•  

Фонд «Подільська громада» – платформа для консолідації активних вінничан

«Ми допомагаємо тим, хто допомагає іншим», − девіз вінничан, які з 2008 року працюють над розвитком свого міста. Вінниця має бути сучасною і комфортною, а стати такою вона зможе лише за активної участі містян. Тож фонд «Подільська громада» обрав шлях підтримувати тих, хто працює в цьому напрямі.

А сфер, де підтримка не зайва, – безліч. Об’єднання людей із інвалідністю, дитячі та молодіжні спільноти, заклади освіти та медичні установи, спортивні й музичні школи, соціальний бізнес – далеко не повний перелік підтримуваних Фондом організацій. Адже дуже часто в таких організацій величезний, хоч і прихований потенціал.

ТРОХИ ІСТОРІЇ

Фонд розпочав свою роботу в 2008 році. Уже майже 10 років він гуртує вінничан. А керує процесом Олена Данілова, голова правління «Подільської громади». Пані Олена знає про особливості «третього сектора» все, тому що долучалася до громадської діяльності ще зі студентських років. Спочатку − як волонтерка та активістка, згодом – як менеджерка та організаторка.

«Подільська громада» − це Фонд громади міста Вінниці. Донорські та благодійні кошти мають властивість закінчуватися, натомість місцеві ресурси залишаються і можуть стати невичерпним джерелом прибутку, якщо скерувати їх у правильне русло.

«Від самого початку ми чітко визначили територію, яку охопимо своєю діяльністю, − ділиться пані Олена. – Ми працюємо для вінницької громади. Також відразу вирішили, що до «Подільської громади» будуть входити представники влади, бізнесу, ОГС, ЗМІ. Це все задля того, аби об’єднати сектори і разом розвиватися. У 2011 році ми потрапили до програми «Школа фондів громад», ініційованої ІСАР «Єднання» (програма спрямована на розвиток локальної філантропії через підтримку фондів громад, – ред.). Це дало нам поштовх до розуміння того, що таке фонд громади. Ми усвідомили, що це – чудовий інструмент розвитку».

Починали із невеликих заходів. Наприклад, однією з перших акцій було опитування вінничан, коли люди розповідали, чому вони люблять своє місто. Те, що зараз звучить звично, у 2009 році було відкриттям.

Нелегко було починати працювати з бізнесом. Адже потрібно було чітко пояснити та показати, що це за ініціатива і яку ставить перед собою мету.

«Ми одразу вирішили, що маємо працювати прозоро, − згадує пані Олена. – Загалу має бути зрозуміло, хто ми, хто наші волонтери, хто партнери, звідки беруться гроші. Ми створили по-справжньому громадський офіс: до нас міг зайти будь-хто – поспілкуватися, просто випити чаю. Ми працювали над тим, аби завоювати довіру, побудувати з громадськістю дружні стосунки».

ПЕРШІ УСПІХИ

До діяльності молодої організації долучився Віктор Бронюк, лідер відомого музичного гурту «ТіК» (назва розшифровується як «Тверезість і Культура», – ред.). Він став головою правління Фонду. Пан Віктор активно підтримав ідею розвитку міста і запропонував скористатися таким інструментом, як корпоративний фонд. Це благодійний фонд бізнес-корпорації, комерційної установи, який створюється за підписанням угоди у Фонді для ведення систематичної благодійної діяльності. Найчастіше більшість фінансових надходжень корпоративного фонду – внески компанії-засновника. Корпоративний фонд дає можливість компанії систематизувати власну благодійну діяльність, реалізовувати проекти та програми пріоритетних для компанії напрямків, а також проектів направлених на вирішення актуальних для громади проблем.

Ідея, коли бізнес у рамках благодійного фонду створює власний фонд, виявилася успішною. Представники бізнесу надали гроші на розвиток певних напрямів, зокрема підтримку музичних колективів, а через конкурс грантів Фонд розпорядився ними як менеджер. Це були не захмарні суми, але заявок надійшло дуже багато. Для багатьох грантоотримувачів навіть невелика фінансова підтримка виявилася суттєвою і стала поштовхом до подальших пошуків фінансування.

Іще не маючи значних ресурсів, «Подільська громада» підтримувала дитячі будинки: «Ми бачили, що навіть декілька тисяч гривень роблять свою справу, − згадує пані Олена. – Головне для більшості ініціатив – дати поштовх, підтримку, розуміння, що вони не залишаються сам на сам зі своїми проблемами. З цього почали творитися хороші справи. Завдяки прозорості і відкритості до нас прийшов перший успіх».

ОРІЄНТАЦІЯ НА БІЗНЕС

У слогані «Ми допомагаємо тим, хто допомагає іншим» озвучена мета організації, якої Фонд дотримується й нині. Проте пріоритети діяльності змінюються, відповідаючи на вимоги сьогодення. Починали з того, що самостійно організовували різноманітні заходи та акції. Далі був етап, коли значну увагу приділяли конкурсам грантів. Напівжартома називали себе «тими, на кому можна вчитися писати гранти»: показували, як написати проект, як правильно звітувати, та навчали інших грантівським тонкощам.

Зараз же діяльність «Подільської громади» фокусується на роботі з бізнесом. «Не принципово, якою буде сума внеску, − каже пані Олена. – Важливо, аби представники бізнесу відчували, що вони дотичні до того, що відбувається в місті».

Співпрацюючи з бізнесом, Фонд бере на себе всі адміністративні функції. Про надходження та витрати організація звітує щомісячно: скільки й куди передано коштів, скільки пішло на адміністрування тощо. Тож донори в курсі того, на що витратили їхні гроші.

НАПРЯМИ ДІЯЛЬНОСТІ

«Подільська громада» − це платформа, що об’єднує різні благодійні акції та ініціативи, корпоративні та тематичні фонди. Це і Молодіжний банк ініціатив, де знаходять підтримку проекти молодих активістів, і соціальне підприємництво, і підтримка армії, і музичний табір, і допомога дітям з інтернатів та хворим, і багато чого іншого.

Активізація громади, її консолідація, об’єднання зусиль та ресурсів для вирішення потреб – саме на такі результати орієнтується «Подільська громада». А йти до цієї амбітної мети вирішили шляхом розвитку культури благодійності та філантропії для реалізації соціальних проектів на території Вінницької області.

Уже двічі – у 2016 та у 2017 роках – зверталися до надзвичайно дієвого інструмента, який дозволяє залучити широке коло зацікавлених. Мова йде про Аукціон проектів. На такий аукціон збираються представники бізнесу, громадських організацій та всі охочі фінансово підтримати нові проекти. Для авторів ініціатив це, у свою чергу, нагода презентувати себе та отримати фінансування. Благодійники − «донори міста» − обирають серед запропонованих той проект, який їм сподобався, і виділяють на нього стільки грошей, скільки вважають за потрібне. Так у кожного проекту з’являється свій бюджет. За отримані фінанси через певний час отримувачі грантів звітуються, тож ті, хто надає допомогу, впевнені в тому, що гроші були вкладені в справу. Крім того, аукціон – чудовий майданчик для спілкування між активними вінничанами.

У роботі Фонду беруть участь і волонтери, які допомагають організовувати й проводити акції й заходи. Фонд, у свою чергу, прагне віддячити волонтерам – забезпечити комфортними умовами роботи, знайти можливість відправити для обміну досвідом за кордон. Адже мотивація – важлива складова роботи волонтерів.

Зробити добру справу може кожен. На сайті «Подільської громади» є кнопка «Потребують допомогу». Також ті, хто опинився у скрутному становищі, можуть залишити повідомлення в цьому розділі.

Важливо бути відповідальним уже сьогодні, адже від цього залежить майбутнє – і кожного окремо, і всіх загалом. Об’єднавши зусилля, можна сподіватися на потужний результат, що й доводить своїм прикладом «Подільська громада».

Контакти

Share
Чи вважаєте цей матеріал корисним + Так 4  - Нi  

Коментарі

Катаріна Анаду    69 днів тому   #  

Wonderful!

  •   Пiдписатися на новi
  •   Пiдписатися на новi

Мої активи

Нові можливості з ГУРТом!



 

Щоб розмістити свою новину, відкоментувати чи скопіювати потрібний текст, зареєструйтеся та на портал.