Грудневі зміни у Бюджетний кодекс України зобов’язали місцевих посадовців розміщувати бюджетні запити і результати оцінки ефективності бюджетних програм на офіційних сайтах міськрад, що можуть стати підставою для змін бюджетні призначення та припинення фінансування.
Також запроваджується система внутрішнього аудиту та середньо строкового бюджетного планування.
У законі України від 6 грудня 2018 № 2646-VIII «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо запровадження середньострокового бюджетного планування» https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2646-19 з’явились три новели , що відповідають наступним рекомендаціям експертів громадського партнерства «За прозорі місцеві бюджети» у напрямках:
Реліз липневої робочої зустрічі з формування пропозицій
Повний текст громадської експертизи
Відповідно по згаданим трьом пунктам :
Це механізм врахування відповідних висновків органів публічної влади (органів виконавчої влади, уповноважених на проведення контролю за дотриманням бюджетного законодавства та Рахункової палати) при формуванні змін до паспортів бюджетних програм. Далі текст:
«абзац другий викласти в такій редакції: Результати оцінки ефективності бюджетних програм (включаючи висновки органів виконавчої влади, уповноважених на проведення контролю за дотриманням бюджетного законодавства, та висновки
Рахункової палати) є підставою для прийняття рішень про внесення в установленому порядку змін до бюджетних призначень поточного бюджетного періоду, відповідних пропозицій до проекту бюджету на плановий бюджетний період та Бюджетної декларації (прогнозу місцевого бюджету), включаючи зупинення реалізації відповідних бюджетних програм»;
У тексті законопроекту в 1 читанні не було норми, що стосується удосконалення процесів контролю та аудиту бюджетного процесу. В діючій редакції БКУ в ст. 26 дане поняття викладені розмито на нечітко.
В тексті (2 читання) доповнено ст 26 БКУ:
Конкретизовано та уточнене суб’єкти та поняття внутрішнього контролю та аудиту . Далі текст :
«..Внутрішнім аудитом є діяльність, спрямована на удосконалення системи управління, внутрішнього контролю, запобігання фактам незаконного, неефективного та не результативного використання бюджетних коштів, виникненню помилок чи інших недоліків у діяльності розпорядника бюджетних коштів і підприємств, установ та організацій, що належать до сфери його управління, та яка передбачає надання незалежних висновків і рекомендацій. Для здійснення внутрішнього аудиту розпорядник бюджетних коштів в особі керівника утворює самостійний структурний підрозділ внутрішнього аудиту, що є підпорядкованим і підзвітним безпосередньо такому керівнику..»;
Прес-служба ГО «Фонд розвитку м. Миколаєва»
__________________________________________________
Відео та громадська експертиза підготовлені в рамках проекту ГО «Фонд розвитку міста Миколаєва» (ФРММ) на тему: «Від цілісності до ефективності місцевих бюджетів 4 областей України» за підтримки Посольства Великої Британії в Україні.
Мета проекту: Запровадити міжнародні стандарти прозорого та підзвітного процесу бюджетування у принаймні 16-х пілотних місцевих громадах (містах регіонального значення та об’єднаних територіальних громадах) в 4-х областях півдня та сходу України.
Партнери проекту: ДОГО «Дніпропетровський координаційно-експертний центр з питань регуляторної політики»; ГО «Причорноморський центр політичних та соціальних досліджень» (м Херсон); ГО «Кризовий медіа — центр «Сіверський Донець» (Сєверодонецьк).
Коментарі