bg-img bg-img bg-img
Увiйти в ГУРТ
Забули пароль?

Ще не з нами? Зареєструйтесь зараз

Захист пра споживачів
22.09.2020

Інколи в магазині покупець ненароком  пошкоджує  товар через неналежне його розміщення у магазині .

І, як правило, працівники магазину/адміністрація/охорона починають відразу вимагати сплатити кошти за такий зіпсований товар.

У таких ситуаціях, перш за все, потрібно з’ясувати, хто насправді винен в тому, що товар пошкоджено – покупець, адміністрація магазину, яка неправильно зберігала/розмістила цей товар в торговому залі, чи можливо зовсім інший покупець

Закон України «Про захист прав споживачів» у таких ситуаціях однозначно захищає покупця (споживача).

Однак в таких ситуаціях часто буває багато нюансів.

Згіно зі ст. 323 Цивільного кодексу України, ризик випадкового знищення та випадкового пошкодження (псування) майна несе його власник, тобто магазин.

Відповідно до ст. 668 Цивільного кодексу України, ризик випадкового знищення або випадкового пошкодження товару переходить до покупця з моменту передання йому товару. Тобто, коли продукція не передана покупцю, ризик пошкодження лежить на власникові/магазинові, а тому покупець не повинен сплачувати кошти за розбитий/зіпсований товар, оскільки він ще не придбав його.

Якщо ж адміністрація/охорона магазину наполягає на своєму, вимагайте складання акту❗️ про нанесення шкоди та надати факти, які, на думку адміністрації магазину, доводять саме Вашу вину.

Слід наголосити, що вину покупця, а також чи він повинен платити за такий товар може встановити тільки суд❗️

Тобто, покупець повинен пам’ятати – нічого на місці не оплачується, на місці тільки фіксується. Якщо адміністрація магазину відмовляється складати будь-які акти і однаково вимагає сплатити кошти, покупець повинен пам’ятати, що відповідно до ч. 2 ст. 17 ч. 2 Закону України «Про захист прав споживачів» забороняється примушувати споживача придбавати продукцію неналежної якості або непотрібного йому асортименту.

Однак споживачу необхідно довести, що він розбив/зіпсував товар випадково. І у цьому може допомогти запис із камери відео-спостереження.

 

У випадку, коли адміністрація/охорона магазину переходить до більш рішучих дій і взагалі не випускає покупця з приміщення, слід згадати ще й про пункти 1, 4 і 5 ст. 19 Закону України «Про захист прав споживачів», в яких йдеться про заборону нечесної підприємницької практики та агресивної діяльності. Так, агресивною вважається підприємницька практика, яка фактично містить елементи примусу, докучання або неналежного впливу та істотно впливає або може впливати на свободу вибору або поведінку споживача стосовно придбання продукції.

Крім того, як агресивні забороняються такі форми підприємницької практики: створення враження, що споживач не може залишити приміщення продавця (виконавця) без укладення договору або здійснення оплати, а також вимога оплати продукції, наданої продавцем (виконавцем), якщо споживач не давав прямої і недвозначної згоди на її придбання.

Якщо після всіх цих доводів, Вас продовжують примушувати платити за пошкоджений товар і відмовляються складати акт і фіксувати ситуацію на місці , слід написати заяву на ім’я керівника підприємства з проханням не пред’являти вимоги про оплату вартості за розбитий товар на підставі Закону України «Про захист прав споживачів» (не забудьте простежити за реєстрацією заяви).

При застосуванні працівниками магазину фізичної сили або не менш подібних намірах відразу викликайте поліцію.

За більш детальною інформацією звертайтеся до Волноваського бюро правової допомоги Маріупольського  центру з надання безоплатної вторинної  правової допомоги за адресою .

м.Волноваха , вул.Центральна,43                      

Тел. 0624441550

Коментарі

  •   Пiдписатися на новi



Щоб розмістити свою новину, відкоментувати чи скопіювати потрібний текст, зареєструйтеся та на портал.