bg-img bg-img bg-img
Увiйти в ГУРТ
Забули пароль?

Ще не з нами? Зареєструйтесь зараз

Доступність об’єктів громадського призначення для людей з обмеженими фізичними можливостями
04.10.2011

У опитуванні взяли участь як жителі міста Саки з обмеженими фізичними можливостями, так і прибулі на лікування інваліди. Всього було опитано 630 респондентів відповідно до методології проведення – 290 чоловік з числа жителів міста Саки з обмеженими фізичними можливостями і 340 інвалідів з числа прибулих на оздоровлення.

В ході опитування було виконано поставлене перед дослідженням завдання - оцінити рівень доступності об’єктів соціального і побутового призначення в м. Саки для людей з обмеженими фізичними можливостями.

Отримані наступні результати. На питання про те, чи є місто Саки досить доступним для людей з обмеженими фізичними можливостями, більшість респондентів (72%) відповіли негативно. Доступним для інвалідів місто вважають 14% опитаних і 14% не змогли однозначно відповісти на це питання.

Згідно з результатами опитування громадської думки був збудований наступний рейтинг місць, які є найбільш потрібними і найменш доступними в Саках:

  • Авто та залізничний вокзал – 27%
  • Пенсійний фонд – 19%
  • Пошта – 18%
  • Школи міста – 14%
  • Судові органи – 12%
  • Дитяча полікліника– 11%
  • Органи влади – 10%
  • Коммунальні підприємства (РЕС, міськгаз) – 10%
  • Податкова інспекція – 9%
  • Земельний кадастр – 5%
  • Паспортний стіл – 4%
  • Міська бібліотека – 2%

Серед основних чинників , що негативно впливають на рівень доступності в м. Саки, найбільш актуальним, на думку опитаних, є стан дорожнього покриття і вуличного освітлення. Цей чинник на перше місце поставило 98% респондентів.

Результати опитування власників (орендарів) будівель громадського призначення.

За підсумками роботи з власниками (орендарями) відмічених в ході опиту об’єктів громадського призначення було встановлено наступне співвідношення об’єктів і будівель з точки зору доступності: доступні - 3, частково доступні - 10, не доступні - 7.

Керівники установ із частковою доступністю в своїх коментарях відзначали, що їх будівлі пристосовані під потреби людей з обмеженими фізичними можливостями і що права інвалідів порушеними вони не вважають. Проте, експертне обстеження таких будівель виявило ряд основних проблем, наявність яких не дозволяє вважати установи повноцінно доступними для маломобільних груп населення.

Крім того, загальною проблемою як для частково доступних, так і для зовсім недоступних будівель визнана відсутність наступних показників:

  • Організація в місцях парковки знаків стоянки для інвалідів і відповідної дорожньої розмітки;
  • Організація санвузлів для інвалідів;
  • Організація інформаційних стендів для слабозрячих і сліпих.

Серед основних причин, по яких не вирішуються проблеми доступності громадських будівель, згідно з думкою керівників установ, можна виділити наступні:

  • Відсутність фінансування – 26%
  • Орендні стосунки таких дій не передбачають – 26%  
  • Не бачать необхідності – 33%
  • Не дали відповідей – 15%.

Діяльність органів місцевої влади по створенню безбар'єрного середовища для маломобільних груп населення

Аналізуючи діяльність органів місцевої влади в питанні створення рівних умов доступності для маломобільних груп населення, нами було відмічено наступне:

Жодної ініціативи, за винятком формальної, органи місцевої влади не проявляють. Підтверджується даний висновок наступними фактами:

  • кількісними показниками за результатами проведеного моніторингу
  • відмовою представників місцевих органів влади проінформувати громадськість про результати своєї діяльності
  • у відповідях керівників установ, чиї будівлі є недоступними або частково доступними для маломобільних груп наголошується, що жодних розпоряджень по усуненню порушень законодавства до них не надходило.

Єдиним наочним досягненням стало будівництво пандусів біля міських шкіл. Проте зв’язано це, найвірогідніше, з пильною увагою громадськості до питань інклюзивної освіти, які були поставлені в рамках реалізації проекту «Вільний доступ».

Наглядові органи за завданням кримського керівництва провели перевірку дотримання законодавства, що регламентує норми доступності для маломобільних груп населення і прийшли до висновку, що в місті Саки ситуація дуже проблематична. Проте, подальших дій з усунення порушень законодавства наглядовими органами прийнято не було. 

Висновки:

  • За результатами комплексного і всестороннього вивчення проблеми по створенню рівних умов доступності до об’єктів громадського призначення для маломобільних груп населення були отримані наступні висновки:
  • Послуги, що надаються в об’єктах громадського призначення , є для людей з обмеженими фізичними можливостями дуже потрібними.
  • Можливість вільного доступу людей з обмеженими можливостями до цих установ або відсутня, або істотно обмежена.
  • Місцеві органи влади знають, що ситуація з доступністю для маломобільних груп населення є несприятливою, проте жодних істотних дій для вирішення даної проблеми не робиться.

Проект громадського моніторингу «Вільний доступ» реалізується в рамках проекту «Підготовка коаліцій НГО і локальних ЗМІ з областей центральної і південної України до проведення моніторингової діяльності і представництва суспільних інтересів», який реалізується Одеською обласною організацією Комітет виборців України і Східно-європейським демократичним центром (Польща, Варшава) завдяки підтримці Програми Польська допомога Міністерства закордонних справ Польщі в 2011 році і Фонду ім.Стефана Баторія. Зміст даного матеріалу є виключно відповідальністю Кримської республіканської організації захисту прав інвалідів «Надія». Думки, виражені в матеріалі, можуть не відображувати точку зору Програми Польська Допомога Міністерства Закордонних Справ Польщі в 2011 році, Фонду ім. Стефана Баторія, Одеській обласної організації Комітет виборців України і Східно-європейського демократичного центру (Польща, Варшава).

Контакти

Коментарі

  •   Пiдписатися на новi



Щоб розмістити свою новину, відкоментувати чи скопіювати потрібний текст, зареєструйтеся та на портал.