bg-img bg-img bg-img
Увiйти в ГУРТ
Забули пароль?

Ще не з нами? Зареєструйтесь зараз

Результати річниці спецзакону для переселенців
21.10.2015

20 жовтня відбувся круглий стіл на тему: «Результати річниці спецзакону для переселенців. Інтеграція чи повернення?», який був присвячений річниці прийняття закону «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб».

На заході, організованому БФ «Восток-SOS», взяли участь представники громадських організацій, органів державної влади, а також експерти-правники та політологи. Учасники обговорили результати роботи у сфері захисту прав внутрішньо переміщених осіб і розробили рекомендації для вирішення проблем ВПО.

Як зазначили учасники, через рік після прийняття спецзакону для переселенців залишається ціла низка невирішених проблем соціального, політичного і економічного характеру. Зокрема, вимушені переселенці стикаються з обмеженнями свободи пересування, обслуговування в банківських установах, вони позбавлені права голосу на місцевих виборах і не можуть отримати компенсації за втрачене майно.

За словами Сулеймана Мамутова, правового аналітика ВБФ ”Право на Захист”, дискримінація ВПО проявляється не тільки з боку суспільства, а і з боку держави, яка приймає закони і підзаконні акти, що обмежують переселенців у правах. Зокрема, впроваджений у січні 2015 року Тимчасовий порядок здійснення контролю за переміщенням осіб, транспортних засобів та вантажів через лінію зіткнення у межах Донецької та Луганської областей призвів до непропорційного обмеження права на свободу пересування ВПО; постанови № 427 та № 615 позбавили переселенців права вибору банківської установи для отримання пенсій або щомісячної адресної допомоги.

Окрему увагу аналітик приділив дискримінації переселенців з Криму. Відповідно до Закону України “Про створення вільної економічної зони ”Крим” та про особливості здійснення економічної діяльності на тимчасово окупованій території” особи, місце проживання яких зареєстроване в Криму, прирівнюються до нерезидентів у розумінні митного, податкового і фінансового законодавства. В той же час Податковий кодекс України містить норми, за якими у деяких ситуаціях ставка податку на певні види доходів чи операцій є різною для податкових резидентів і нерезидентів.

Крім того, із прийняттям в липні 2015 року Закону України “Про місцеві вибори” вимушені переселенці були фактично позбавлені права голосу на місцевих виборах 2015 року. Зазначені дискримінаційні положення суперечать Конституції України.

«Відповідно до Закону України “Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб” ВПО мають користуватися тими ж правами і свободами відповідно до Конституції, законів та міжнародних договорів України, як і інші громадяни України, що постійно проживають в Україні. Забороняється їх дискримінація при здійсненні ними будь-яких прав і свобод на підставі, що вони є внутрішньо переміщеними особами» – зауважив Сулейман Мамутов.

За результатами дискусії учасники рекомендували скасувати дискримінаційні постанови, конкретизувати терміни, які призвели до неоднозначного тлумачення нормативних актів стосовно ВПО, а також запропонували періодично переглядати критерії вразливості груп внутрішньо переміщених осіб для надання їм необхідної допомоги.

Контакти

Коментарі

  •   Пiдписатися на новi



Щоб розмістити свою новину, відкоментувати чи скопіювати потрібний текст, зареєструйтеся та на портал.