bg-img bg-img bg-img
Увiйти в ГУРТ
Забули пароль?

Ще не з нами? Зареєструйтесь зараз

У Миколаєві адміністративні послуги стають ближчими до городян
03.09.2010

Днями в малому залі міськвиконкому під керівництвом заступника Миколаївського міського голови Олександр Женжеруха відбулася заключна конференція за проектом «Інформаційна відкритість і прозорість діяльності миколаївської міської влади», який був реалізований фондом розвитку міста Миколаєва (ФРГН) спільно з міською владою і коаліцією «Почин» за підтримки програми «UNITER».

Автори проекту, який стартував минулого року, провели велику роботу з впровадження технологій електронного урядування та електронної демократії, а також щодо налагодження системи управління якістю адміністративних послуг у відповідність до міжнародного стандарту ISO 9001:2000.

Зокрема, розпорядженням Миколаївського міського голови № 748р від 20.11.2009 р. була створена робоча група з чолі з О. Женжерухою з упорядкування адмінпослуг, що надаються органами місцевого самоврядування, комунальними підприємствами, установами та організаціями. Метою її роботи стало впорядкування інформаційної та регуляторної політики, розвиток системи комунікацій та забезпечення доступу громадян до повної інформації з надання адміністративних послуг.

За минулий час в рамках проекту були розроблені стандарти надання адмінпослуг і «Реєстр адміністративних (державних) послуг, що надаються органами місцевого самоврядування, комунальними підприємствами, установами, організаціями та порядку інформування споживачів в м. Миколаєві».

Відповідно до вимог ISO 9001:2000 розроблений і затверджений березневим розпорядженням міського голови № № 141 р «Про заходи щодо упорядкування державних, у тому чіслі адміністратівніх послуг, що надаються органами місцевого самоврядування, комунальними підприємствами, установами, організаціями», стандарт (типова форма) за кожною з адмінпослуг, який дає повну інформацію про послугу, особливості її надання (куди, до кого з якими документами звертатися, платна чи це послуга, які строки розгляду звернення і т.д.).

У стандарті прописаний і порядок оскарження рішення про надання послуги, якщо воно не влаштує заявника. При цьому в якості споживачів адмінпослуг розглядаються як громадяни - перш за все жителі Миколаєва, так і юридичні особи. У перелік адмінпослуг об’єднаний в рамках єдиного Реєстру.

Реєстр і стандарти надання адмінпослуг будуть затверджені на засіданні міськвиконкому з подальшим винесенням на розгляд сесії міськради. За словами віце-мера А. Женжеруха, зроблено важливий крок у формуванні цілісної системи інформування міської громади. Стандарти надання послуг значно полегшать життя громадян. Вони будуть розміщені на веб-сторінці міськради, а громадяни, у яких немає доступу в Інтернет, зможуть ознайомитися з ними у бібліотеці ім. М. Кропивницького та її філіях. А в перспективі ознайомитися зі стандартами можна буде також в міських школах і ЖЕКах.

Також 26 серпня підписано відповідне Доручення міського голови Чайки В.Д. При реалізації проекту активно використовувався досвід інших міст України, зокрема Борисполя, де наприкінці літа минулого року побувала миколаївська делегація.

Активну підтримку проекту надали міський голова Володимир Чайка, голова представництва Держкомпідприємництва у Миколаївській області Валерій Вєтров, начальник відділу дозвільних процедур і розвитку підприємництва Миколаївського міськвиконкому Андрій Яковлєв, доцент ГРІ Національної академії держуправління при Президентові України Олеся Голинська, а також експерт Українського незалежного центру політичних досліджень Максим Лациба, який виступив на конференції.

Виявилося, прогресу в підвищенні інформованості городян досягти непросто. Група громадян на конференції не переставали висловлювати свої претензії щодо тарифоутворення у міських гуртожитках і низької якості житлових послуг. Всі нагадування про те, що вони прийшли не за адресою, оскільки плутають адмінпослуги зі звичайними господарськими були залишені ними без уваги.

Та що там говорити, за простих городян, якщо навіть БТІ не надало інформацію до Реєстру адмінпослуг. Там, мабуть, вважають, що надають послуги господарські, ставлячи процедуру оформлення документів на нерухомість в один ряд, скажімо, з чищенням каналізації.

А ось ще приклад: законодавство не встановлює строк прийняття рішення про виділення земельної ділянки. Який же тоді термін можна закріпити в стандартах, якщо його в природі не існує?

Таких законодавчих різночитань і протиріч, на жаль, чимало. Уникнути їх допоможе закон «Про адміністративні послуги», проект якого внесений на розгляд до парламенту. У випадку його прийняття система надання адмінпослуг буде більш чітко оформлена і гармонізована. Втім, це справа майбутнього.

А поки міська влада намагається максимально спростити надання адмінпослуг городянам. Проект завершено, але робота в цьому напрямку триває. Паралельно ФРГН займався впровадженням технологій електронного управління при наданні адміністративних послуг в Миколаєві. У цьому напрямку також було зроблено важливі кроки, зокрема, розроблено і прийнято міською радою програму «Електронне управління та електронна демократія в м. Миколаєві на 2010-2015 рр..»

Широке залучення громадськості в рамках реалізації проекту крім іншого дозволило на практиці відпрацювати механізм діяльності Експертної громадської ради, який в даний час формується при міськвиконкомі для залучення городян до процесу формування та реалізації міської політики.

Контакти

  • Золотухін Михайло
  • Фонд розвитку міста Миколаєва
  • http://www.frgn.mk.ua/
  • Zolotuchin3

Коментарі

  •   Пiдписатися на новi



Щоб розмістити свою новину, відкоментувати чи скопіювати потрібний текст, зареєструйтеся та на портал.