bg-img bg-img bg-img
Увiйти в ГУРТ
Забули пароль?

Ще не з нами? Зареєструйтесь зараз

9 порад ГУРТа для вашої успішної співпраці з бізнесом
24.02.2016

На основі посібника з Бібліотеки ГУРТа «Все вирішує співпраця» ми підготували кілька базових порад для тих, хто хоче залучити кошти для реалізації власного проекту, співпрацюючи з бізнесом.

1. Нормальною є ситуацією, коли з десяти ваших звернень відмовлять вісім разів

Отримавши відмову дев’ятий, десятий раз, вважайте це підтвердженням цього правила. Не розглядайте ні в якому випадку це в якості особистої невдачі. Скажіть собі: «Це – нормально, значить й перейматися з такого приводу не варто». Гірше, якщо ви станете відноситись до підприємців як до багатих егоїстів чи щось в такому дусі. Не можна просити у людини гроші і при цьому його ненавидіти – люди завжди відчувають відношення до себе. Тим більше, що у кожного з них можуть бути різні причини для відмови.

2. Будьте завжди великодушними!

Якщо ви маєте таку психологічну установку, то вас не повинен вивести з рівноваги найнеприємніший прийом чи не коректне відношення. Достойно, без емоцій, висловіть жаль з приводу втраченого часу як потенційного благодійника, так і вашого (який є не менш дорогоцінним). В кінці розмови (головне щиро) співчуття людини, яка добре вихована: звичайно ви розумієте, що якісь особливі, можливо не дуже приємні обставини примусили вашого співрозмовника вам відмовити. З кабінету ви вийдете переможцем. Замість душевного дискомфорту, йдете з почуттям отриманої моральної переваги. Після такого цивілізованого і достойного прощання є можливість, що через декілька днів вам подзвонять з повідомленням, що ваш проект зацікавив вашого співрозмовника. Навіть якщо вам не передзвонять, ці двері для вас не закриті назавжди і у вас є моральне право через якийсь час прийти з пропозицією ще раз.

3. Не можна добитись успіху методом «навмання»

В любій справі важлива продуманість та системність. Почніть з того, що визначіть для себе «чорний список» людей,до яких звертатись не варто. Визначте таку людину, керуючись такими критеріями, як відповідальність, обов’язковість, імідж бізнесмена.

4. Будьте готові зробити добрий жест у відповідь

Перед тим, як розпочати переговори з людьми, щоб переконати їх зробити пожертву, пам’ятайте: нормальній людині притаманно – за зроблене йому добро віддячити жестом добра у відповідь. Подумайте, яку допомогу ваша організація може надати саме цьому потенційному благодійнику. При цьому неважливо, що ви є представником не чисельного товариства, наприклад по організації дозвілля дітей та підлітків, а спілкуєтесь з директором великого заводу. Завжди можна запропонувати те корисне, що ваша організація може зробити для заводу. Наприклад, допомогти в організації дозвілля дітей працівників заводу. І це не просто відповідальність принципу «ти – мені, я - тобі». Мова йде про вашу психологічну комфортність. Знаючи з самого початку переговорів, що у вас є чим віддячити, ви будете комфортно відчувати себе у розмові, не прохачем, а партнером.

5. Намагайтесь розпочати розмову з підприємцем легко, без напруження

Всім зрозуміло, наскільки важливий початок розмови, знайомства для подальшого встановлення контакту з людиною. Це зробити не так складно, якщо ви попередньо продумали «сценарій першої хвилини». Сценарій того, що ви скажете з посмішкою після слів «добрий день».

Це може бути жарт, невеликий комплімент, згадка про погоду та т.п. Варіантів – безліч. Це залежить від вашого темпераменту, фантазії, віку, посади та статі людини, з якою ви спілкуєтесь.

6. Створіть образ, що запам’ятовується

Це історія, що ілюструє діяльність вашої організації, або діяльність такої ж організації в Україні чи закордоном. Образ, що запам’ятовується краще багатьох сухих цифр.

7. Будьте готові слухати та вести переговори

Разом з матеріальними ресурсами, благодійник може доповнити ваш проект цінними ідеями. Серйозна фірма має інтелектуальних та компетентних працівників, що можуть внести доречні зауваження до проекту.

8. Не говоріть тільки про гроші

Благодійність може здійснюватися не тільки грішми. Бізнес-організація має продукцію, інформацію, додаткові ресурси (транспорт, комунікації, місце для зустрічей, матеріали), що можуть сприяти реалізації проекту.

9. Система залучення коштів

Залучіть до пошуку коштів фахівців різних типів: працівників, що займаються технічною та практичною стороною акції, члена Наглядової Ради, присутність якого підтверджуватиме суспільну підтримку, волонтера, що представлятиме конкретні програми діяльності.

Матеріал підготовлено на основі посібника для громадських організацій «Все вирішує співпраця», виданого Ресурсним центром розвитку громадських організацій «ГУРТ». 

Підготувала Оксана Полулях

Контакти

Коментарі

  •   Пiдписатися на новi



Щоб розмістити свою новину, відкоментувати чи скопіювати потрібний текст, зареєструйтеся та на портал.