bg-img bg-img bg-img
Увiйти в ГУРТ
Забули пароль?

Ще не з нами? Зареєструйтесь зараз


+ Пiдписатися

Тримай руку на пульсі!   

Мені часто кортіло написати про те, що я бачу кожен день і ніяк не можу зрозуміти, чому інші цього не бачать. Очевидно, все ж таки, це якраз випадок деякої професійної деформації. Але мені зранку товариш скинув лінк на свій пост і я подумав… хм.. непогана затравка для професійного обговорення.

Мова піде у цьому топіку (можу підписатись під кожним словом) про тренди у сучасних комунікаціях, точніше у інформаційних середовищах. Товариш, який працює в одній PR агенції не витримав і видав, як на мене, непоганий харч для мозкової діяльності. Якщо комусь здастся, що написане не стосується діяльності ІГС, то це вже сприйняття читача і його спроможності робити самостійні висновки.

Публікую текст запису з блогу повністю, з дозволу автора :)

Соціальні медіа – доповнення медіаплану чи сигнал про системні зміни?

У західному професійному PR середовищі вже давно йде жваве обговорення системних змін, які відбуваються у світі комунікацій. Про це неможливо не думати, це неможливо не помічати (як приклад - прогнози-2010 щодо вимірювання ефективності PR на metricsman або ж цей чудовий PDFчик від DowJones - дуже рекомендую).

Ні, базові речі лишилися незмінними. Які раніше, завдання PR – забезпечувати максимально сприятливий стан середовища, в якому функціонує організація, через вплив на свідомість всіх цільових груп.

Змінилося інше. В першу чергу, це стосується структури каналів комунікацій. Але справа не обмежується лише простим розширенням діапазону каналів та механічним додаванням до традиційних медіа різноманітних онлайн інструментів.

Мова йде про якісні зміни, які в тому числі торкаються і традиційних медіа.

Коли сьогодні PR агенції, які тримають руку на пульсі змін у світі, починають все більше й більше уваги приділяти соціальним медіа, спеціалісти та галузеві медіа починають говорити, що «PR йде в онлайн» або застосовують інші штампи.

Але, панове, PR ніколи й не був оффлайн або ще де інде!. PR використовує будь-які інструменти для досягнення своїх цілей: інформування, залучення , підтримка лояльності etc. Я пишу прописні істини, але ж їх так часто забувають, хоч це і базові речі.

Взагалі-то, я використовую поняття PR швидше з поваги до традиції. Я взагалі сповідую інтегрований підхід до прикладних комунікацій, але це вже інша велика тема, якої я можливо ще торкнуся в іншому пості. Підведу підсумки цієї думки фразою про те, що PR-ники – це просто люди, які вирішують проблеми організацій (і цю думку зовсім нещодавно висловила моя колега по цеху в своєму інтерв’ю

В чому ж проявляються ці зміни? Крім власне появи та стрімкого розвитку найрізноманітніших CGM (про сам концепт на ClikZ та WiKi), як на мене одна з найголовніших речей – це швидкість та доступ до каналів комунікацій. За допомогою фейсбука та твітера одна (!) людина може практично моментально прокачати через експертну спільноту (включаючи ключових для вашої галузі журналістів) будь-яке повідомлення, будь-який факт. Ви прозорі. Немає куди сховатися. Насправді, це рай для журналістів та медіа – сьогодні вони, як і всі інші користувачі інтернет, мають повний доступ до живої інформації, думок, суджень, оцінок із будь-якої теми в режимі реального часу.

Для PR наступає час не сили, але мистецтва. Не кількості, а якості (всі профі мріяли про це, так?;) ).

При цьому усілякі суперечки щодо джинси та контрольованих каналів комунікації вже можна вважати пережитками минулого, атавізмами. Про який контроль взагалі йде мова?!)))

Абзац.

Буде великою помилкою думати, що все це не стосується України. Щодо споживання інтернет і – особливо – використання просунутих інструментів в площині CGM та соцмереж Україна впевнено рухається врівень із країнами Європи.

Сьогодні ваші клієнти діляться один з одним інформацією щодо вашої компанії та продуктів в цих каналах. Ви не маєте контролю в цих каналах. Міняється сама парадигма комунікації с ЦА, із стейкхолдерами.

Але навіть це не ключове. На практиці важлива не філософія і феноменологія того, що відбувається. Важливо інше. Як правильно працювати із соціальними медіа? Як повинні змінитися підходи до роботи із традиційними медіа? Варіанти роботоподібних «творчих» людей, які постять механічно коментарі на форумах, ми не розглядаємо – кейсів достатньо.

Результат таких «технологій» часто досить сумний. Інші кажуть, що це працює. В будь-якому випадку, це типовий підхід чорної пропаганди, коли джерело (комунікатор) підміняється, тобто комунікатор видає себе за іншого. Подібні технології ще можуть бути хоч якось виправдані у «військовий» час, коли не думають про майбутнє. Але підставляти так репутацію свого бренду?.. Запитайте «Якіторію», що вона думає про такі технології.

І останнє – найважливіше, хоч можливо і найскладніше для розуміння. НЕ ІСНУЄ окремо різних стратегій для роботи в традиційних медіа та соціальних медіа. Ви не можете продовжувати мислити по-старому, категоріями 50-річної давнини і успішно реалізовувати комунікаційну політику вашої компанії (ваших клієнтів).

Віце-президент NIKE з комунікацій якось сказав (я наводжу у довільній формі), що наша робота як спеціалістів з комунікацій не прокачувати гроші через ті чи інші медіа, підтримуючи в них життя; наша робота – спілкуватися с споживачами та іншими цільовими групами. Те, які інструменти ми при цьому використовуємо, диктується лише одним – як поводять себе наші стейкхолдери? Де вони зараз? Які медіа вони споживають? Що їм подобається?

Ось про що ми говоримо. Змінюються не медіа. Змінюється поведінка наших аудиторій і структура каналів комунікацій, які вони споживають.

Цей процес нелінійний. Не можна описувати це просто як «міграцію аудиторій в нові медіа». Все переплетено. Журналісти черпають ідеї та цитати в блогах та на форумах. Нормою є посилання на онлайн-ресурси як на джерело в газетах та журналах etc.

<p>Все переплетено і сьогодні кращі голови в світі комунікацій б’ються над розробкою нових підходів та методологій побудови системи комунікацій із стейкхолдерами. А ви думаєте про це?
<i>Михайло Нестор, Nords PR Ukraine</i>
Джерело

Коментарі

Антон Крилець   5328 днів тому   #  

Найцікавіше, що більшість наших бізнесів та НУО взагалі не розуміють про що це. Як можна не вбухуючі бюджети спілкуватися зі своєю аудиторією напряму. Чи може їм нема що сказати?

  •   Пiдписатися на новi
Михайло Ізюмський   5328 днів тому   #  

Традиційно бізнес змінював медіа, тобто медіа підлаштовувались під потреби бізнесу. А зараз, можливо, самому бізнесу доведеться підлаштовуватися під формат, навіть - "новий порядок", встановлений з появою "нових медіа" і, відповідно, змінюватись.
Коли одна компанія з рекламним бюджетом в десятки різів меншим, ніж у конкурента, має шанси за допомогою "нових медіа" отримати набагато кращі результати, звісно це змінить підходи... Але що буде далі? Далі ті, в кого більше грошей, профінансують дослідження, навчання і т.п. і знов стануть більш вправними у цій сфері. Використання телевізійної реклами колись теж було "інновацією", а телебачення "новим медіа"...

  •   Пiдписатися на новi
Лілія Дмитренко   5328 днів тому   #  

Про час мистецтва зачепило... Буду думати :-)

  •   Пiдписатися на новi
Тимчук Тарас    5327 днів тому   #  

тут мова знову іде про одне і теж: чи будемо ми в світовому тренді чи знову щось своє придумаємо. насправді, для багатьох темних і незрозумілих структур настануть ненайкращі часи: важко буде впарювати розумним і кмітливим клієнтам фуфло, а завдяки новим медійним інструментам можна побачити "демократію в дії". Я не експерт у багатьох темах, але завдяки думкам, наприклад, учасників ГУРТівської блогосфери дізнався дуже багато цікавого та нового. отриману інформацію не можна отримати з офіційних новин, навіть з коментарів. Ви зауважте, у нас реєструються, додають новини, ведуть блоги та коментують РЕАЛЬНІ люди, які можуть, хочуть і бачать сенс у тому, щоб обговорювати теми, які їх цікавлять. Мені здається, якщо громадські організації не зможуть зрозуміти основної філософії сучасних змін, їх чекає тихий коматоз (хоча краще вже психоз, аніж коматоз :)))). Міфи розвіюються, стереотипи руйнуються, зявляються нові покоління лідерів, які вже живуть з новими технологіями в голові :) в цікавий час, живемо, панове, час постійного навчання!

  •   Пiдписатися на новi
Тимчук Тарас    5323 дні тому   #  

в додаток до написаного - найкраща рекламна кампанія року

https://www.youtube.com/watch?v=xcj2YhJoZIU&feature=player_embedded

цифри:

1) Освещение кампании в глобальных медиа, включая истории на канале CNN, документальный фильм на BBC, статьи в журнале “Time” и прочих по данным TQ PR agencies monitoring services оценивается приблизительно в 130 млн. USD при общем бюджете кампании в 1, 7 млн. USD
2) 34 684 резюме из 201 страны мира предоставили 610 часов видеоконтента, который продвигает наш продукт
Более 450 000 голосов было получено во время голосования за претендента на Wild Card (источник :Oniture site stracking statistics)
3) На 139-ый день на www.islandreefjob.com побывало 7 970 130 посетителей (из них 6 768 656 уникальных), которые просмотрели 53 839 404 страниц, проведя на сайте в среднем 8.25 минут.
По запросу “best job in the world island” Google индексирует 52 500 000 страниц, 231 355 блогов и 43 603 новости.
4) Кампания заняла девятое место в международном списке ТОP— 70 наиболее успешных PR кампаний в мире по версии компании Taylor Herring http://www.taylorherring.com/blog/index.php/2009/01/50-top-publicity-stunts/

  •   Пiдписатися на новi
  •   Пiдписатися на новi


Щоб розмістити свою новину, відкоментувати чи скопіювати потрібний текст, зареєструйтеся та на портал.