•  

Дієві методи адвокаційної кампанії для спільних дій ОГС: поради ГУРТа

Організації громадянського суспільства не повинні очікувати ініціативи від уряду, а об'єднуючи зусилля, братися за справу та розробляти власні концепції і політичні рішення. На основі посібника з Бібліотеки ГУРТа «Адвокасі» ГУРТ розповідає про найбільш дієві методи та інструменти адвокаційних кампаній.

Серед найбільш поширених методів адвокасі переважають ті, які часто визначають як «захисні». Тобто якщо влада застосовує певні обмеження, щодо населення, ОГС починають влаштовувати акції протесту, направляти петиції та зустрічні вимоги. За останні 25 років було безліч прикладів такої діяльності, спрямованих проти підвищення податків, незаконного будівництва чи місця поховання токсичних відходів. Деякі з них були справді успішними.

Але водночас активний, відкритий та ініціативний підхід до адвокасі зустрічається вкрай рідко і найбільше потребує розвитку. ОГС не повинні очікувати ініціативи від уряду, а першими братись за справу та розробляти власні концепції і політичні рішення. 
 
Вибираючи методи для проведення власної кампанії адвокасі, варто враховувати традиції, менталітет та специфіку конкретної аудиторії. ГУРТ докладніше розповідає про найбільш дієві методи та інструменти адвокасі.
 
 
Спершу варто зазначити про чинники, які можуть справляти вплив на людей, що ухвалюють рішення.

Існують різні стратегії впливу:

Розум: апелюєте до розуму, користуючись ґрунтовним знанням теми, аргументовано переконуєте інших у тому, що ваша пропозиція є найкращою.

Домовленості: обіцяєте надати чи зробити щось в обмін на вашу підтримку.

Гуманність: більшість людей гуманно ставляться до дітей, людей з інвалідністю та інших людей, котрі потребують допомоги.

Коаліція: надання взаємної підтримки один одному. 

Позитивне мислення: ви повинні бути впевнені у своїй правоті і вірити у власні сили.

Влада: використання наказів, керівник завжди може змусити підлеглого виконувати накази.

Санкції: погроза застосування штрафних санкцій у разі не виправлення ситуації. Штрафні санкції можуть накладати лише відповідні державні органи.

Більшість людей піддається впливу низки чинників, це можуть бути релігійні переконання, гуманне ставлення до тих, хто потребує допомоги, факти з достовірних джерел.

Задля досягнення ваших комунікативних цілей необхідно розуміти суть стратегічної комунікації. Елементами спланованої комунікативної діяльності є:

Інформування – донесення інформації про наявну проблему, її наслідки та можливі шляхи вирішення до первинної та вторинної

Мотивування – спонукання аудиторії до безпосереднього вивчення проблеми.

Спонукання до дії – пояснення людям, що вони можуть зробити. Варто знищити усі бар’єри на шляху до участі.

Ключовим елементом стратегічної комунікації є розуміння вашої аудиторії та вміння бачити проблему її очима. Усвідолюючи це вам вдасться ефективно впроваджувати методи адвокасі, про які йтиметься нижче.

Вплив на систему зсередини

Визначте, яким чином і де приймаються рішення. Складіть перелік осіб, які приймають рішення (окрім представників урядових організацій, включіть у нього діячів профспілки, релігійних організацій та фінансової сфери). Встановіть, яким чином ви можете достукатись до них та складіть список ваших можливостей. Перерахуйте установи, відповідальні за ухвалення рішень, в яких є представники вашої організації чи коаліції та спробуйте використати ваші можливості на повну.
 
Особисті зустрічі
 
Лобіювання - це просування необхідного документа чи рішення шляхом непублічних переговорів і особистих зустрічей з особами, які мають право ухвалювати дані рішення. Лобіюванням не можуть займатися "люди з вулиці", це має бути представник всередині організації.
 
Залучення відомих особистостей
 
Ще одна дієва стратегія - залучення відомих та успішних людей, які користуються підвищеною увагою громадськості. Цей метод допоможе залучити ще більше людей до вашої кампанії і відповідно - змусить звернути увагу представників урядових організацій.
 
Мистецькі акції
 
Мистецькі акції спрямовані на привернення уваги широкого кола громадян, а також окремих цільових груп до проблеми кампанії. До неї залучають творчі об'єднання чи гурти. За цілями мистецька акція може бути різною - від збору коштів на проведення вашої кампанії до інформування громадськості.
 
Кампанія з написання прес-релізу та листів
 
Проінформуйте людей про вашу кампанії: надсилайте прес-релізи до ЗМІ, якщо є можливість - залучайте їх до проведення акції чи флешмобів. Також популярним є метод написання листів чи роздавання листівок у місцях з великим скупченням людей.

Політичний флешмоб 

Неочікувана поява незнайомих людей у заздалегідь запланованому місті. Флешмоби можна використовувати не тільки як розважальні заходи, а й політичні демонстрації, що змусять владу звернути увагу на проблеми вашої кампанії.

Проведення кампанії адвокасі - дуже багатогранна діяльність, у процесі якої можна використовувати різні інструменти.

Матеріал підготовлено на основі посібника для громадських організацій «Адвокасі», виданого Ресурсним центром розвитку громадських організацій «ГУРТ». 

Підготував Іван Глаз

Контакти

Чи вважаєте цей матеріал корисним? + Так 4  - Нi  

Коментарі

Лариса Лугова   279 днів тому   #  

В Україні прийнятий і широко використовується у вжитку та в публікаціях термін "Адвокація"

  •   Пiдписатися на новi
Катерина Полякова   279 днів тому   #  

Оскільки посібник, виданий Ресурсний центром ГУРТ, має назву "Адвокасі", вирішили не змінювати термінологію і подавати її як в першоджерелі. Але дякуємо за Ваш коментар та за те, що читаєте наші публікації!
З повагою,
Катерина

  •   Пiдписатися на новi
  •   Пiдписатися на новi

Мої активи

Нові можливості з ГУРТом!



 

Щоб розмістити свою новину, відкоментувати чи скопіювати потрібний текст, зареєструйтеся та на портал.