bg-img bg-img bg-img
Увiйти в ГУРТ
Забули пароль?

Ще не з нами? Зареєструйтесь зараз

В Україні розпочалася кампанія за відмову жінок від куріння під назвою “Вільна від куріння”
20.11.2009

19 лютого 2009 р. у Міжнародний день некуріння та в рамках "Року молоді" в Україні розпочалася кампанія за відмову жінок від куріння під назвою «Вільна від куріння». Ініціатором цієї кампанії, яка проводиться за підтримки Міністерства України у справах сім’ї, молоді та спорту, стала Коаліція громадських організацій «За вільну від тютюнового диму Україну».

Акція розпочалася з прес-конференції, в якій взяли участь відомі в Україні державні та громадські діячі, представники творчої інтелігенції і шоу-бізнесу, видатні спортсмени. Зокрема, Сергій Гончар, голова Коаліції громадських організацій «За вільну від тютюнового диму Україну», Іван Крулько, заступник Міністра України у справах сім’ї, молоді та спорту, Микола Поліщук, голова Національної ради з питань охорони здоров'я при Президентові України, Денис Силантьєв, олімпійський чемпіон з плавання, Григорій Чапкіс, заслужений артист України, Влад Яма, хореограф та телеведучий, Андрій Доманський, телеведучий, Євген Паперний, народний артист України.

Отже, відомі та авторитетні у своїх сферах діяльності чоловіки звернулися до жінок з проханням: не курити самим, а також допомогти чоловікам звільнитися від цієї згубної звички. Під час прес-конференції були представлені результати репрезентативного соціологічного дослідження, здійсненого в жовтні 2009 року Київським міжнародним інститутом соціології, про ставлення чоловіків до жіночого куріння.

Як свідчить дослідження, в українському суспільстві існує негативне ставлення до жіночого куріння. І це допомагає скоротити його. Рівень куріння серед жінок України останніми роками помітно зменшився – з 20% у червні 2005 року до 13% у жовтні цього року. Саме жінки виявилися більш чутливими до зміни ставлення до куріння у суспільстві, яка відбулася останніми роками в Україні через прийняття ефективних заходів контролю над тютюном, включаючи звільнення робочих та громадських місць від тютюнового диму, підвищення тютюнових акцизів тощо.

Також учасники заходу акцентували на тому, що маркетингові заходи тютюнових виробників в Україні стають дедалі агресивнішими.

"Як це не прикро констатувати, але в останні роки тютюнові виробники основне вістря своїх маркетингових акцій спрямували саме на молодих жінок. Щомісяця ми спостерігаємо появу рекламних кампаній цигарок, цільова аудиторія яких – це майбутні матері", - зазначив заступник Міністра у справах сім’ї, молоді та спорту Іван Крулько.  

Транснаціональні тютюнові компанії, які прийшли в Україну на початку 1990-х років, сьогодні контролюють 98% ринку. Оскільки в Україні рівень куріння серед жінок був традиційно низьким, саме жінки стали основною цільовою аудиторією тютюнової індустрії. Зокрема, транснаціональна компанія «Брітіш Амерікан Тобако» (British American Tobaccо) писала про країни колишнього СРСР в одному зі своїх документів, які були оприлюднені за рішенням американського суду: «Сьогодні куріння серед жінок є соціально прийнятним, і тепер їх можна залучити за допомогою більш легких та ментолових виробів». 

За словами Микола Поліщука, голови Національної ради з питань охорони здоров'я при Президентові України, дві третини курців у світі мешкають у слаборозвинутих країнах, і виходячи зі статистичних показників щодо паління та виробництва цигарок, "наша древня та красива країна навіть і тут є одним з лідерів. А якщо звернутися до медичної статистики, то стає зрозумілим, що паління в Україні на сьогодні – це найнебезпечніша епідемія, адже врожай, який збирають цигарки, – 110 тисяч померлих щороку".

Також у своєму виступі Іван Крулько повідомив, що Міністерство України у справах сім’ї, молоді та спорту займає активну позицію щодо посилення контролю за продажем тютюнових виробів. Зокрема, на розгляді в парламенті знаходиться розроблений фахівцями Міністерства проект Закону України „Про внесення змін до деяких законів України”, яким передбачається внесення до переліку нових місць, в яких буде заборонено продавати та вживати зазначену продукцію. Однак, справжнім важелем, якій здатен змінити рівновагу на користь здорового способу життя та обмеження реклами тютюну, за словами заступника Міністра, може стати лише об’єднання зусиль владних структур та громадськості через створення та реалізацію єдиної політики у цьому питанні. 

"Одним з перших кроків влади має стати повне викорінення реклами тютюнових виробів. І парламентарі, і виконавча влада мають визначатись: що для держави важливіше – здоров’я нації чи "інтереси галузі". Міністерство України у справах сім’ї, молоді та спорту вже визначило своїм пріоритетом здоров’я нації", - зазначив Іван Крулько.  

Після прес-конференції на майданчику перед «Українським домом» відбулася театралізована дія - «Танок смерті в рожевому». Декілька танцюристів, вдягнуті в костюми смерті рожевого кольору, виконали танок, який символізує те, що справжня чума вже давно оселилася в Україні, хоч і замаскувалася в рожевий, гламурний та привабливий одяг. Мета цієї акції – привернути увагу до необхідності повної заборони реклами цигарок та заборони популяризації куріння. 

Наступним етапом кампанії «Вільна від куріння» стане ініціатива «Мамо, не кури, я задихаюся!». Вона має на меті закликати жінок кидати курити напередодні вагітності і вже ніколи не розпочинати після того, як малюк народиться. За наявними дослідженнями, багато жінок і чоловіків кидають курити саме напередодні народження дитини. У рамках акції буде створена спеціальна брошура та плакати, які будуть розповсюджені у жіночих консультаціях та педіатричних кабінетах.

Джерело

Коментарі

  •   Пiдписатися на новi



Щоб розмістити свою новину, відкоментувати чи скопіювати потрібний текст, зареєструйтеся та на портал.