bg-img bg-img bg-img
Увiйти в ГУРТ
Забули пароль?

Ще не з нами? Зареєструйтесь зараз


+ Пiдписатися

ЗМІ ігнорують громадську активність. Чи може навпаки?   

Відразу виникло бажання звернутись до тих, хто відслідковує життя саме через різні види мас-медіа. Ви там колись чули або бачили новини про діяльність громадських організацій? І взагалі, чи Ви обізнані з того, що в нашій країні існують не тільки політичні партії та заполітизовані ЗМІ, а ще й групи чи навіть повноцінні організації громадян, які існують для вирішення спільних для них проблем?

Не напружуйтесь – відповідь вже відома. На жаль, питання співпраці між НУО та медіа поступово переходить у стан хронічної хвороби типу шизофренії. Бо всі про неї знають (маю на увазі і ЗМІ, і громадські організації), всі про неї активно говорять на спеціально організованих заходах, але вирішувати цю проблему чомусь не збираються.

Саме таке враження складається після спілкування з представниками різних таборів. Чомусь здебільшого лунають лише взаємні претензії, що нібито одні не йдуть до інших, хоча аж біжать, аби виставити диктофон перед політиком чи бізнесменом. Тоді як ті інші просто сидять і чекають, аби їх дуже люб’язно запросили дати ексклюзивне інтерв’ю або зайвий раз посміхнутись на камеру.

Чесно кажучи, немає жодного бажання ставати черговим генератором повчальності ні для ЗМІ, ні для НУО. Тому спробуємо зважено розібратись, чому ж таки ці два вектори розвитку нашого суспільства майже не перетинаються.

«Нє віноватая я..» (с)

Експерти сходяться на думці, що традиційні медіа мало приділяють уваги роботі громадських організацій, пишучи про те, що їм цікаво – політичні процеси та інші більш рейтингові теми. У телевізійних сюжетах та на шпальтах газет інформація про потреби і здобутки НУО відсутня, особливо в регіонах. Крім того, більша частина засобів масової інформації, як на регіональному, так і на загальнонаціональному рівнях, підконтрольні в сенсі своєї редакційної політики власникам, засновникам, інвесторам, які, в свою чергу, прямо чи опосередковано залежні від певних груп, представлених у владі.

Така ситуація не є випадковою. Бо ЗМІ – це передусім комерційні структури, яким треба заробляти гроші, тому вони за власною ініціативою висвітлюватимуть лише провласницькі або прозасновницькі ініціативи. Тобто завжди спрацьовує тільки грошовий інтерес. Позиція громадських організацій залишається не менш традиційною – медіа не бажають висвітлювати. Не важливо чому – чи з остраху «пропіарити» щось, чи підтримати неблагонадійних людей, чи просто не отримати прибуток тощо (стереотипами, на жаль, думають і спілкуються обидві сторони).

Світло в кінці тунелю

Звичайно, у ЗМІ швидше вибухне скандал, бо від цього ростуть на дріжджах рейтинги. Але не слід забувати про головну передумову медійного успіху НУО – їм потрібно бути професійними і цікавими! Тоді як мінімум з ними сядуть розмовляти про співпрацю, а не одразу тикнуть прайс (громадські організації сприймаються як традиційні рекламодавці, а не джерела інформаційних приводів). А як максимум – самі знайдуть і все розпитають. Звісно, треба витискати по максимуму, хоча нашим НУО наразі хоча би до мінімуму дотягнути.

Деякою альтернативою може стати глобальна мережа. Громадські Інтернет-ресурси залишаються головним майданчиком, де належним чином висвітлюється діяльність третього сектору, а НУО можуть презентувати себе, пропонувати ефективні стратегії та знаходити потрібні відповіді. Проте, з врахуванням рівня проникнення Інтернет-доступу в Україні, традиційні медіа ще довгий час лишатимуться каналом донесення до суспільства найбільш кричущих проблем їхнього розвитку. Тобто з ними так чи інакше доведеться співпрацювати.

Як це зробити якнайкраще? В перш чергу, громадським організаціям до медіа можна і потрібно йти не з проханням, а з пропозицією. Це вважається більш цікавим і розумнішим підходом. Ефект включення ЗМІ, їхньої дотичності до проблем є дієвішим способом. І тут головний месидж не має включати «напишіть про нас, бо ми хороші», а навпаки – «ми і ви такі хороші – давайте зробимо щось краще удвічі більше».

Ініціатива не карається

Якщо лідери громадських об’єднань нарешті наважились переступити поріг ньюзруму якогось ЗМІ, то це лише перший крок. Входити до кабінету редактора чи відривати від роботи журналіста треба не з порожніми руками.

Час автоматичного розсилання прес-релізів та стандартних інформаційних повідомлень, де автор і об’єкт інформаційного матеріалу зазвичай представляють одну інституцію, відходить у минуле. Нові потреби, нова суспільна ситуація вимагають альтернативи. В ідеальному варіанті ви вже маєте готовий матеріал (чи його основну концепцію) з цікавою актуальністю та коментарями різних експертів.

Проявляти ініціативу не завадить і працівникам медіа. Але спочатку їм потрібно позбутися численних штампів щодо НУО: вони є не «грантоїдами», а джерелами альтернативної та фахової інформації, громадські активісти займаються не лише організацією флеш-мобів, а й ґрунтовною аналітичною діяльністю, НУО не ховаються від преси, а навпаки – завжди готові поділитися власним досвідом та доробками багаторічної діяльності.

А вже як з їхньої активності зробити гарний та ексклюзивний інформаційний привід, що буде сприйнятий навіть деспотичним і валютоцентричним редактором, - справа рук майстрів слова та акул пера (чи клавіатури). Колеги журналісти, не забувайте про свою місію з розвитку суспільства, а не тиражування епатажу та політиканства. Бо кожна людська трагедія – це не сенсація, а чудовий привід задуматись над її причиною.

Дякую за натхнення редакції Громадського простору.

Коментарі

Кравчук Егор   4970 днів тому   #  

ну как сказать.... во первых - очень много НГО просто узконаправленные и нет смысла в каждом выпуске ЗМИ публиковать какие-либо достижения.... это попросту неинтересно простым смертным, в таких новостях ничего "жареного" нету. Альтернатив мало конечно, самый простой способ - собственный сайт (хотя есть большое сомнение в его эффективности) или договоренность с местными ЗМИ о публикации наиболее интересных фактов, многосторонним НГОшкам намного проще выпускать свою газету, информационный листок, бюллетень, - называйте как хотите. Халявы не будет, социализм кончился....

  •   Пiдписатися на новi
Лариса Кожухарь   4970 днів тому   #  

Как ни странно, но в регионах НГО просто НЕ УМЕЮТ себя рекламировать... И это печально. Никогда не думала, что такие организации могут быть пассивными в самопиаре. Несколько раз сталкивалась, когда редактор профильного издания предлагает руководителю местного БФ или НГО рассказать о своей организации на страницах газеты (БЕСПЛАТНО! ну, за подписку может...), а те: "у нас много работы, нам некогда"... Парадокс! Кому больше надо? Газета никогда не выйдет с пустыми страницами, что-то да напечатают. Сейчас в информации нет дефицита, есть дефицит в возможности донести эту информацию, особенно у ОО. Необходимо планомерно ОБУЧАТЬ актив ОО общению с прессой, в конце концов иметь своего пресс-секретаря, менеджера по связям с общественностью - хотя бы скооперировавшись с другими НГО. Поверьте, всегда есть СМИ, которые пойдут навстречу неприб.организациям, надо только суметь их заинтересовать и главное - увидеть их, самим быть в курсе интересов СМИ и попытаться найти точки соприкосновения. Очень советую НГО не пытаться достучаться до медиа-монстров с миллионными тиражами и такой же рекламн.площадью, пишущих "обо всем". Как раз "узконаправленные НГО" будут интересны "узконаправленным СМИ".

  •   Пiдписатися на новi
Тимчук Тарас    4970 днів тому   #  

Ларисо, звичайно, камінь у бік регіональних організацій справедливо полетів. Приблизно 60% новин, які надходять на наш портал, не потрапляють у головну стрічку новин саме тому, що не містять суспільної користі і як правило звітнього характеру. Але те саме можна й сказати про київські і національні організації, які чомусь не використовують сучасних інструментів для комунікації як між собою, так і своєю аудиторією. Якщо системно глянути на розвиток ІГС, то спроможність доносити свою позицію і збирати прихильників в ІГС залишається аххілесовою пятою. Між іншим, у штатах ті самі проблеми спостерігав і в їх НГО. Ці та інші питання часто піднімаються у наших проектах, зокрема у цьому https://gurt.org.ua/gurt/projects/capacity/

  •   Пiдписатися на новi
Равчев Олександр   4954 дні тому   #  

Обида НГО на СМИ диктуется скорее их собственной не компетентностью в вопросах работы с медиа. Нельзя назвать это недостатком НГО, скорее это особенность работы. Ведь далеко не каждая организация может позволить себе квалифицированного специалиста по работе со СМИ, а "выращивать" своего весьма долго и накладно. Обладая же специализированными знаниями, не сложно попадать в полосы и эфир. Сложно найти людей, готовых помочь вашему проекту своими специализированными знаниями.

возможно, как вариант решения школы\программы подготовки специалистов по работе со СМИ именно для НГО, потому что самому учится конечно сложно и часто упускаешь элементарные вещи.

Как таковой же проблемы попасть в СМИ нет. Это обычная рабочая задача, иногда сложная иногда нет. Важно хорошо знать специфику издания: что пишет, о ком, сколько, как часто, какая целевая аудитория, что интересует, чему сочувствует. И знать специфику своей организации. Если же они совпадают, то вы приходите в СМИ не с "рекламой" а с "материалом", который СМИ интересен и пойдет в полосу\эфир. И в НГО здесь нет ничего уникального, про стратегическую медицину например тоже пишут не так много, про образование так же.

  •   Пiдписатися на новi
  •   Пiдписатися на новi


Щоб розмістити свою новину, відкоментувати чи скопіювати потрібний текст, зареєструйтеся та на портал.