bg-img bg-img bg-img
Увiйти в ГУРТ
Забули пароль?

Ще не з нами? Зареєструйтесь зараз


+ Пiдписатися

Як налаштувати успішну співпрацю з міськими радами? 5 порад від Transparent Cities   

Ми, команда програми Transparent Cities, яка є частиною українського представництва міжнародної антикорупційної організації Transparency International, за 1,5 роки змогли добитися того, що 33 міськради із 100 прислухалися до наших рекомендацій з підвищення прозорості та втілили їх у себе. Непоганий результат. Хочу поділитися ним з усіма, тому що вірю, що наш досвід можна використати у всіх сферах, не тільки в прозорості та антикорупції.

Отже, рецепт № 1, на якому будуються всі наступні - активна комунікація. Якщо ви пропонуєте міській раді якесь рішення, інструмент, рекомендації, проект документу, максимально про нього розказуйте скрізь. На власних подіях. На чужих подіях (особливо високого рівня з крутими спікерами). Всі представники вашої організації, з ким би не зустрічалися, мають говорити про ваш проект. Всі навколо мають знати про ваш проект, ваше рішення. Також важливо комунікувати процес – якщо інструмент, втілення якого ми будете адвокатувати міським радам, ще не готовий, розповідайте про те, як ви його готуєте, про міжнародний досвід.
Наш досвід: Ми проводимо багато публічних подій. Зробили пілотну методологію рейтингування – презентували (корисно послухати рекомендації з покращення), фінальну – презентували, рейтинг – презентували декілька разів у різних містах. В якийсь момент пропозиції подій починають з’являтися самі, і ви будете вирішувати, куди йти, а куди ні (краще йти скрізь, гірше не буде).

Рецепт № 2 - Персональні контакти з «адекватними» працівниками міськрад. Допомога, швидке реагування на запити, прохання про допомогу
Все починається з холодних контактів. Одного разу я написала на пошту начальника тендерного управління міської ради Маріуполя Михайла Івченка пропозицію презентувати в них у місті рейтинг прозорості, й він передзвонив мені через 2 хвилини з запевненням, що вони готові не тільки сприяти презентації, а й працювати над рекомендаціями, які ми даємо. З часом Маріуполь пересунувся з 50-их місць у рейтингу на перші. А Михайло Івченко став заступником мера із однією з функцій – сприяння прозорості та підзвітності.
Так сама ситуація з Дрогобичем. Одного разу я додала в друзі Станіслава Гайдера, начальника відділу ІТ міськради Дрогобича. Він почав цікавитися активно нашим рейтингом, ситуацією в Дрогобичі, ми поїхали туди, і зараз це місто теж знаходиться на перших місцях.

Рецепт № 3 - Хваліть, але не дуже. Помічайте й мінуси. Якщо ви хочете встановити робочі контакти в міській раді, то це не вдасться, якщо ви будете тільки критикувати. Але й тільки співати оди – погана стратегія. З літа в нашому рейтингу Дніпро почало набирати непогану кількість балів. Але водночас громадські активісти повідомляли, що із реальним втіленням інструментів прозорості там не так уже й добре. Апогеєм стало те, коли громадськість, яка подала петицію, не пустили на засідання ради, коли ця петиція розглядалась. А також міськрада ініціювала підняття порогу необхідної кількості голосів, яка повинна бути зібрана, щоб петицію розглянули. Ми тоді активно включилися, зробили заяву із фразою «місто, яке досягає непоганих показників у прозорості, повинно дбати й про те, як ця прозорість працює», і міська рада передумала піднімати поріг. В цьому випадку не можна було промовчати. Найкращий баланс – публікувати 70% «перемоги» й 30% «зради».

Рецепт № 4 - Робота через місцевих лідерів думок. Якщо ви знаходитеся в Києві, повпливати на міську раду Покрова Дніпропетровської області вам може бути важко. Тож у цьому місті ми змогли відпрацювати через нашого субгрантера – ГО «Громадський контроль», керівник якого, Артем Романюков, є місцевим лідером думок того регіону. Важливо відшукати й встановити контакти з усіма лідерами думок тих регіонів, де ви плануєте проводити свою діяльність. Це можна зробити на тих же подіях, куди вас запрошують. Це нелегка робота, але з часом починає приносити результати.

Рецепт №5Пропонуйте готові рішення, приклади, підкреслюйте, що реалізація ваших порад не несе витрат із бюджету міськради (якщо це так). Не всі працівники міської ради – це люди, які горять своєю роботою й готові розбиратися з вашими пропозиціями. Зробіть їх максимально конкретними, а ще краще – дайте приклади, як це було втілено десь.  Ми в нашій методології прозорості інвестиційного сектору під кожним індикатором вказали, в якому місті цей індикатор був втілений найкраще. Міська рада може просто скопіювати те, що є, не вигадуючи велосипед.

І один бонусний пункт – дуже допомагає міжнародний бренд. Бонусний тому, що цю пораду не у всіх є можливість використати. Але якщо за позицією організації ще стоїть материнська організація з офісом за кордоном, або є закордонний партнер – це додає важливості позиції й більше шансів, що міські ради прислухаються до вас.

Сподіваюся, що ці поради допоможуть тим, хто тільки береться за справу встановлення результативних контактів з міськими радами. Якщо маєте питання – буду рада відповісти поштою [email protected]

Коментарі

  •   Пiдписатися на новi


Щоб розмістити свою новину, відкоментувати чи скопіювати потрібний текст, зареєструйтеся та на портал.