bg-img bg-img bg-img
Увiйти в ГУРТ
Забули пароль?

Ще не з нами? Зареєструйтесь зараз


+ Пiдписатися

Куй залізо поки криза, або Он-лайн фандрайзинг   

Під час кризи пошук нових джерел фінансування стає дуже актуальним питанням, втім, дивлячись правді у вічі, наші НУО ніколи не мали занадто багато коштів: якщо організація дійсно працює, то планів і амбіцій, а відтак і потреб в коштах у неї завжди багато. Але криза змушує шукати нові шляхи, а нові шляхи відкривають нові можливості.
Вихід в Інтернет завдяки власному сайту або блогу дає організації можливість відносно дешево та не залежачи від інших осіб донести до суспільства свої ідеї, інформацію про свою діяльність та її результати. Звісно, щоб ваш сайт почали читати варто докласти певних зусиль: по-перше, його треба зробити дійсно цікавим (і не тільки вам самим), а по-друге, якось його прорекламувати, провести певну роботу для того, щоб ваш читач (клієнт, прихильник, спонсор etc.) зміг знайти або „зустріти” вас в Мережі.
Та от ви вже маєте чудовий сайт, на який кожного дня заходять сотні небайдужих людей, які підтримують ваші цілі, ідеї, вашу діяльність.
Досить часто люди пропонують матеріальну допомогу вашій організації, і тут повстають питання…
По-перше, в жодному разі не можна відмовляти людині в прояві доброти, милосердя, щедрості і т.п. Якщо вже вам гроші не потрібні, то порадьте доброчинцеві якусь іншу організацію чи людину, якій ці кошти необхідні.
Але для вас зараз гроші не є зайвими, тому варто придумати зручний спосіб отримання благодійної допомоги від користувачів вашого сайту. (Тут я маю на увазі саме персональні невеликі пожертви, адже якщо спонсор – приватна особа чи комерційна установа матимуть намір перерахувати вам значну суму коштів, то вони зв’яжуться з вами, попросять реквізити банківського рахунку і т.п. Головне не забути вказати на сайті свої координати для зворотного зв’язку:)).
Існує багато електронних платіжних систем (таких як WebMoney, “Яндекс. Деньги”, Moneybookers і т.п.), у них у всіх є свої переваги та недоліки, але загальним недоліком є те, що кожна з цих систем охоплює лиш незначну частину вашої аудиторії. Що ж робити, чи можна знайти таку систему, яка б охопила абсолютно усіх? Виявляється так! І ця система називається СМС-білінгом.

В наш час усі користуються мобільним зв’язком, тому абсолютно кожен може переказати кошти вашій організації відправивши короткий СМС-номер.
Крім того, цей спосіб підтримки вашої організації можна пропонувати людям не тільки в Інтернеті, але і в „традиційних” медіа, шляхом розміщення соціальної реклами з СМС-кодом і т.п.
Щоб скористатися цим фандрайзинговим інструментом вам доведеться налагодити співпрацю з одним із провайдерів відповідних послуг, таких як, наприклад, оцей. Робиться це доволі просто, натомість ви отримуєте можливість надходження СМС-переказів з 65 країн, що для Інтернету є дуже важливим, адже ваш сайт можуть читати в інших країнах, де рівень життя і, відповідно, можливостей підтримати вашу НУО значно більші.
Втім, цей досить привабливий на перший погляд фандрайзинговий інструмент має один, але дуже суттєвий мінус – занадто великі комісійні відрахування провайдеру послуг СМС-білінгу – від 30 до 50 відсотків!
Якби ви продавали на своєму сайті мобільний конвент то на ці комісійні можна було б взагалі не звертати увагу, але коли мова йде про благодійні пожертви…
Виходить так, що від третини до половини коштів, що дарує людина на добру справу, отримуєте не ви і не ваші клієнти, а якийсь невідомий „дядя”, приховувати це від благодійників некоректно, а якщо вказати на це то бажаючих буде мало.
Виходом з ситуації може бути певний „соціальний бізнес”, коли людина за допомогою СМС не перераховує вам благодійну допомогу, а сплачує за якусь послугу, знаючи при цьому що прибуток від надання даної послуги піде на розвиток вашої організації.
Як організувати „соціальне підприємництво он-лайн” - це вже тема іншої статті.
А які новітні технології знаєте чи використовуєте для фандрайзингу ви?

Коментарі

Тимчук Тарас    5164 дні тому   #  

до кінця дочитав і впринципі стало цікаво. дійсно, одна справа - збирати гроші, друга - їх правильно конвертувати. ті ж самі вебмані - минулого року, обєм цього ринку становив більше 1,5 мільярда ує. абсолютно віртуальні гроші... якими можна розраховуватись і купляти щось...

  •   Пiдписатися на новi
Михайло Ізюмський   5164 дні тому   #  

ось свіжа статистика стосовно інтернету:
"По данным исследовательского центра GfK Ukraine, количество пользователей Интернета в Украине за год с 4 квартала 2008 года по 4 квартал 2009 года увеличилось на 37%".
тому НУО варто зважати на тенденції. Доречі, криза якраз почалась у 4 кварталі 2008-го.

  •   Пiдписатися на новi
Сергій Цвєтков   5162 дні тому   #  

Дякую пане Михайло! Приємно отримати поради з такого "інтимного" питання, як фандрейзінг. Корисний досвід, корисна інформація.

Щоб я міг додати із власних спостережень, це щира зацікавленість, палання своєю справою, непідробний ентузіазм. До таких людей гроші часто самі знаходять дорогу.

  •   Пiдписатися на новi
Наталя Мірошніченко   5160 днів тому   #  

Мені сподобалась ця ідея:
<iframe src="http://docs.google.com/present/embed?id=dxxpdxm_230cdqnrzg8" frameborder="0" width="410" height="342"></iframe>

тільки ще не глянула, як там оплата лотів йшла

  •   Пiдписатися на новi
  •   Пiдписатися на новi


Щоб розмістити свою новину, відкоментувати чи скопіювати потрібний текст, зареєструйтеся та на портал.