасників громадських слухань пов’язана, насамперед, із невдало підібраним часом їх проведення, неналежною поінформованістю зацікавленої громадськості, та, зрештою, певним чином, маргіналізацією міськими посадовцями цієї форми безпосередньої демократії.

Учасники слухань мали можливість ознайомитись із проектом Статуту, який розробила робоча група створена розпорядженням міського голови Львова Андрія Садового №408 від 4 вересня 2007 року. До складу робочої групи увійшли представники депутатського корпусу (8 осіб) та виконавчих органів міської ради (6 осіб), науковців (3 особи) та громадських активістів (6 осіб). За два роки конструктивної роботи робоча група напрацювала спільний проект Конституції міста, який виноситься для обговорення та прийняття сесією міської ради, або місцевим референдумом.

Під час слухань, голова робочої групи і секретар Львівської міськради Володимир Квурт зазначив, що цей документ має важливе значення і при правильному підході може змінити у місті дуже багато речей. Статут чітко визначає поняття територіальної громади міста, прописує територіальний устрій міста і його межі. Тут також є окреме положення про місцеву ініціативу. Відтепер розгляд місцевої ініціативи здійснюється міською радою на вимогу не менше як 750 осіб, а не 10 тисяч, як це було раніше. Вони можуть впливати на рішення міської ради, а саме, при формуванні бюджету тощо. Також в новій редакції Статуту міста є окреме положення про громадські слухання, які можна зініціювати, назбиравши не менш як 200 підписів. Раніше ж громадські організації взагалі не мали права ініціювати слухання. Є вичерпний перелік обов’язкових випадків проведення слухань, встановлені вимоги щодо обов’язкового оприлюднення оголошення та протоколу слухань.

Окрім цього, восени міська рад проведе ще одні слухання за проектом Статуту, краще провівши їх попередню підготовку, аби все ж надати можливість для громадськості і депутатів максимально обговорити проект цього документу і внести свої зауваження. Проект Статуту вже пройшов експертизу у ЛНУ імені Івана Франка та Академії державного управління при Президентові України.

Керівник інформаційно-правового центру «Наше право» Ярослав Жукровський сказав, що розроблений для територіальної громади Львова Статут міста потрібно однозначно приймати на місцевому референдумі, у чому його підтримали представники інших громадських організацій.

«Це дуже сміливий крок, подивимось, чи наша місцева влада готова до нього», – відзначив Ярослав Жукровський.

Загалом, за словами Я. Жукровського, “цей проект статуту в основному ввібрав найкращі практики українських міст, певні новації Львова щодо розвитку локальної демократії, демократичних інститутів на місцевому, міському рівні”.

Активіст громадянської мережі ОПОРА О.Неберикут у своєму виступі звернув увагу на позитивний досвід співпраці „влада-громада” у розробці та обговоренні Статуту міста, а також підкреслив на актуальності інструментів громадської участі та врегулювання механізмів для громадських активістів у здійсненні громадського контролю за діяльністю місцевої влади.

Із доповідями також виступили: голова постійної комісії депутатської діяльності та законності міської ради І.Микитин, начальник управління „Секретаріат ради” Л.Зубач, проф. кафедри державного управління Львівського інституту державного управління при Президентові України О.Лазор, директор Західноукраїнського регіонального інституту громадянського суспільства ім. Ярослава Мудрого Б.Ковальчук та представник Центру досліджень місцевого самоврядування В.Загайний.

Серед статутних нововведень у проекті прописана історична довідка про місто, зображення місцевої символіки (Великий герб, малий герб, хоругва), межі міста (графіка) та межі історичного ареалу міста (графіка). Окрім цього, у статуті визначено поняття територіальної громади (члена громади) та її завдання, територіальний устрій міста, поняття меж міста, порядок їх закріплення і зміни, структура матеріальних і фінансових ресурсів, поняття і склад культурної спадщини міста.

Окрему увагу також приділено етичним вимогам до поведінки муніципальних службовців та депутатів міської ради, планування напрямів бюджетної політики міста (бюджетна резолюція), місцеві ініціативи (детальна процедура, форми документів), громадські слухання (детальна процедура, форми документів) та загальні збори за місцем проживання.

Важливою новацією у проекті статуту є закріплення можливості створення і функціонування у Львові інституту місцевого омбудсмана, деталізації процедури звіту міського голови перед територіальною громадою, звіту міського голови про роботу виконавчих органів, звітів депутатів (депутатських фракцій) перед виборцями, звітів виконавчих органів перед територіальною громадою, а також щорічних звітів міського голови про здійснення державної регуляторної політики виконавчими органами ради.

Коментарі

  •   Пiдписатися на новi



Щоб розмістити свою новину, відкоментувати чи скопіювати потрібний текст, зареєструйтеся та на портал.