bg-img bg-img bg-img
Увiйти в ГУРТ
Забули пароль?

Ще не з нами? Зареєструйтесь зараз


+ Пiдписатися

Сліди від куль   

Під час Другої світової війни британські бомбардувальники щодня відправлялися бомбити німців. Більшість літаків не поверталися додому, а ті що поверталися були вкриті слідами від куль німецьких зенітних знарядь та винищувачів.

Бажаючи підвищити вірогідність повернення екіпажів додому, британські вчені вивчали вивчали розташування слідів від куль. Інженери вважали, що в тих місцях, де найбільше потраплянь, потрібно додатково підсилювати броню корпусу літака. Звичайно, було знайдено закономірність: багато слідів розташовувалось на крилах, хвості і в районі хвостового кулемету. На кабіні пілота та паливних баках слідів було мало.

Логічним є висновок, що треба додати броні в тих місцях, де найбільше слідів. Але це невірно!

Літаки з кулями в кабіні пілота та паливних баках просто не змогли повернутися додому, а на тих літаках що повернулися сліди від куль було знайдено якраз в добре укріплених місцях. Важлива інформація була у збитих літаків, а не у тих що повернулися!



Ця історія є буквальним прикладом так званого феномену “упередженості того хто вижив”.

(Навів за цією статтею. там розглядається ще багато інших аспектів феномену)

Всі ми дуже любимо “історії успіху”, кейси вдало проведених акцій, кампаній та проектів. Але часто більш корисними є “розбори польотів” кампаній та проектів, які пройшли не зовсім, або взагалі невдало.

Не помиляється лише той, хто нічого не робить, а вміння визнавати свої помилки та вчитися на них є свідченням зрілості та розуму.

Комусь може видатись, що розповівши про свій провал, помилки, організація зіпсує власний імідж. Але я думаю що краще самому першим розповісти про невдачу, проаналізувати її причини та зробити висновки. І виглядатиме це доволі пристойно. Крім того, й іншим користь - адже вчитися на чужих помилках значно “дешевше”:)

А бувають ще ситуації. коли просто не можеш зрозуміти в чому причина незадовільного результату, де помилився. і тут “колективний розум” може допомогти. Адже непроаналізована невдача - запорука нових невдач у майбутньому!

Радий що в нас, навіть тут, на ГУРТоБлогах, почали з'являться подібні “розбори польотів”. А вам є про що розповісти?

Вдалих усім польотів!

Коментарі

Alla Zhuravel   4587 днів тому   #  

І приземлень!

  •   Пiдписатися на новi
Богдан Маслич   4585 днів тому   #  

Михайле, дякую! дуже класний пост! на мою думку, культура конструктивного "розбору польотів" - це перший крок до організаційного розвитку :) самокритика та вміння сприймати (а не ворогувати) із зовнішньою критикою - це навичка, яка створює можливості для розвитку. разом з тим, якщо переглянути реакцію на "критичні" коментарі на порталі ГУРТ, можна чітко побачити практично повну відсутність самокритичності, а також щире прагнення захищатись від зовнішньої критики серед українських ГО :) наважусь перефразувати давній вислів: "після отримання гранту хоч потоп"...

  •   Пiдписатися на новi
Анна Чайковська   4583 дні тому   #  

Супер! Дякую, Михайле! "Розбор польотів" - це важливо. Я останнім часом більше мовчу. Чому? Та тому, що "инакомыслие то преследуется"!!! При чому круто, і з використанням спецтехнологій. Коли це відбувається в громадському секторі... це навіває думку, на те, що щось тут не так (в середовищі ІГС), якби мало бути. Богдан дуже влучно зауважив і про самокритику, і про "розбор польотів". Є моя думка і неправильна думка! А вислів "ПІСЛЯ ОТРИМАННЯ ГРАНТУ ХОЧ ПОТОП... " дуже точно сказано. З дозволу автора візьму для використання ...

  •   Пiдписатися на новi
  •   Пiдписатися на новi


Щоб розмістити свою новину, відкоментувати чи скопіювати потрібний текст, зареєструйтеся та на портал.