bg-img bg-img bg-img
Увiйти в ГУРТ
Забули пароль?

Ще не з нами? Зареєструйтесь зараз


+ Пiдписатися

Що ми маємо зробити для дітей сьогодні, щоб Україна перемогла завтра   

У рамках місячника на ГУРТі «Україна перемагає»  розповідаю про свої погляди на те, що ми маємо зробити для дітей сьогодні, щоб Україна перемогла завтра.

Вважаю, що реформування потребують всі  сфери системи освіти, але починати потрібно з дошкільної.  Дошкільна освіта - цілісний процес, спрямований на забезпечення різнобічного  розвитку  дитини  дошкільного віку відповідно до її задатків,  нахилів,  здібностей,  індивідуальних, психічних та фізичних особливостей, культурних потреб. Отже, потрібно почати слідувати саме такому формулюванню визначення  дошкільної освіти. Саме дошкільний вік - базовий етап фізичного, психологічного та соціального становлення особистості дитини. Основну увагу потрібно приділити саме таким віковим групам, які пізніше і будуть формувати наше громадянське суспільство:

Періоди дошкільного віку:

•  немовлята;

•  молодший дошкільний;

•  середній дошкільний;

•  старший дошкільний.

В Законі про дошкільну освіту чітко прописано про демократизацію та гуманізацію педагогічного процесу. Саме тому потрібно зробити все для того, щоб працівники цієї сфери мали престижну професію та повагу в суспільстві. Від них залежить, переважно,  формування особистості    дитини,    розвиток    її   творчих здібностей, набуття нею соціального досвіду.

До речі про набуття соціального досвіду: дітей потрібно ВИВОДИТИ ЗА МЕЖІ ЗАКЛАДІВ, де вони постійно перебувають. Загальновідомі міжнародні практики, коли діток водять на екскурсії до найближчих крамниць, пошти чи пожежної частини тощо – все це і є тим самим СОЦІАЛЬНИМ ДОСВІДОМ. Діти мають знати, як працює ВСЕ НА СВІТІ.

Відомо, що переважну кількість годин на день дитина перебуває в закладі, а не в родині. Відвідування  дитиною  дошкільного  навчального закладу не  звільняє батьків від обов'язку виховувати,  розвивати і навчати її в родинному колі. Але потрібно створити такі умови для батьків, щоб вони могли вільно обирати для себе програми з батьківства чи клуби за інтересами – і робити це БЕЗКОШТОВНО. У нас такого нема або воно не працює лише тому, що батьки зайняті питанням – Де і Як заробити гроші, аби одягти на нагодувати дитину.

 Про мову: вважаю за доцільне зробити державні садочки та дошкільні заклади білінгвальними.  Мова  у  дошкільній  освіті  визначається  статтею  20 Закону України "Про засади державної мовної політики", але не завадило б цей закон трохи змінити. В усьому світі це нормальна практика і лише у нас чомусь на дво- або тримовні садочки така нездорова реакція.

Про кількість дітей:  наповнюваність  груп  у  дошкільних  навчальних   закладах становить:

•  для дітей віком до одного року - до 10 осіб;

•   для дітей віком від одного до трьох років - до 15 осіб;

•  для дітей віком від трьох до шести (семи) років - до 20 осіб;

•  різновікові - до 15 осіб;

•  з короткотривалим  і  цілодобовим  перебуванням  дітей  -  до  10 осіб;

Це все прописано в тому ж Законі, але в жодному із закладів ви такого не побачите. Саме тому треба збільшувати кількість закладів, а не кількість дітей в групі.

Тепер про ліцензування: всім відомо про ліцензування приватних    дошкільних   навчальних   закладів, юридичних і фізичних осіб на право надання освітніх послуг у сфері дошкільної освіти. Потрібно спростити цю систему і дозволити тим, хто хоче працювати з дітьми, робити це, але робити за міжнародними стандартами і якщо ти їх не досяг, то не маєш права бути в цій сфері. Саме тоді, коли буде конкурентоспроможність – поступово з'явиться висока якість.

Загальна оцінка: Організація   науково-методичного   забезпечення   дошкільної освіти,  впровадження  в  практику  досягнень  науки,   передового досвіду, новітніх педагогічних технологій – все це лише на папері. При такій кількості інформації в сучасному світі та при такій кількості міжнародних зв'язків – просто гріх не вчитися у колег і не брати цей досвід для нашого молодого суспільства. В цій сфері мають бути лише ті, хто має належні знання та практику, а також хист залучати ці знання на практиці, вчити колег та молодь. Працівники та спеціалісти даної сфери мають обов'язково мати гарний соціальний пакет. Питання про забезпечення системи   дошкільної    освіти    керівними    і педагогічними   кадрами,   сприяння   їх   підготовці,  підвищенню кваліфікації і проведенню атестації  вважаю дуже актуальним тому, що студенти після педвузів не йдуть працювати в ці самі заклади, а можливо під час свого навчання там, просто займали чиєсь місце. З дітьми мають працювати лише ті, хто цим живе, а не кожен, хто закінчив педагогічний ВУЗ.

 Має бути створена потужна система моніторингу та аналізу  проведення   експериментальної    та    інноваційної  діяльності у дошкільних  навчальних  закладах  України. Має відбутися  просто масове залучення дітей у процес навчання і виховання за значної участі держави. З метою забезпечення високого рівня дошкільної освіти держава активно повинна стимулювати удосконалення дошкільного виховання, здійснювати фінансову допомогу та створювати рівні можливості для отримання дошкільної освіти та підготовки до школи. Лише зараз ми зможемо зробити для дітей все, щоб Україна перемогла завтра і поступово стала тою країною, якою потрібно пишатися.

Коментарі

  •   Пiдписатися на новi


Щоб розмістити свою новину, відкоментувати чи скопіювати потрібний текст, зареєструйтеся та на портал.