Громадські експерти перевірили, наскільки якісно мешканцям Харцизька надають найбільш «популярні послуги». Мова йде про отримання закордонного паспорта, реєстрацію за місцем проживання, реєстрацію прав власності, операції з земельними ресурсами, отримання соціальних допомог.
Проблем виявилося дуже багато. Але експерти підготувати чіткі пропозиції до органів влади, які можна втілити достатньо швидко і отримати суттєве покращення якості надання послуг для мешканців. Вперше такий масштабний моніторинг провела у Харцизьку ГО «Взаємодія». Підсумки проекту підбивають у липні 2014 року. ГО «Взаємодія» продовжує вести переговори з органами місцевої влади для втілення експертних рекомендацій.
26 червня в залі засідань Харцизької міськради відбувся круглий стіл на тему “Результати громадського моніторингу якості надання адміністративних послуг мешканцям міста. Проблеми та шляхи їх вирішення”, на якому були представлені результати досліджень споживчого попиту населення, ступінь їх задоволеності послугами. Моніторинг проведено в рамках реалізації проекту «Громадський моніторинг надання адміністративних послуг у містах України» за підтримки ЄС та ПРООН. Ініціаторами та організаторами заходу є Донецькі громадські організації: ДОГО «Взаємодія», ДМГО «Агенція розвитку місцевого самоврядування», Харцизька міська рада, громадські організації міста.
Завданням проекту є об’єднання зусиль влади та громадськості з метою пошуку ефективної моделі співпраці органів влади та скерування цієї синергії для підвищення якості адміністративних послуг та зниження рівня корупції.
Учасників круглого столу привітав Аркадій Яковлєв, помічник міського голови. Він відзначив важливість даного проекту для міста і закликав усіх присутніх взяти до уваги результати громадського моніторингу. Зі свого боку пообіцяв всіляко сприяти виконанню пропозицій та зауважень, які надійшли від громадян на ім’я міського голови та висловив сподівання, що спільна робота органів місцевого самоврядування, державної влади та громадськості буде спрямована на подолання недоліків і негативних явищ, які ще мають місце в сфері надання публічних послуг мешканцям нашого міста.
Виконавці проекту проводили опитування жителів, які отримують найбільш затребувані адміністративні послуги. Це отримання паспорта для виїзду за кордон, реєстрація за місцем проживання, реєстрація прав власності, операції з земельними ресурсами та отримання соціальних допомог.
Опитування громадян показали, що мешканці негативно ставляться до роботи відділення міграційної служби і мають певні претензії до роботи інших служб з наступних причин: великі черги, тісні приміщення, некваліфіковані консультанти, відсутність бланків тощо.
Основні рекомендації щодо удосконалення системи надання адміністративних послуг за результатами моніторингу
1. Створити комфортні умови для очікування (додати стільці для очікування і столи для заповнення документів).
2. Організувати надання супутніх послуг і створити санітарно-гігієнічні умови в приміщенні.
3. Розробити більш зручний графік годин і днів прийому відвідувачів, передбачивши роботу служби без перерви («плаваюча перерва»), у вихідні дні, а також прийом і видачу документів протягом всього робочого дня.
4. На стендах розмістити повну інформацію про алгоритм дій і пакет документів, які необхідні для отримання закордонних паспортів.
5. Передбачити можливість забезпечення бланками відвідувачів.
6. Розміщувати бланки на столах перед кабінетами, щоб відвідувачі 2 рази не стояли в черзі. Призначити відповідальну особу за видачу бланків та квитанцій.
7. Розглянути можливість скорочення вартості послуги до 170 грн. відповідно до вимог чинного законодавства та Рішеннями ВСУ № 21-416а13, № 21-441а13, ВАСУ № К/800/26/13.
8. Проаналізувати сайт http://dn.dmsu.gov.ua/dn/posluhy надання адміністративних послуг з метою внесення пропозицій щодо запровадження інструментів зворотного зв’язку з клієнтами, а також розширення можливості надання на безкоштовних ресурсах всієї потрібної інформації (контакти, довідки, консультації тощо).
9. Призначити консультантів, які надавали б повну, розгорнуту інформацію.
10. Встановити покажчики на прилеглих вулицях, що вказують на місце розташування суб’єкта надання адміністративних послуг.
11. Встановити пандус, кнопку виклику або ліфти для осіб з обмеженими фізичними можливостями.
12. Організувати регулювання діяльності кожного співробітника на підставі відстеження результатів роботи і завантаженості протягом дня.
Моніторинг надання публічних послуг населенню показав, що кабінетна система та принципи роботи окремих суб’єктів надання послуг не завжди відповідають принципам і ідеї Закону “Про адміністративні послуги”, а в деяких випадках має місце і пряме невиконання основних його вимог.
Важливим етапом є створення умов і для роботи самого Харцизького ЦНАПу, особливо в світлі вимог ПКМУ № 523-р від 16.05.2014 «Деякі питання надання адміністративних послуг органів виконавчої влади через центри надання адміністративних послуг». Без створення умов для діяльності ЦНАПу, який повинен мати окремий відкритий офіс, розташований на 1 поверсі, наявності супутніх послуг (банк, ксерокопія), інформаційних терміналів і застосування програмного забезпечення на основі сучасних ІР – технологій, виконати всі вимоги Закону “Про адміністративні послуги “буде дуже важко.
Свою думку висловив підприємець Сергій Нестеренко, який нагадав, що потрібно просуватися швидше на шляху децентралізації місцевої влади та поділився своїми враженнями про роботу Центрів надання послуг населенню в інших країнах, де він був і бачив процес надання таких послуг без бюрократії і за допомогою різних електронних сервісів. Проблема полягає не в коштах, а в наявності політичної волі і прав, які мають бути передані органам місцевого самоврядування.
Завершив роботу круглого столу Аркадій Яковлєв, який ще раз висловив подяку організаторам за виконану величезну і якісну роботу з проведення моніторингу та запевнив учасників заходу, що виконавча влада міста докладе всіх зусиль для створення умов представникам держорганів щодо переведення частини послуг на територію ЦНАП. Це сприятиме вирішенню головного завдання – поліпшення якості обслуговування городян, розширення видів послуг, поліпшенню сервісів послуг та зниження рівня корупції.
Повні версії звітів по всіх суб’єктах надання адмінпослуг розміщено на сайті ГО "Взаємодія" та РФПП
Довідка
Проект громадської організації ДОГО «Взаємодія» виконується за підтримки Європейського Союзу та Програми розвитку Організації Об’єднаних Націй (ПРООН) та у партнерстві з ГО «Самопоміч» в рамках всеукраїнського проекту «Поширення кращих практик недержавного моніторингу надання адміністративних послуг» з метою вдосконалити процес надання адміністративних послуг органами місцевого самоврядування у містах України за рахунок посилення громадського контролю та налагодження ефективного зворотного зв’язку.
Коментарі